RuneMC skrev:Det er satt opp underskinner endel steder på strekningen Sollihøgda - Sylling, nettopp som del av samarbeidsprosjekt Vegvesen/NMCU. Men de siste skinnene ble satt opp i en sving etter dødsulykke med MC, så det er nok fortsatt forbedringspotensiale selv på en slik strekning med ekstra fokus.
La merke til dette selv for en stund siden, at det var kommet opp noen deksler. Selv er jeg litt redd for disse wire-greiene, og sist jeg var en tur over i Sverige havnet jeg på veier hvor det var wire på begge sider av mitt kjørefelt, og med veldig smal veiskulder før inner-wire'n føltes det ganske ubehagelig. (Sitter ikke å plotter inn GPS-adresser da, for å si det sånn

) Min største frykt akkurat da var vilt, kjører heller av veien, enn i siden på en elg, men med dobbel wire ville det blitt elg.
På den annen side er denne frykten kanskje litt irrasjonell, eller overdrevet, med tanke på at jeg storkoser meg på veier hvor jeg ved minste lille feil vil havne rett i en ruglete fjellvegg, utfor et stup, eller i fronten på en bobil. Er bare et eller annet med autovern/wire-stolper jeg finner ekstra skremmende. Og det til tross for at jeg i ble vist hjernemasse klint utover en MC i verkstedhallen, fra en ulykke mellom vogntog/MC på Slemmestadveien, da jeg hadde oppkjøring på Billingstad. Ganske sterk kost, og jeg er usikker på om jeg gjerne skulle vært foruten det synet eller ei. Var definitivt til ettertanke.
Men tilbake til saken, hva er egentlig NMCUs løsningsforslag, er det disse skinnene montert nederst, eller finnes det helt andre løsninger som kan være et bedre kompromiss, alle årstider, for både myke og harde?