Er dette godt politiarbeid?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av TomB »

ojda skrev:Jeg blir direkte vettskremt over at noen forsvarer demonstranten i dette klippet. ( nå gjelder det, kun dette klippet, om noe er klipt vekk, vet ikke jeg)

Helt utrolig at man kan forsvare det demonstranten gjør, klarer ikke å forstå at noen godtar dette!


Kan ikke fatte at noen ønsker å ha et samfunn hvor det er helt greit å kun følge de pålegg som passer en,
samt å prøve å latteligjøre de som er satt til å opprettholde en viss orden i samfunnet.
Synes det er helt greit av politiet å hjelpe demonstranten å etterkomme pålegg :thumleft
Ikke var det det minste voldelig heller, men dyrt blir det nok.
Tiltale for vold mot off. tj.mann er jeg litt mere skeptisk til

Det er lov til å være uenig, heldigvis :thumleft
Synes helt klart, at det er helt unødvendig det polisen gjør.
Respekten for mc-politiet, er helt klart blitt mye mindre for meg :-k

Saken ferdig skravla, fra min side :prop:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av Epylypzon »

jongsanim skrev:
Epylypzon skrev:20 sekunder ut i filmen stopper mannen med å skru/legger ned skiftnøkkelen.
10 sekunder senere tar politimannen tak i mannen å begynner å "bryte og vrenge" i han.

Mulig noen andre ser noe annet enn meg men.
0:34: Her holder han skiftenøkkelen i hånden.
0:47: Vifter med den foran ansiktet til politimannen
0:58: prøver å gå
1:07: Skifter grep om skiftenøkkelen til høyre hånd
1:43: holder enda
2:02: Legges i bakken og mister skiftenøkkelen.

Ja, jeg ser noe annet enn deg :)

Jeg nevnte det som skjedde før det ble noe fysisk. Det er politiet som startet dette.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av jongsanim »

TomB skrev:Uredigert video, se den før den blir tatt vekk

https://www.youtube.com/watch?v=XAlI4ie ... ata_player" onclick="window.open(this.href);return false;
Denne videoen støtter jo bare under at demonstranter oppfører seg som en tosk og provoserer, og hindrer politiet i sin jobb.

At folk tolker dette som overgrep fra politiets side, og ikke "sivil ulydighet" fra demonstrant, er meg totalt ubegripelig. Tror jeg trekker meg ut fra diskusjonen, for dette strekker seg utenfor min evne til å begripe, og jeg vet jeg blir frustrert når folk har så forskrudd syn på ting O.o

God diskusjon videre!

Brukeravatar
MysteryShadow
Innlegg: 227
Registrert: 09 jul 2013, 22:09
Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av MysteryShadow »

simpson skrev:Ja, eller idioten av purk skal være glad for at dette var voksne fredelig folk.
:[-X

Trenger ikke bli ufin i måten man omtaler verken den ene eller den andre på her da....

Også er det veldig lett for Hvermansen å sitte bak et tastatur på denne måten, viftende med pekefinger og mene det ene og det andre.

Men uansett hva man mener, så bør vi alle sammen holde en grei tone og ordbruk iallefall.
MysteryShadow

Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -

Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av JohnnyTh »

Er det faktisk noen som synes demonstranten virket truende?

Jeg synes å høre demonstranten spørre hvem er du og han svarer Politiet. Dette er ette han har tatt tak i personen. Jeg synes dette er slett politiarbeide
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av SuperMorten »

Det er egentlig helt grei skuring dette. Demonstranten fikk beskjed om å legge seg ned. Demonstranten nektet. Politimannen beordrer gjentatte ganger at han skal legge seg ned. Demonstranten kverulerer. Skulle da politimannen satt seg tilbake på sykkelen og sagt neivel, og kjørt sin vei? Politimannen la mannen i bakken. Sånt ser aldri bra ut, og vil alltid bli sett på som overgrep av uvitende vitner. Men det er sånn det fungerer. Når purken sier "legg deg ned", da legger du deg ned, eller ta konsekvensen..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av taco »

Selv om demostranten er en tulling, så var han jo ganske kjapt ute med "Han identifiserer seg ikke, han identifiserer seg ikke"..
Det har han jo rett i. Det hadde kostet polisen veldig lite og dratt frem kortet først. Forøvrig mye som kunne vært gjort annerledes - som flere har nevnt her.
Det kan også være ting vi ikke får med oss - husk at vi ikke var til stede.

