rengjøring av mc
rengjøring av mc
Hei...jeg ønsker å få sykkern min så blank å rein som mulig..men noen plasser virker det som det 'gror' fast olje/møkk.... jeg får den ikke så fin som jeg ønsker meg :-)å Gode tips for hvordan fjerne fett/smuss mottas med takk- å hvilke 'verktøy' brukes for å komme til i kriker og kroker?? 

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: rengjøring av mc
Har nettopp vaska sykker'n og brukte noe jeg kjøpte på Europris som heter Kemetyl T-Micro - konsentrert Microavfetting.solern skrev:Hei...jeg ønsker å få sykkern min så blank å rein som mulig..men noen plasser virker det som det 'gror' fast olje/møkk.... jeg får den ikke så fin som jeg ønsker meg :-)å Gode tips for hvordan fjerne fett/smuss mottas med takk- å hvilke 'verktøy' brukes for å komme til i kriker og kroker??
I rett blandingsforhold funker det rimelig greit, men fjerner likevel ikke alt.
Flekkvis og stedvis må WD-40 boksen fram her også...

Det enkleste er ofte det beste - nemlig nettopp WD-40.
Men du vil helt sikkert på mange andre svar med muligens bedre og mer effektive løsninger enn de jeg har kommet med

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Støtter WD40 på motor og eksos det det sitter skikkelig godt :)) Funker hver gang.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Turtle Extreme Prewash-T funker bra - er en egen tråd der den pluss div poleringsmidler er nevnt.
Har tidligere brukt S100 som også funker bra.
Ingen er helt "mirakel" - dvs kan nok hende du allikevel må gnikke litt med kost og svamp. Autosol eller lign på krom/blankt metall.
Har tidligere brukt S100 som også funker bra.
Ingen er helt "mirakel" - dvs kan nok hende du allikevel må gnikke litt med kost og svamp. Autosol eller lign på krom/blankt metall.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
takk
glad for alle tips jeg - så får bare prøve meg fram etterhvert