Hvilken sykkel har du og hvorfor?
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Jeg er litt nyskjerrig på hva slags sykker folk her inne kjører og hvorfor, så derfor starter jeg en tråd hvor vi kan poste dette :)
Spørsmålene er enkle:
1. Hvilken sykkel/sykler har du?
2. Hvorfor har du nettopp denne/disse sykkelen/syklene?
Sleng gjerne inn et bilde av sykkelen din om mulig, som en liten bonus :)
_____________
Personlig har jeg ikke sykkel ennå, men det kommer :)
Spørsmålene er enkle:
1. Hvilken sykkel/sykler har du?
2. Hvorfor har du nettopp denne/disse sykkelen/syklene?
Sleng gjerne inn et bilde av sykkelen din om mulig, som en liten bonus :)
_____________
Personlig har jeg ikke sykkel ennå, men det kommer :)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Har allerede en lignende tråd her inne, som jeg slo sammen med den du har laget, Bjerknez.Bjerknez skrev:Jeg er litt nyskjerrig på hva slags sykker folk her inne kjører og hvorfor, så derfor starter jeg en tråd hvor vi kan poste dette :)
Spørsmålene er enkle:
1. Hvilken sykkel/sykler har du?
2. Hvorfor har du nettopp denne/disse sykkelen/syklene?
Sleng gjerne inn et bilde av sykkelen din om mulig, som en liten bonus :)
_____________
Personlig har jeg ikke sykkel ennå, men det kommer :)
Satser på at det er OK

Flere må gjerne følge oppfordringen fra trådstarter Bjerknez om å fortelle hvilken og hvorfor

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Moby
- Innlegg: 330
- Registrert: 27 jul 2012, 00:18
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
- Bosted: Akershus
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Siden du spør etter bilde har jeg en unskylding for å laste opp enda et bilde av knallerten
1. Hvilken sykkel/sykler har du?
Jeg har en Honda CBR600F 2013, en sportstourer. Egentlig bare en CB600F med litt ekstra plastikk. Begge har motoren fra 2007 CBR600RR.
2. Hvorfor har du nettopp denne/disse sykkelen/syklene?
Jeg hadde egentlig lyst på en R sykkel, GSXR600 eller en CBR600RR. Til nød en Yamaha R6 hehe. Men så lanserte honda sin CBR600F og jeg falt for den. På min sykkel sitter man mer oppreist enn på en R-sykkel, da blir man mindre sliten. Motor er også tunet så den er litt "snill".




1. Hvilken sykkel/sykler har du?
Jeg har en Honda CBR600F 2013, en sportstourer. Egentlig bare en CB600F med litt ekstra plastikk. Begge har motoren fra 2007 CBR600RR.
2. Hvorfor har du nettopp denne/disse sykkelen/syklene?
Jeg hadde egentlig lyst på en R sykkel, GSXR600 eller en CBR600RR. Til nød en Yamaha R6 hehe. Men så lanserte honda sin CBR600F og jeg falt for den. På min sykkel sitter man mer oppreist enn på en R-sykkel, da blir man mindre sliten. Motor er også tunet så den er litt "snill".


There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Kjører en KTM Duke 690 IV (2013 modell).
Dette er min første sykkel, annet enn to mopeder jeg hadde tidligere.
Jeg har alltid siklet etter streetfighter/naked type sykler, og når jeg leste nyheter om en KTM Duke 390 som kom på markedet i år, bestemte jeg meg for å endelig ta mc lappen som jeg hadde begynt på (kun det teoretiske) for 2 år siden.
Planen var hele veien en KTM Duke 390, da den passet ypperlig som mellomtung sykkel. Jeg bestilte, og ventet, ventet og ventet. forsinkelser på forsinkelser (fun fact; først NÅ siste uken har jeg sett en 390 stående hos forhandleren i Oslo :)). Jeg ble til slutt lei, og begynte å se på alternativet, KTM Duke 690.
Det er en ganske enkel "nobrainer" å gå for 690'en fremfor 390'en, men jeg hadde rett og slett ikke tenkt på alternativet pga størrelsen. Dette var jo før jeg visste at den også selges i 32kw, ferdig nedstrupet til mellomtung lappen.
Det er myye mer sykkel for pengene, spesielt når mellomtung sperren fjernes (ikke at det er dårlig futt i den nå heller).
Men til sykkelen generelt:
-Utrolig lettkjørt sykkel.
-Veldig leken singel-sylinder med GODT drag over nesten alle RPM :)
-Rått design :) (ganske subjektivt, men..)
-Mer oppstilt sittestilling, med mulighet til å legge seg mer "aggresivt".
-Store muligheter for ekstrautstyr.
-Mulig å dra utover grusveier uten å bite sammen tennene for hver lille småstein du kjører over
-Gode muligheter for langkjøring når det kommer til hvor mye du kan få plass til på sykkelen uten at det går utover komfort eller kjøreopplevelse. (Muligens ikke best choice når det kommer til langkjøring på f.eks motorveier. Vibrerer noget i lengden, men ikke noe jeg ser på som klageverdig så langt).
-Koster ikke skjorta å miste den i bakken.
Sykkelen er heller ikke "svindyr" til å være helt ny.
Anbefaler Duke 690R isåfall, da den kommer med mye av ekstrautstyret en mest sannsynligvis kjøper senere uansett, til en mer fornuftig totalpris.
Bilde av min, rett ut fra forhandleren:


