snekkis skrev:Hei!
Har nå lest hele bloggen din, og det mens jeg søkte etter gode grunner for å skaffe en Duke 690 selv. Det jeg fant interessant, var at jeg er nå i samme stilling som deg da du startet tråden. Vet at du har byttet over til et annet forum, men det kan være lettere og referere til alt du har skrevet i denne tråden.
Jeg har blitt mer overbevist om at jeg vil ha en Duke 690. Min far mener at jeg skal gå for en tyngre sykkel, mens jeg sier at jeg må lære (han er over 60 år og har maaange mil bak seg), så jeg har derfor måtte finne god argumentasjon for det valget jeg vil gjøre, men vi trenger ikke gå mer inn på det. Det er flott å se hvordan du fra nybegynner har gått frem i din personlige utvikling. Dette er virkelig inspirerende.
Håper du kan hjelpe meg med å svare på noen spørsmål. Du sier at man burde velge R-en, og jeg ser en mulig kostnadsbesparelse om man skulle bli bitt av basillen. Som du gjorde tidlig i tråden, var at du tok med deg din bedre halvdel på tur. R-en har ikke passasjersete, som jeg forstår, men du kjøpte vel samme sete som R-en har? Blir vanskelig for meg å forsvare et dyrere kjøp om kona ikke kan bli med på tur med det første. Det hadde vært fint å vite hvor du har kjøpt alle deler, eller blir det å reklamere på NRK (dette er første post i et MC-forum

). Jeg tenker da i første omgang på setet om jeg går for R-en. Alt det andre om jeg hadde gått for den du har.
Heisann, hyggelig at du likte bloggen min, slikt setter man pris på! :)
Om du ønsker en 690, hvorfor ikke? Dersom du går for en annen kommer du alltid til å tenke tilbake "tenk om jeg hadde valgt Duke". Følg hjertet.
Hvorfor begynne med en tyngre sykkel? Er jo bedre å begynne med en lett sykkel for å bygge opp kjøreferdighetene når man ikke er helt 100% stabil på sykkelen. Det er ikke slik at jeg har noe problem med å kjøre en dobbelt så tung sykkel, nå når jeg har forankring og balanse i kroppen...
Som Ugla sier over her, så leveres R-en med sete, slik at du kan ha passasjer. Tar to sekunder å bytte mellom sete og det plastdekselet.
Jeg anbefaler absolutt å gå for R-versjonen. Den har bl.a. justerbare dempere (både foran og bak) som koster skjorta om du skal kjøpe det i etterkant!
Bare demperne kommer vel på en 15000kr, deretter får du med Akrapotte som er verd ca. 7000kr, crashbars til ca. 1500kr + en haug ekstra bling (oransje styrekrone, finere styre, hvit sub-frame osv).
Jeg kjøper 99% av alt jeg har kjøpt til Duken fra
Bikers Jersey. En hyggeligere og mer servicevennlig bedrift skal du lete lenge etter. Dog kan bestillingene ta litt tid, men det gjør meg lite. Prisene er også generelt de laveste jeg har funnet (foruten et par greier fra USA, men de er sponset litt av KTM og har ikke lov å shippe internasjonalt).
Bare spør i vei om det er noe mer du lurer på.
Har nettopp byttet styrekrone på biken, til den oransje powerparten som følger med R-utgaven. Love it!
