Dersom man har ungdomstillegg (U23) hos Gjensidige så lønner det seg ikke å bytte forsikringsselskap.
Gjensidige betaler tilbake ungdomstillegget om du kjører skadefritt til du er 23.

Spørs om du har over 1 år igjen og klarer å spare mer enn 6000 på å bytte.TheHaughom skrev:Generell informasjon:
Dersom man har ungdomstillegg (U23) hos Gjensidige så lønner det seg ikke å bytte forsikringsselskap.
Gjensidige betaler tilbake ungdomstillegget om du kjører skadefritt til du er 23.
Det var jo faktisk ikke så galt med 9 lapper, hvor mye har du i bonus?Elolz skrev:Er 23år, og da jeg kjøpte Ducatien ringte jeg vel rundt til ca 17 selskaper. Var 3 svar som gikk igjen, og de fordelte seg ca slik:
5 selskaper sa tvert nei, de forsikret ikke R-sykler, eller risikosykler ble ikke forsikret for de under 30/35..
8 selskaper forsikret ikke mc med mindre jeg hadde minst 3 forsikringer i tillegg hos dem. Enkelte hadde likevel sprø priser.
4 selskaper var villige til å forsikre meg, 2 av disse med 20 lapper+ for delkasko, så egentlig et tvert nei dette og...
Endte på Gjensidige siden de har gode rabatter for 23+, men må likevel ut med 9 lapper i året for delkasko. 748 ligger visst lavere enn de fleste andre r-syklene, de ligger på 13 lapper alle sammen.
En ting jeg ikke visste er at mc registrert i 2001 eller tidligere har halv omregistreringsavgift, det var jo en positiv overraskelse
norse900 skrev:Modell: YAMAHA XJ 900, Registreringsår: 1997, Bonus: 75% 7 år
Ansvar kr. 858
Fører- og passasjerulykke kr. 204
Delkasko kr 538
Sted: Stavanger (men såvidt jeg kan se så er ikke NMCU-rabatten tatt med...)![]()
Selskap: IF
Jeg måtte inn og sjekke igjen, men der var det ikke noen NMCU-rabatt. Kanskje jeg blir "rik" når IF får korrigert dette (+ en sak til..) ??Jeg så ikke NMCU rabatten min med en gang jeg heller . Den var på andre side av forsikringsbeviset. Der stod det at den var trukket fra og det var den for meg i alle fall...