KydeX skrev:Det som er interressant, er en artikkel som stod i vg for en stund siden. Blant norske sjåfører mener 75% at de er bedre sjåfør enn gjennomsnittet :)
Jo, men snittet er såpass dårlig, at jeg tror det kanskje kan stemme...
Nei, det er nok ikke mange som vil innrømme svakheter på dette feltet. Jeg velger å tro at de fleste som deltar i en tråd som denne har potensiale til å være over snittet av den enkle grunn at man gjerne da er over gjennomsnittet interessert i trafikk/kjøring. Det finnes en masse mennesker som ikke er det minste interessert, og kun har bil som et nødvendig onde. Man er selvsagt ikke automatisk en dårlig sjåfør av den grunn, men sjansen er større.
Jeg liker (som de fleste andre

) å tro jeg er bedre enn snittet, nettopp fordi det er noe som opptar meg langt mer enn snittet. Samtidig har det vel vært dager, eller situasjoner, hvor jeg dessverre nok har fremstått under snittet.
Spørs litt hva man legger i "god sjåfør" også, rent kjøreteknisk er jeg nok godt forbi toppen av egne ferdigheter, og blir stadig dårligere, mens trafikkforståelse, vurderingsevne, evne til å forutse, og den type ting stadig blir bedre. (så lenge det varer, også den kurven vil snu en dag, og før jeg vet ordet av det er jeg vel han nølende sinken i Ignis jeg også

)