Er mye å lære, det sikkert og visst

Elruts
Haha..Det var jo helt utrolig morsomt. På Moped? Ja men da har han vertfall god tid. Så lenge han kan kose seg med det så er jo det trivelig.kjellv skrev:Jeg prata med en hyggelig gutt i forrige uke. Han sto foran meg på ferga mellom Molde og Vestnes med en overlasta moped, men skilt hvor det sto Lindesnes-Nordkapp t/r. Jeg angrer som en hund at jeg ikke tok bilde av ekvipasjen, dette var dagens store opplevelse.
Gutten var da på vei sørover og hjem igjen. Han prata på trivelig sørlandsdialekt, og fortalte at han så langt hadde brukt 19 dager på turen.
Men det var riktignok på moped...
Ja. Men det er kjekt med litt tanker på ruten. For åker på åker er kanskje flott for noen og andre syns det er kjedelig. Alt etter hvem som ser det. For min del så skal jeg vurdere det kraftig og tenke på det. For det er ikke dumt tips.DrGreve skrev:Joda, du kan ta av på Grong og kjøre ned til Bjøra bru og opp til Høylandet, eller fra Grong og videre opp til Gartland og ta av til Høylandet (755) da tjener du minst 2 mil :)
Jeg skal ikke legge føringer på hvilken vei du skal ta, og rett skal være rett, kjører du hele R17 (via Namsos) så er det vel bare 2-3 mil lengre i forhold til å kjøre hele veien på E-6 til Gartland og så ta av på 755 til Høylandet pluss at det 90-sone fra nordenden av Snåsavannet til Grong :)
Uansett, så får du en flott tur hvis værgudene ikke er alt for fientlig innstilt.
Ad etappene: Aha, det hørtes bedre ut!Elruts84 skrev:... Ja, det er derfor eg ikke kan kalle det dags etapper. For etappene jeg har laget er for å dele opp turplanen litt. Slik det ikke blir en svær mølje med riksveier. hehe. Jeg ha ferie lenge, og vil ha veldig god tid. Finner jeg ut underveis at jeg vil være lengre en plass, så blir jeg lenger. Evt. om jeg vil kjøre lengre en dag grunnet flott vær og fin form. Så gjør jeg det :)
Regndress ja. Det har jeg aldri tenkt på. Det må jeg få anskaffet meg. Godt og viktig tips! Har full utrustning generelt, men ikke regndress.
...Elruts
Ja den så jo riktig bra ut. Heldress med gode åpne muligheter :-) Må få ordnet meg en slik .Likte det gule for hor synlighetens skyld.RuneMC skrev:Ad etappene: Aha, det hørtes bedre ut!Elruts84 skrev:... Ja, det er derfor eg ikke kan kalle det dags etapper. For etappene jeg har laget er for å dele opp turplanen litt. Slik det ikke blir en svær mølje med riksveier. hehe. Jeg ha ferie lenge, og vil ha veldig god tid. Finner jeg ut underveis at jeg vil være lengre en plass, så blir jeg lenger. Evt. om jeg vil kjøre lengre en dag grunnet flott vær og fin form. Så gjør jeg det :)
Regndress ja. Det har jeg aldri tenkt på. Det må jeg få anskaffet meg. Godt og viktig tips! Har full utrustning generelt, men ikke regndress.
...Elruts30-40-50 mil vil jeg tro er passelig avhengig av vei og føreforhold og hvor mange og lange stopp en skal ha.
Regndressen jeg har er denne som jeg kjøpte pga at et par på forumet her anbefalte den. Men mener den var noe rimeligere når jeg kjøpte den for et par år siden (rundt tusenlappen...) Bena og overkroppen har lange glidelåser så greit å få på med fullt kjøreutstyr. Ellers gir den ikke "plastposefølelsen" som mange regndresser kan gi. Godt fornøyd.
Hei heiDrGreve skrev:Jeg kom på å tenke på ang. reiseruten din.. Hvorfor ikke dra kystkortet helt ut og droppe å kjøre inn til Trondheim når du kommer til Orkanger og heller kjøre vestover mot Agdenes og fergeleiet på Valset, ferge til Brekstad og så kjøre kysten opp til Namsos og kystriksveien? :)
Yess, Jeg starter nå straksDrGreve skrev:Starter du i dag?
Pling på når du kommer til Helgeland, kanskje vi ruller noen mil i lag, eller bare tar en kaffe.
99787819