Dette er min første sykkel, annet enn to mopeder jeg hadde tidligere.
Jeg har alltid siklet etter streetfighter/naked type sykler, og når jeg leste nyheter om en KTM Duke 390 som kom på markedet i år, bestemte jeg meg for å endelig ta mc lappen som jeg hadde begynt på (kun det teoretiske) for 2 år siden.
Planen var hele veien en KTM Duke 390, da den passet ypperlig som mellomtung sykkel. Jeg bestilte, og ventet, ventet og ventet. forsinkelser på forsinkelser (fun fact; først NÅ siste uken har jeg sett en 390 stående hos forhandleren i Oslo :)). Jeg ble til slutt lei, og begynte å se på alternativet, KTM Duke 690.
Det er en ganske enkel "nobrainer" å gå for 690'en fremfor 390'en, men jeg hadde rett og slett ikke tenkt på alternativet pga størrelsen. Dette var jo før jeg visste at den også selges i 32kw, ferdig nedstrupet til mellomtung lappen.
Det er myye mer sykkel for pengene, spesielt når mellomtung sperren fjernes (ikke at det er dårlig futt i den nå heller).
Men til sykkelen generelt:
-Utrolig lettkjørt sykkel.
-Veldig leken singel-sylinder med GODT drag over nesten alle RPM :)
-Rått design :) (ganske subjektivt, men..)
-Mer oppstilt sittestilling, med mulighet til å legge seg mer "aggresivt".
-Store muligheter for ekstrautstyr.
-Mulig å dra utover grusveier uten å bite sammen tennene for hver lille småstein du kjører over
-Gode muligheter for langkjøring når det kommer til hvor mye du kan få plass til på sykkelen uten at det går utover komfort eller kjøreopplevelse. (Muligens ikke best choice når det kommer til langkjøring på f.eks motorveier. Vibrerer noget i lengden, men ikke noe jeg ser på som klageverdig så langt).
-Koster ikke skjorta å miste den i bakken.
Sykkelen er heller ikke "svindyr" til å være helt ny.
Anbefaler Duke 690R isåfall, da den kommer med mye av ekstrautstyret en mest sannsynligvis kjøper senere uansett, til en mer fornuftig totalpris.
Bilde av min, rett ut fra forhandleren:


MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
JEG valgte meg en Triumph Street Triple R 2013 mod. fordi:
Jeg har stort sett kjørt cruiser og offroad/adventure sykler før, og ville ha noe mer sporty, som samtidig er brukervennlig
Den hadde fått veldig god omtale i MC media, på diskusjonsforum, i sammenligningstester med "riskokerne" og til og med mot den større (og penere) Ducati Steetfighter 848
Jeg sitter godt på den (særlig etter at jeg satte på en orginal "komfortsal"), tre timer non stop er null problem, og da er det snart på tide å tanke uansett.
Jeg liker utseende på den (ikke løsningen på lyktene, men det har endret seg) og bedre blir det med det snackset som er på vei i posten
Kvaliteten er non plus ultra og prisen er heller ikke avskrekkende
Forhandleren holder til i Bergen, som ikke er langt unna heimen:)
Jeg hadde egentlig bestemt meg for en Ducati, men etter en prøvetur var jeg solgt.. jeg trengte heller ikke spare lengre...
Når jeg kommer hjem fra havet blir det å montere ny slip on fra SC Project, mindre skiltoppheng, flyscreen over lyktene, undertray/bellypan... hva mer? Jo et rødt styre med røde grep, nye speil og ting og tang jeg ikke husker.. og, jeg har orginal Triumph salveske og tankveske liggende på posten å vente:)
Når det er sagt, hadde jeg hatt ubegrensede midler (eller iallefall mer pekuniære midler;) så hadde nok denne MV Agusta Brutale 1090 RR stått i garasjen.
Jeg synes denne er like mye et smykke som motorsykkel:)
"Det vackraste som finns....!
Jeg har stort sett kjørt cruiser og offroad/adventure sykler før, og ville ha noe mer sporty, som samtidig er brukervennlig
Den hadde fått veldig god omtale i MC media, på diskusjonsforum, i sammenligningstester med "riskokerne" og til og med mot den større (og penere) Ducati Steetfighter 848
Jeg sitter godt på den (særlig etter at jeg satte på en orginal "komfortsal"), tre timer non stop er null problem, og da er det snart på tide å tanke uansett.
Jeg liker utseende på den (ikke løsningen på lyktene, men det har endret seg) og bedre blir det med det snackset som er på vei i posten
Kvaliteten er non plus ultra og prisen er heller ikke avskrekkende
Forhandleren holder til i Bergen, som ikke er langt unna heimen:)
Jeg hadde egentlig bestemt meg for en Ducati, men etter en prøvetur var jeg solgt.. jeg trengte heller ikke spare lengre...

Når jeg kommer hjem fra havet blir det å montere ny slip on fra SC Project, mindre skiltoppheng, flyscreen over lyktene, undertray/bellypan... hva mer? Jo et rødt styre med røde grep, nye speil og ting og tang jeg ikke husker.. og, jeg har orginal Triumph salveske og tankveske liggende på posten å vente:)
Når det er sagt, hadde jeg hatt ubegrensede midler (eller iallefall mer pekuniære midler;) så hadde nok denne MV Agusta Brutale 1090 RR stått i garasjen.
Jeg synes denne er like mye et smykke som motorsykkel:)
"Det vackraste som finns....!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Honda NX250 fra 1993 eller deromkring :-)
Fordi jeg trenger noe som er lett(kjørt), og som er kvalitet hele veien. Fordi jeg kjører i alskens vær, til jobb, butikk, etc. Og _forlanger_ at dritten starter hver eneste gang, at bremselyset lyser hver gang den skal, og at det ikke ruster mer enn at det lar seg gjøre å holde i sjakk med ymse remedier. Og fordi jeg ikke har tid å bruke til feilsøking på ting som "skal" virke.
Ikke er den spennende, ikke er den pen, og ikke går det så himla fort. Og støtdempere er ganske slappe greier. Men jeg kommer meg frem, og har det ganske så komfortabelt og rett så gøy i svingene (det _er_ forskjell på 200 og 130KG!).
Når kidza er blitt litt eldre, og jeg er ferdig med bleieskift og slikt, så kan det hende det kommer noe gøyere på tunet. Time will shåvv
Fordi jeg trenger noe som er lett(kjørt), og som er kvalitet hele veien. Fordi jeg kjører i alskens vær, til jobb, butikk, etc. Og _forlanger_ at dritten starter hver eneste gang, at bremselyset lyser hver gang den skal, og at det ikke ruster mer enn at det lar seg gjøre å holde i sjakk med ymse remedier. Og fordi jeg ikke har tid å bruke til feilsøking på ting som "skal" virke.
Ikke er den spennende, ikke er den pen, og ikke går det så himla fort. Og støtdempere er ganske slappe greier. Men jeg kommer meg frem, og har det ganske så komfortabelt og rett så gøy i svingene (det _er_ forskjell på 200 og 130KG!).
Når kidza er blitt litt eldre, og jeg er ferdig med bleieskift og slikt, så kan det hende det kommer noe gøyere på tunet. Time will shåvv

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39729
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Blir bare mer og mer fornøyd med Stelvio'en.AJ skrev: Om jeg blir en trofast guzzist er for tidlig å si, men så langt er alle mine forventninger til Stelvio innfridd - og vel så det![]()
Så gjenstår det å se hva kommende sesong med oppstart om en drøy uke, byr på av gode og mindre gode opplevelser.
Moto Guzzi Stelvio er tross alt en italiener - på godt og vondt...
Etter Europa-turen og en passe dose fortkjøring der nede i tropevarmen, våknet Guzzi-ørnen for alvor!
Er fortsatt ingen racer og blir det heller aldri, men kjapp nok for meg. Tung, men overraskende lett-håndterlig og svingvillig og ikke ikke minst en flott tursykkel for to

