Da ser det ut til at høsten begynner å nærme seg, å når høsten nærmer seg
er det på sin plass å gi
TigerMama en liten påsjønnelse, for alle de flotte
problemfrie milene vi har hatt sammen. Både i Norge og utenlans
Det ble bestemt at damen skulle få nye "hofteproteser" eller gaffel og demperfjærer
som noen velger å kalle dem

Proggresive sådanne fra Hyperpro måvite
For inntereserte mener jeg settet kom på ca 1800 kr
Det var bestilt verkstedtime hos Eurospeed i Karlstad kl 09.00. Å vekkerklokken ble justert
til 05.00.
Trøtt i øya, satte jeg avgårde på turen mot Sverige

Men med musikk på øra,
og en kaffe og pølse på vegen. Var hummøret på topp, å jeg gledet meg over turen
med flott vær og beskjeden trafikk
Var framme i Karlstad kl 08.50. Og Roger hos Eurospeed ønsket velkommen
med et glatt "gomorron", nykokt kaffe og de to siste nummerene av Alt Om Mc.
Etter etpar kopper spurte jeg om Roger hadde en Tiger 800X inne for demo
Jeg har lenge vært nyfiken på denne, den var også vurdert som kjøpsalternativ
på et veldig tidlig tidspunkt, uten at jeg noengang fikk prøvet den.
å visst hadde han det, så i løpet av fire minutter var sykkelen trillet ut på gata.
Å jeg sto med nøkkelen i handa, dette skulle bli artig
Det var vel en OK sykkel å kjøre på veg, ingenting stort, stabil, ikke plagsomt med turbulens
liten men "grei minus" vindbeskyttelse forferdelig lite inspirerende motor, med et noe høyt 1. gear.
Klarte faktisk å kvæle den en 2-3 ganger i løpet av turen :-# Gearkassa var ellers den beste
jeg noengang har kjørt.
Nå var det jo ikke asfalt jeg hadde i tankene, da denne engang ble vurdert. Så ut på skogsveier bar det. Selvfølgelig er denne endel lettere enn min egen Tiger, men jeg vet ikke helt jeg
Det er så mye annet jeg savner på 800X at jeg aldrig ville sett den som et alternativ
Det er påtide med mat, så jeg kjører tilbake til Gjuterigatan. Der har de et nra utvalg av burgere
Go mat, å nå burde sykkelen være ca ferdig :-)
Å det var den, 2 1/2 time må sies å være greit på denne jobben
Betale, vinke-vinke og ut på test og hjemfart bærer det bærer det
Sykkelen ble senket noe forran, ved å feste gaffelbena 10 mm høyere i gaffelkrona enligt
Hyperpro's spesifikasjoner, tynnere gaffelolje (SAE 7,5) og dempere innstilt etter spek.
Å for en forskjell på veien, dykkingen ved harde oppbremsinger var redusert til det halve,
høyfartsstabiliteten var av en helt annen verden samt at den lå om mulig enda mer på skinner
igennom svingene en før. Den slukte ugjevnheter mye bedre enn før. Kan kansje optimeres
med etpar knepp mindre returdemping
Er sååå fornøyd, dette fortjente hun (MamaTiger) og jeg
Dette skal bli bra