Men demostranten fikk som fortjent og sikkert som han hadde forventet! Stelle i stand sånt for en bomring a'gitt. :scratch
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av simpson »

Du skal ikke utøve mer makt enn nødvendig. Det er noe ALLE politifolk lærer.
Her hadde han ikke trengt hverken å ha lagt mannen i bakken eller satt på jern.
Etterpå prøver mannen å sette seg opp, sikkert ikke godt å ligge på ryggen med håndjern, men han blir bryskt dyttet ned igjen. Det er bare for å vise dominans og si at "her er jeg sjef" og tråkker han litt ekstra ned i dritten og er selvfølgelig kun ment som ydmykende handling.
Det er sånne politifolk som absolutt IKKE burde gått rundt og arrestere folk og som liker å ydmyke andre og utviser en arrogant og motbydelig holdning.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av Snikendeugle »

Han burde invitert på kaker og kaffe istedenfor (?)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av SuperMorten »

Etter boka, skal håndjerna helst sitte på ryggen, og pasienten ligge på magen. Nå kunne han teoretisk sett reise seg opp og ta skiftenøkkelen... Så ja, slett politiarbeid.

Men savner som sagt fasiten på hvordan sånt skal gjøres..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av JohnnyTh »

taco skrev:Selv om demostranten er en tulling, så var han jo ganske kjapt ute med "Han identifiserer seg ikke, han identifiserer seg ikke"..
Det har han jo rett i. Det hadde kostet polisen veldig lite og dratt frem kortet først. Forøvrig mye som kunne vært gjort annerledes - som flere har nevnt her.
Det kan også være ting vi ikke får med oss - husk at vi ikke var til stede.

Men demostranten fikk som fortjent og sikkert som han hadde forventet! Stelle i stand sånt for en bomring a'gitt. :scratch
Tror ikke han trenger å dra frem noe kort. Kun si at han er fra Politiet. Vi lærer nå i alle fall at det første vi skal si er "bevepnet politi, gjør nøyaktig som jeg sier" autoriteten orsvinner litt når alt han sier er hva gjør du hva gjør du.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av simpson »

SuperMorten skrev:Etter boka, skal håndjerna helst sitte på ryggen, og pasienten ligge på magen. Nå kunne han teoretisk sett reise seg opp og ta skiftenøkkelen... Så ja, slett politiarbeid.

Men savner som sagt fasiten på hvordan sånt skal gjøres..
Hvis han hadde angrepet politiet, så ja, på med jern, men helt ærlig........han har ikke vist tegn til å være aggressiv eller ha til hensikt å angripe noen. :lol

teeU
Innlegg: 134
Registrert: 19 jan 2013, 17:43
Motorsykkelen din: XLH883
Sted: Hedmark

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av teeU »

MC-konstabelen her så vel sitt snitt til å komme kollegaene i forkjøpet slik at han kunne spille helt foran kamera i en helt ufarlig situasjon hvor vanlige skattebetalere utøvde ufarlig sivil ulydighet.
Sivil ulydighet er forøvrig anerkjent som virkemiddel i folkeretten og alle vet at dette er ett skuespill for pressen.
Lurer på hvor alle de ivrige politi-heltene var når skyting pågikk på Utøya? da husket de ikke engang at de har en instruks som heter "skyting pågår.

Han gjorde sikkert ikke noe galt, men godt politiarbeid var det definitivt ikke.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Er dette godt politiarbeid?

Legg inn av Duville »

Ingen som går ut og demonterer noe som helst med sånt verktøy. Det bør til og med en politimann se uten videre.

Enten er dette kun en demonstrasjon mot bomstasjonen eller så er det en provokasjon for så å ta i bruk våpenet mot politiet. Dette var kun en demonstrasjon og det måtte være klart for alle og enhver! Politimannen gikk direkte på D. med "håndspåleggelse". Oppfører seg jo som en ape der han henger seg på demonstranten for å "hindre videre ødeleggelser", drar demonstranten med seg til MCen for å hente verktøy i kofferten så han kan få lagt den farlige mannen i bakken.

Hadde mannen virkelig vært farlig så hadde politimannen ligget i bakken svært mange ganger før han fikk riktig verktøy i hendene. Den skiftnøkkelen er tung og ett farlig våpen dersom det blir brukt som det. Hvorfor ble ikke den "kriminelle" avvæpnet" før politien gikk innpå ham? Kun en årsak og det er at han ikke ble oppfattet som farlig!

Politimannen representerer samfunnet og ikke sin egen makt. Dette er en ren demonstrasjon av makt. Hadde han avventet litt og snakket til mannen på en sivilisert måte, hva var det verste som kunne skje? Ei lampe i bakken? Erstatning kr 10 000? Trodde en av de viktigste egenskapene til en Politimann var å vurdere situasjonen og hva som kan skje. Er dette bare sånt de lærer i dag og ikke for 15 år siden når denne Politimannen ble uteksaminert så må han få seg ett oppfriskningskurs i kommunikasjon. Dette må være politiarbeide til strykk.

Svar