Etter snart 19000 kjørte km. siden sept 2012 er jeg strålende fornøyd selv om det har vært et par småting å sette fingeren på. Men kun bagateller, som kjapt er blitt fikset.
Trives så godt med denne at jeg rett og slett ikke lenger er nysgjerrig på andre sykler i markedet.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Kawasaki Zx12R 2003mod. : Solgte zx9r i fjor høst. Var vel til årets sessong egentlig på utkikk etter en nakensykkel, eller ihvertfall en med litt mere oppreist kjørestilling. Men plutselig kom lysten på å prøve en "stor-Ninja". Angrer ikke
Rå motor! Og mere lettkjørt enn jeg trodde, enda den veier ca 30kg mere enn den forrige Ninja,n. Faktisk litt mere komfortabel også, grunnet at den er US-utgave med org.monterte styreforhøyere. Bruker litt mere bensin, men går på 0,65 på langkjøring. Har i tillegg en Honda 650 Dominator 1989mod. som jeg koser meg med på grusveier. Kjøpte denne for 5år siden, da jeg fikk lyst til å prøve litt grus. Og angrer heller ikke på det 


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Jeg fikk uventet litt ekstra penger og fant ut jeg ville ha ny (brukt) sykkel. Øverst på listen sto en ZZR1400, men så skjedde det noe rart. Jeg fikk et innfall av fornuft og begynte å se etter et alternativ som kanskje kunne passe bruken min bedre. Som blant annet hadde en mer oppreist stilling.
Jeg er glad i langturer og kjører mye. Datteren min sitter mye på så ville ha en sykkel som var grei for henne å sitte bakpå. Jeg fant en GTR1400 på finn som lå til salgs til en snill pris, men jeg var ikke helt tent på utseendet. Tok en tur og prøvekjørte og jeg var solgt. Det ble handel selv om jeg hadde et par ting jeg ikke var begeistret for. Spesielt de store lyktene og designet på styret. Dette ble jeg fort vant til og synes i dag at jeg har den perfekte sykkelen til mitt bruk. Rimelig komfortabel, men den trenger muligens en annen sal. Den kan lastes opp med bagasje uten at jeg merker så mye til det og når jeg fjerner sideveskene så er det ingen store fester synlig lengre. Den er rimelig kjapp på norske svingete veier (selvsagt ikke som en eventyrsykkel) og med en uoriginal vindskjerm gir den god vind og vær beskyttelse.
Selv om motoren er tunet ned til 155hk så holder det for meg. For litt siden satt jeg på en ZZR og tenkte: hmm du kjøpte riktig sykkel.
Jeg er glad i langturer og kjører mye. Datteren min sitter mye på så ville ha en sykkel som var grei for henne å sitte bakpå. Jeg fant en GTR1400 på finn som lå til salgs til en snill pris, men jeg var ikke helt tent på utseendet. Tok en tur og prøvekjørte og jeg var solgt. Det ble handel selv om jeg hadde et par ting jeg ikke var begeistret for. Spesielt de store lyktene og designet på styret. Dette ble jeg fort vant til og synes i dag at jeg har den perfekte sykkelen til mitt bruk. Rimelig komfortabel, men den trenger muligens en annen sal. Den kan lastes opp med bagasje uten at jeg merker så mye til det og når jeg fjerner sideveskene så er det ingen store fester synlig lengre. Den er rimelig kjapp på norske svingete veier (selvsagt ikke som en eventyrsykkel) og med en uoriginal vindskjerm gir den god vind og vær beskyttelse.
Selv om motoren er tunet ned til 155hk så holder det for meg. For litt siden satt jeg på en ZZR og tenkte: hmm du kjøpte riktig sykkel.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Har jo allerede svar i tråden med tekst om mitt valg av motorsykkel , hvorfor valget falt på sykkelen kan fortelles med bilde. Bildet har jeg tatt på Hardangervidda forrige uke



