Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:15, redigert 1 gang totalt.
- RoJo
- Innlegg: 217
- Registrert: 18 okt 2009, 22:46
- Motorsykkelen din: Yamha TDM 850 2000, Yamha FZS 1000 2001
- Bosted: Stord
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Kommer ny V strom 1000 til neste år, kanskje lurt å se det litt an?
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:15, redigert 1 gang totalt.
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Bosted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Jeg har opplevd at det å bytte mc er 87% følelser og resten fornuft og økonomi.
Mitt råd er å ta en prøvetur med de sykla du har blinke deg ut, sjekke saldo og deretter la hjertet og følelsene bestemme.
Prøvde meg med større andel fornuft i år, og solgte en ZX12R og kjøpte en nesten ny Kawasakii Z1000SX. Sistnevnte en fantastisk komfortabel sportstourer med stilig design.
Etter 14 dager i alpene og 650 mil følte jeg at den var OK, men det manglet litt.. Usikker på hva, men det sitret ikke i magen når jeg skulle ut.
Bytta inn Kawa i en hayabusa og nå er alt helt greit.. Koser meg.
Råd: alle de du har lista opp er flotte motorsykler. Prøv dem og kjøp den som tiltrekker deg mest og som du føler gjenspeiler deg som motorsyklist.
Skulle du falle for fristelsen av å være fornuftig, kjøp en par år gammel Hyosung 650. Fin pris, gjør 100 km/t uten problem, sikker teknologi og alt det som anses som fornuftig, eller behold den du har. Men.... Husk at du lever kun en gang.
Lykke til med valget.
Mitt råd er å ta en prøvetur med de sykla du har blinke deg ut, sjekke saldo og deretter la hjertet og følelsene bestemme.
Prøvde meg med større andel fornuft i år, og solgte en ZX12R og kjøpte en nesten ny Kawasakii Z1000SX. Sistnevnte en fantastisk komfortabel sportstourer med stilig design.
Etter 14 dager i alpene og 650 mil følte jeg at den var OK, men det manglet litt.. Usikker på hva, men det sitret ikke i magen når jeg skulle ut.
Bytta inn Kawa i en hayabusa og nå er alt helt greit.. Koser meg.
Råd: alle de du har lista opp er flotte motorsykler. Prøv dem og kjøp den som tiltrekker deg mest og som du føler gjenspeiler deg som motorsyklist.
Skulle du falle for fristelsen av å være fornuftig, kjøp en par år gammel Hyosung 650. Fin pris, gjør 100 km/t uten problem, sikker teknologi og alt det som anses som fornuftig, eller behold den du har. Men.... Husk at du lever kun en gang.
Lykke til med valget.

- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Halla
Har det samme "problemet" 8-)
Har de siste årene vært på utkikk etter ny drømmesykkel, men hver gang jeg setter meg på min lille V-strom er jeg veldig fornøyd. Men større motor skal det bli neste år, favoritt for tiden er gsx1250f.
Men om du vil ha flere alternativer så kan du se på Triumph Sprint ST eller etterfølgeren GT. Liker begge, men STen mangler ABS (mener jeg å huske) og GTen hadde noen små ting som irriterte meg etter å ga leid den i noen dager.
På MC messa i år likte jeg også Kawas Z1000sx veldig godt, likte sitteposisjonen.
Den nye V-strom som skal komme fikk mye pepper i det tyske v-strom forum, først og fremst for utseende, men jeg er spent på hva de første testene vil si.
Om du tenker i disse baner kan kanskje også den nye Tiger Sport være verdt å se på?
Spennende blir det i hvert fall.
Christoph
Har det samme "problemet" 8-)
Har de siste årene vært på utkikk etter ny drømmesykkel, men hver gang jeg setter meg på min lille V-strom er jeg veldig fornøyd. Men større motor skal det bli neste år, favoritt for tiden er gsx1250f.
Men om du vil ha flere alternativer så kan du se på Triumph Sprint ST eller etterfølgeren GT. Liker begge, men STen mangler ABS (mener jeg å huske) og GTen hadde noen små ting som irriterte meg etter å ga leid den i noen dager.
På MC messa i år likte jeg også Kawas Z1000sx veldig godt, likte sitteposisjonen.
Den nye V-strom som skal komme fikk mye pepper i det tyske v-strom forum, først og fremst for utseende, men jeg er spent på hva de første testene vil si.
Om du tenker i disse baner kan kanskje også den nye Tiger Sport være verdt å se på?
Spennende blir det i hvert fall.
Christoph
Live long and prosper 

- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Ta med Yamaha FJR1300 også i vurdering å di. På bruktmarkedet ligger de i dette prisleie og oppover nå. Fantastiske touringsykler med et hav av krefter 

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Har kjørt SV 650, som har samme motor og det var en forferdelig opplevelse.
Den var direkte slapp og kraftig undermotorisert i tillegg til at den var svampete og myk i fjøring og ble som følge av dette vinglete og upresis i svinger.
For ikke å glemme bremser :-)å
Synes du er fornuftig og ikke gal som vurderer bytte, kjør på
Den var direkte slapp og kraftig undermotorisert i tillegg til at den var svampete og myk i fjøring og ble som følge av dette vinglete og upresis i svinger.
For ikke å glemme bremser :-)å
Synes du er fornuftig og ikke gal som vurderer bytte, kjør på

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
ZZR1200 ble vel aldri noen stor hit, mest på grunn av andre sykkler som kom på markedet samtidig. Hayabusa tror jeg kom samtidig? Jeg vurderte en slik lenge, før jeg endre opp med GTR'en. Virker som zzr1200 har vært populær hos eierne sine, ut fra hva jeg har lest på nett.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
[quote="kjellv"]Ta med Yamaha FJR1300 også i vurdering å di. På bruktmarkedet ligger de i dette prisleie og oppover nå. Fantastiske touringsykler med et hav av krefter
[/quote
Jeg hadde nok også vurdert fj1300 hvis jeg skulle ha en annen type sykkel enn den jeg har.

Jeg hadde nok også vurdert fj1300 hvis jeg skulle ha en annen type sykkel enn den jeg har.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Høres ut som du er en Hayabusa mann 

X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Legg 40.000kr til i potten! Den gamle Bandit 650 min mot nåværende ZZR1400 er alt jeg måtte ønske!
Neste år er min fem år gammel og da skal den selges, gjett hvilken jeg bestiller ny?

Neste år er min fem år gammel og da skal den selges, gjett hvilken jeg bestiller ny?


NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
Ja, hva med en gammel busa da? Kun ren fornuft 

Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
.
Sist redigert av TheBandit den 28 feb 2015, 00:14, redigert 1 gang totalt.
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
BMW K1200s/K1300s vil jeg si oppfyller mange av "kravene" du har på ønskelista. Den har en rekkefirer på 1200cc så bunndrag burde ikke være no problem. Mange av de jeg har sett til salgs er utstyrt med orginale BMW sidevesker. Etter et raskt søk på finn ser jeg at de kanskje ligger litt over budsjettet ditt, men det er jo finn.no-priser. Siden det er en BMW har den alt du trenger (og ikke trenger?) av utstyr som ABS, kjørecomputer, elektronisk justerbar demper, varmeholker osv osv. Utstyrsnivået varier selvfølgelig noe fra sykkel til sykkel, men til å være en sportstourer syns jeg de fleste er godt utstyrt. Ihvertfall hvis man sammenligner med japsene.
Til å være en bmw er den ganske pen å se på også.

Til å være en bmw er den ganske pen å se på også.

There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Bytte ut V-stromen til... Galskap eller?
FZ1 kan vel neppe klasses som en utpreget touringsykkel, spesielt ikke hvis du har eksosrype som forventer en viss grad av komfort. De tidlige modellene med full effekt var spreke nok. De ble nedtunet til 106 pga pris, da avgiftene her på berget gjorde at de ble hakket for dyre i forhold til konkurrentene.TheBandit skrev: Sorry, den glemte jeg. Det er jo en av mine absolutt største favoritter.Vet du hvordan de tidligere modellene? Har hørt at insprøytningen har en elendig gassrespons.
Yamaha FZ-1 SP er jo å ett alternativ, men leser at denne er litt dau som 106 hk
HVa gjelder FJR og gassrespons melder jeg pass. Her er det nok andre på forumet som kanskje kan si noe om det. Dette er også jeg interessert i å vite, da jeg selv føler meg ganske klar til å avansere fra TDM900 til FJR1300. Jeg vet den hadde en oppgradering i 2006.