SuperMorten skrev: Kan forøvrig anbefale vestsiden av Randsfjorden. Kanonvei i prehøsttur-tempo der også
Sent from my GT-I9300
Hmmm, dette spørsmålet er vel sannsynligvis en ren gavepakke som gir deg alibi og anledning til å skryte uhemmet av ditt nye BMW-vidunders fortreffelighet...

(

)
Men altså jeg kjørte opp vestsiden av Randsfjorden 1 gang i fjor, og det var jo virkelig en flott vei med masse svinger, lite trafikk, og grei utsikt. Men turen ble fullstendig ødelagt av humper. Vanligvis går det jo over etter en stund, og sånn som feks Valdresflya tar jeg de 9 km med humper med et smil, fordi den munner ut i milevis med nyasfaltert super vei, i et fantastisk scenery.
Men Randsfjorden ble 7 mil med elendighet, kun avbrutt av noen veldig korte reparerte vei-stubber. Bestemte i grunn da at jeg aldri skal dit igjen, for å måtte kjøre 60-70 kmt på en sånn vei syns jeg blir plagsomt. Nå skal det kanskje nevnes at lysforhold hadde litt med saken å gjøre, for jeg så ikke humpene, som gjør det hele ekstra ekkelt. Og jeg kjører jo en gammel sykkel som selv da den var ny hadde relativt begrensede offroad-egenskaper, for å si det litt pent.
Så hva tror du S-Morten, er det bare sykkelen din som er så bra at du må lene deg ut for å se om hjulet går opp og ned for å vite om det er humpete, eller kan det hende veien har blitt noe bedre siden ifjor? :-)