2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- PCP
- Innlegg: 562
- Registrert: 06 okt 2012, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
- Bosted: Høvik
Re: Hvorfor har du den MC du har?
mmm, ja, CBX er kult!ZZR-Erling skrev:mmm!!!AJ skrev:Og her er sykker'n til mons, som jeg har vært heldig å fått kjørt på den svingete veien langs Randsfjorden. En riktig flott sykkel, dette!:ArcticTiger skrev:Ja en -79 CBX1000 er nok mat for.....Mons tenker jeg
Velkommen hit Mons
Og her reportasjen om den og flere artsfrender i avisa i fjor...:
Kollegaen min har en 81(?) CBX1000 som han har hatt i alle år, så jeg har fått kjørt mye med den. Første gang jeg lånte den følte jeg på sett og vis at mine mest urealistiske drømmer fra da jeg var sånn ca 16 år nå var blitt realitet. Nemlig en Honda CB100 med 105 hester!! (Lik og like "woblete" ramme, like lite bremser, like tynne hjul, men alt for mye motor)


En liten kuriositet; vi er så heldige å få oppfylt alle gutters drøm om å ha motorsykkel i stua! Dvs ikke helt, men vi vinterlagrer både VFR'en min og hans CBX inne på kontoret, og noe som er veldig moro og se i den anledning er hvordan stort sett absolutt alle (menn) i alderen 30-60år, inkludert de totalt uten MC-interesse, er borte å titter, og nikker bekreftende; Å ja, det er en CBX ja!!!, den husker jeg!

Til slutt en "CBX i farta" til.
7 sekunder video, med 2 sekunder CBX-hyl (forbikjøring), fra en kjøretur vi hadde i sommer. Vreng opp lyden!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=LsfRwe_mb7Q[/video]
- fikse
- Innlegg: 953
- Registrert: 28 apr 2011, 19:48
- Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
- Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen
Re: Hvorfor har du den MC du har?
Min CB100 hadde rundt 10 hester, og gikk som bare nøkkenPCP skrev: Nemlig en Honda CB100 med 105 hester!! (Lik og like "woblete" ramme, like lite bremser, like tynne hjul, men alt for mye motor)![]()
![]()

Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)
-
- Innlegg: 91
- Registrert: 09 mai 2012, 12:54
- Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
- Bosted: Lørenskog
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Jeg kjører en KTM duke 690. Den kjøpte jeg fordi den er veldig lettkjørt og ikke er den svindyr å forsikre, kjøpe deler til, servicene er billige etc. I tillegg så er jeg en ganske slank jente, så jeg syntes den lignet litt på eieren selv. :-) plusset er at det er en 1 dunker og det vibrerer godt mellom beina, så joda fin kjøreglede
minuset er at jeg syntes den ser så maskulin ut, så denne har jeg nok noen sesonger til før det vurderes innkjøp av en Suzuki gsx r, hvit farge. 


Medlem Just Girls MC.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Da kan endelig jeg også svare i denne tråden da jeg er en sylfersk MC eier (ble det i dag faktisk) :)
Har ikke MC-lappen ennå, men er vertfall en lykkelig eier av en Yamaha XVS 1300A.
Har jo ikke all verdens erfaring ennå, men jeg valgte denne som førstesykkel da jeg har for meg at jeg er cruiser typen og at denne Yamahaen er den tøffeste cruiseren i den klassen til en pris som ikke ruinerer en :)
Har ikke MC-lappen ennå, men er vertfall en lykkelig eier av en Yamaha XVS 1300A.
Har jo ikke all verdens erfaring ennå, men jeg valgte denne som førstesykkel da jeg har for meg at jeg er cruiser typen og at denne Yamahaen er den tøffeste cruiseren i den klassen til en pris som ikke ruinerer en :)
-
- Innlegg: 91
- Registrert: 09 mai 2012, 12:54
- Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
- Bosted: Lørenskog
Re: Hvilken sykkel har du og hvorfor?
Bjerknez skrev:Da kan endelig jeg også svare i denne tråden da jeg er en sylfersk MC eier (ble det i dag faktisk) :)
Har ikke MC-lappen ennå, men er vertfall en lykkelig eier av en Yamaha XVS 1300A.
Har jo ikke all verdens erfaring ennå, men jeg valgte denne som førstesykkel da jeg har for meg at jeg er cruiser typen og at denne Yamahaen er den tøffeste cruiseren i den klassen til en pris som ikke ruinerer en :)

Medlem Just Girls MC.