Oljefiltermagnet -Filter Plus
Oljefiltermagnet -Filter Plus
Kom over denne saken på nettet og lurer på om noen er inne har prøvd ut denne?
Skal visstnok bare settes utenpå ditt spin-on filter.
Skal visstnok bare settes utenpå ditt spin-on filter.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
Kan være kjekk å ha for de uten magnet på tappepluggen :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
Fant den først via din link for ladekabel til BMW under fliken "Special Offers"ZZR-Erling skrev:Tvilsom til noe slikt..
Det jeg eventuelt er tvilende til er om den virker.
Klarer den å holde små stålpartiklene på innsiden av filteret?
Hva skjer om den holder på mange små stålpartikler og magneten blir tatt av / slås bort?
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
I så fall går det jo bare rett i filteret, slik det ellers ville gjort..?
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
Hvis det er mange stålpartikler i olja? Skal ikke være det vel..
Sent from my GT-I9300
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
Nei det er ikke bra med metall prtikler i olja men blir det.
Olje plugg med magnet koster 60kr på ebay pluss frakt.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... g&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Olje plugg med magnet koster 60kr på ebay pluss frakt.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... g&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39762
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
Er standardutstyr på Moto Guzzi Stelvio. Bare nevner det...Kawagutten skrev:Nei det er ikke bra med metall prtikler i olja men blir det.
Olje plugg med magnet koster 60kr på ebay pluss frakt.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... g&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;


Vel...
sikkert langt fra den eneste 2012 modellen med slik plugg...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
De aller fleste bytter oljefilter (og olje) såpass hyppig på sin MC, så å bekymre seg for at man kjører med filter proppfullt av spon er det siste man burde bruke energi på..
Og magnet i bunnpluggen er veldig vanlig
Og magnet i bunnpluggen er veldig vanlig

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39762
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
Sjekket idag Eni/Agip olja jeg puttet på maskinen for turen til Italia. Samme nivå på peilepinnen som før turen og tilnærmet samme farge, ser det ut som.Andreas skrev:De aller fleste bytter oljefilter (og olje) såpass hyppig på sin MC, så å bekymre seg for at man kjører med filter proppfullt av spon er det siste man burde bruke energi på..
Og magnet i bunnpluggen er veldig vanlig
Tror neppe det er blitt no' særlig mer spon i olja i løpet av turen.
Ingen grunn til "bekymring" for denslags på dagens moderne MC-motorer, vil jeg tro.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bikes4life
- Innlegg: 43
- Registrert: 24 jul 2013, 09:30
- Motorsykkelen din: Honda MSX 125 og 1290 Super Duke R S.E
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
Det er vel en slik ting du ikke visste du ikke trengte. Det fungerer, hadde en slik på min gammle Corolla for mange år siden, men disse partiklene hadde nok stoppet i filterpapiret uansett. Alle som har tappeplugg med magnet har vel sett at det er en god del finkornet mettalspon på denne ved oljeskift.
Historikk:
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R
- Mc-Trollet
- Innlegg: 13
- Registrert: 23 mai 2011, 15:06
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CBX 1000, 2001 Goldwing
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
Det er helt riktig "bike4life". Saken er den at motor og gir går i samme olja. Dermed vil det alltid bli litt spon i olja. Det som har festet seg i tappepluggen har festet seg der mens det sirkulerer i bunnpanna. Det å tro at filteret tar alt av urenheter er nok å tro på julenissen. De fleste filter renser ned til 4-6 "my". Alle partikler mindre en det går igjennom. Nå vil en nok ikke kunne merke noe til dette, da motoren er konstruert til å tåle litt urenheter. Jeg tror gir og motor over tid vil ha godt av å slippe denne "slipepastaen", og innbiller meg at du etter 50 tusen km og mer vil ha mindre lyd fra drivverket ditt enn hvis du ikke har en slik magnet. Jeg har montert en slik, og jeg kan love deg at den vil aldri dette av såfremt du ikke kjører på en stubbe eller lignende.
Knut
Knut
Mc-Trollet
1969 MZ 125 (min første Mc)
1982 Suzuki GSX 750 E (solgt)
1986 Yamaha XJ 900 (solgt)
1982 Honda VF 750 S (solgt)
1989 Yamaha FJ 1200 (solgt)
1976 Honda CB 350 Four (under restaurering)
1981 Honda CBX 1000 Prolink (i bruk)
2001 Honda Gl 1800, Goldwing (i bruk)
1969 MZ 125 (min første Mc)
1982 Suzuki GSX 750 E (solgt)
1986 Yamaha XJ 900 (solgt)
1982 Honda VF 750 S (solgt)
1989 Yamaha FJ 1200 (solgt)
1976 Honda CB 350 Four (under restaurering)
1981 Honda CBX 1000 Prolink (i bruk)
2001 Honda Gl 1800, Goldwing (i bruk)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Oljefiltermagnet -Filter Plus
KTM har TO magnetfiltre OG magnetisk tappeplugg.AJ skrev:Er standardutstyr på Moto Guzzi Stelvio. Bare nevner det...Kawagutten skrev:Nei det er ikke bra med metall prtikler i olja men blir det.
Olje plugg med magnet koster 60kr på ebay pluss frakt.
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... g&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Vel...
sikkert langt fra den eneste 2012 modellen med slik plugg...

(og to oljefiltre da


MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013