ojda skrev:Intruder skrev:Skal vi få mulighet til å kjøpe sykkel i Norge er vel forhandlerne avhengig av enkelte andre inntekter også,f.eks. ved å ha servise på sykla også ? :-)å
En dåre kan spørre......

Min lojalitet til verkstedet som tilhører butikken jeg handlet sykkelen min i,
forsvant den dagen de solgte ekstrautstyr jeg hadde bestilt til min sykkel
til en annen kunde fordi det passet seg sånn
Lojalitet går begge veier

Ingen problemer med å forstå dette. Hadde blitt rimelig irritert jeg også, om jeg hadde opplevd det samme

.
Noe jeg forsåvidt gjorde hos Jeco Motor etter at jeg kjøpte kliss nye TDM 900 der.
Ble helt klart ingen service-handling der i gården etter det jeg opplevde som ikke akkurat forbilledlig kundebehandling...
Men det ble heller ingen service i Sverige. Kunne selvfølgelig gjort det, men synes dette er litt problematisk i forhold til de som jobber med MC-service her i landet.
I løpet av få år er det flere verksteder jeg kjenner til her på Østlandet som har lagt ned driften.
Heldigvis holder de det gående, verkstedet som er sånn ca. 15 minutters kjøring fra her jeg bor.
Pris- og kompetansenivå er såpass bra at jeg velger å støtte disse ved å ta service på Stelvio'en her. At mekanikeren er Guzzi-eier selv og entusiast for merket på sin hals, er slett ikke noe minus heller :-) .
Det lokale verkstedet er det eneste i mils omkrets her jeg bor. Og skulle dette bli borte pga. av kundeflukt til Sverige vil MC-eierne her på bygda, etter mitt skjønn, miste et godt tilbud.
Dette tror jeg er dilemmaet også mange andre steder i landet.
Så vidt jeg vet ble to MC-verksted i Hønefoss lagt ned på omtrent samme tida for få år siden. Dermed var byen uten MC-verksted.
Nå tror jeg det er kommet i hvert fall et nytt utenfor byen, som man får håp er liv laga. Men da må kundegrunnlaget være til stede.
At man sparer en del kroner på svensk service er jeg ikke særlig i tvil om. Men om vi alle gjør dette er jeg redd vi sparer oss til fant i den forstand at kapasitet og kompetanse på området her i landet rett og slett forsvinner...
Ikke minst tror jeg det vil være bekymringsfullt med tanke på nyrekruttering til MC-mekaniker yrket.
Og sånn vil vi kanskje ikke ha det, når det kommer til stykket...?
Edit:
Den hvite italieneren kjøres i morgen inn til til sin andre 10K service denne sesongen. Igjen på det lokale verkstedet.