Startproblem
- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Re: Startproblem
Jeg ville startet med å sjekke alle batterikabler, jordinger og ledninger til starteren. Sjekk også starterrelét. Følg plusskabelen fra starteren, så er et den første dingsen du kommer til. Halv-gamle Ducatier er desverre ikke kjent for å ha særlig gode kabler til starter osv 

- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Ducati er jo notorisk kjent for og være trøbblete i regnvær der de regelrett stopper i kraftig regnvær pga det du forklarer...
Ville sjekka ledningen på polene, jording og ikke minst batteriet :-)
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- Andreas
At "Ducati" under et er notorisk for å stoppe i regnvær er en ganske stor myteSvolp skrev:Ducati er jo notorisk kjent for og være trøbblete i regnvær der de regelrett stopper i kraftig regnvær pga det du forklarer...

- Andreas
Til trådstarter'n med 748, les denne artikkelen. Mange gode råd angående sjekkpunkt på eldre Ducati-Superbike'r
Forøvrig mange gode tråder der inne, spesielt disse skrevet av han der "Shazaam".
http://www.ducati.ms/forums/80-hall-wis ... rbike.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ducati.ms/forums/80-hall-wis ... rbike.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Skal du kjøpe batteri til Ducatien er det ekstremt viktig at det har høyt cold crank nummer. Trust me! Jeg kjørte ikke med noe annet en yuasa batteri på min
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sjekk ladespenninga også med voltmeter. Regulatoren har ikke vært sterkeste punkt på Ducati. Mulig den er som på bl.a. Honda fra 87 - og eldre Suzukier, at den ryker hvis man kjører med dårlig batteri.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Kjøpte Shorai Lithium til min 1098.Elolz skrev:Når jeg skulle hjem fra jobb nå, så startet den på første forsøk, riktignok litt tyngre enn vanlig, men så er jo også været slik det som oftest pleier å være i Bergen.Jeg får hive batteriet på lading og ha det i tankene at jeg kanskje må ha meg et nytt etterhvert
![]()
Noen som har erfaring med Shorai Lithium batterier? Ser de får ekstremt med skryt på nettet, og de har visst 2 års garanti. Yuasa har 6mnd.. Vurderer dette: http://motowheels.com/i-7568348-shorai- ... -bs12.html Ser dette greit og kraftig nok ut? Noen som vet om jeg kan bruke vanlig Ctek Zafir lader på dette, eller krever lithium batterier noe spesiallader? Vekt har ikke så mye å si, selv om det selvfølgelig er et pluss at disse er ganske lette, viktigste er at det er kraftig og tåler litt småkjøring også da jeg bruker den daglig til jobb 15-20min unnna.
Løvaas sa når jeg hadde den på service i sommer at de ikke anbefalte å bruke Lithium og heller sette inn bly/syre batteri.
Husk Lithium bruker egne ladere også.
- Andreas
Det er ofte bare litt enkelt ettersyn og kjærlighet som skal tilElolz skrev:Var en tur borte hos bm og han fikk tatt litt målinger. Startproblemene skyldtes nok først og fremst løs kontakt på batteripolen og korrosjon/rust på kontakter. Starter betraktelig bedre nå, men batteriet synger på siste verset, så nytt Yuasa er på vei fra mc-deler.com, rundt 750kr inkl frakt. Så må jeg levere det til verksted og få det fyllt med batterisyre når jeg får det og lade det opp.

Batteriet kommer med syre på egne, forseglede beholdere som man bare trykker nedpå batteriet. Så er det bare å sette det på lading et par timer etterpå. Step-by-step ligger i esken, veldig enkelt

- Andreas
Ok, de YUASA batteriene som kommer når man bestiller orginalt fra Ducati, kommer med syreampuller. Men da vet man litt mer hva som ligger i prisforskjellen.Elolz skrev:Ja var redd for at jeg hadde et av disse ladeproblemene, så var godt å få det sjekket før jeg spanderte nytt batteri på den. Lest litt mer om det, og ser ut til at dette er vesentlig forbedret på 2000 modeller og nyere![]()
Var det jeg også mente, men på en nettside som solgte samme batteri sto det:
"Dette batteriet leveres uten syre. De leveres tørre, og inkluderer ikke den nødvendige syren (elektrolytt). Du må fylle batteriet med batteri syre, la det avkjøles og deretter lade den før du installerer det i sykkelen din. Det er ikke lenger mulig å kjøpe syre over disk, men et verksted kan fylle opp ditt batteri for en billig penge."

Ladespenningen kom opp i 13,9 V ved turtall. Ladestrømmen viste på det meste over 10 A. 14,4 V som er opptimalt oppnåes først når batteriet er toppladet.
Men i tillegg til dårlige kontakter på polene, falt hvilespenningen på batteriet noe raskt. Ubelastet så det greit ut, men ved minste strømtrekk falt vilespeningen på batteriet til under 12,4. Ved start og ikke ruse motor for å få lading falt batterispeningen under 12 v.
Ergo nytt batteri som første trinn på stigen...........
Men i tillegg til dårlige kontakter på polene, falt hvilespenningen på batteriet noe raskt. Ubelastet så det greit ut, men ved minste strømtrekk falt vilespeningen på batteriet til under 12,4. Ved start og ikke ruse motor for å få lading falt batterispeningen under 12 v.
Ergo nytt batteri som første trinn på stigen...........
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....
Ville helt kjørt MC nå....
Anbefaler en telefon til Mekka,(Løvaas) for uinnvidde, de er rimelige på Yuasa.
Tror de skulle ha rundt 1000lappen for Yuasa til min.
Tror de skulle ha rundt 1000lappen for Yuasa til min.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Jeg vil anbefale deg å ta en tur inn på Yamaha Bergen, de var eneste som hadde yuasa når jeg måtte ha nytt. Batterispesialisten som alle anbefalte i kanalveien førte ikke dette merket, de kunne heller ikke oppgi cca tall på de mcbatteriene de hadde. Å skal du først kjøpe, gå for gel batteri.
Tror jeg måtte ut med rundt 800,- når jeg kjøpte :-D
Sendt fra Note2
Tror jeg måtte ut med rundt 800,- når jeg kjøpte :-D
Sendt fra Note2