Farlige folk i trafikken er det helt klart mye av.
Har selv vært i bakken i år...og det med en 2013 model GSXR 1000...
Jeg var ute å prøvekjørte årets modeller hos en suzuki forhandler.. kom 400 meter opp i gata og da var det slutt for min del..
En idiot som ikke overholdt vikerplikt..
Han så meg ikke sa han.. han kom i motgående rettning på gammle E18 i 50 km/t sone og skulle krysse over veien og inn på en side vei.
bare vrenger over uten å gi tegn.. og der kom jeg.. prøver å bremse så mye jeg kan.. til slutt kjører jeg på forhulet og sykkelen begynner å tippe over meg.. ok.. da har jeg gjort mitt tenkte jeg.. og rett og slett prøve å komme meg av sykkelen for å slippe å måke inn i bilen... husker at jeg tenkte at jeg kunne ha kysse sidevidu på bilen om jeg ikke hadde hatt hjelm. og så hører jeg plasten sprekke...
Men gikk bra med meg. sykkelen ikke så bra.. tipper en skade for mellom 30 og 50 000..
Men denne eldre herremannen oppførte seg eksemplarisk selv når jeg var en smule rød i toppen av sinne.. så tok han det helt med ro
og ble med ned i butikken for å skrive skademelding.
Heldigvis så kom mekanikeren fra butikken løpende, for jeg ringte jo og sa i fra. Og ordnet opp med sykkelen osv. For jeg var så amper en stund at jeg ikke klarte å tenke klart.
Men summen er.. som mange andre sier... kjør som alle skulle ha vært ute etter deg, ikke forvent en eneste fornuftig handlig hos de som kjører i bur.. de sitter i mobilen, eller synger etter P4.. men å se seg om eller sjekke blindsone.. Det var noe de mulig... lærte på kjøreskolen engang.