Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Hei.
Jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe min første motorsykkel, og sykkelen jeg har sett meg ut er en KTM 690 Duke. Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe ny fra forhandler, eller om jeg skal gå for en litt eldre, brukt. I den forbindelse har jeg noen spørsmål.
Er dette en grei førstegangssykkel?
Om jeg velger en eldre årgang, er det noe spesielt jeg bør være obs på? Er det noen modeller som bør unngås?
Kom gjerne med generelle tips!
Mvh.
Jeg vurderer veldig sterkt å kjøpe min første motorsykkel, og sykkelen jeg har sett meg ut er en KTM 690 Duke. Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe ny fra forhandler, eller om jeg skal gå for en litt eldre, brukt. I den forbindelse har jeg noen spørsmål.
Er dette en grei førstegangssykkel?
Om jeg velger en eldre årgang, er det noe spesielt jeg bør være obs på? Er det noen modeller som bør unngås?
Kom gjerne med generelle tips!
Mvh.
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Hei. Dette blir mitt første innlegg her. Har lest mye, men ikke bidratt med noe selv. Min (personlige) synspunkt er at Duke 690 er en utmerket forstesykkel. Jeg tok lappen 5. mai i år, og dro rett fra veivesenet til AMD Motorsykler for å hente min KTM Duke 690 R 2013 modell. Har rukket å kjøre litt over 3000 km, og er veldi fornøyd. Sammenligningsgrunnlaget er tilnærmet null, men synes det er en knallgod sykkel :)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Om du søker på Duke 690 øverst til venstre så får du opp noen treff. Det er et par stykker her inne som er veldig fornøyde med sine nye (2012 og 2013 mod). Tror faktisk ikke de har noe negativt å si om disse
TheHaughom
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... t=duke+690
Snikendeugle
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... t=duke+690

TheHaughom
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... t=duke+690
Snikendeugle
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... t=duke+690
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Utmerket sykkel, intet negativt å si om den! Kjennes kraftigere ut enn alle andre 6-800 ccm sykler jeg har testet, pga. singel sylinder.
LC4 motoren fra 09 og oppover er bunnsolid, eneste gjengangeren er en dårlig pakning mellom oljebeholder og frontdrev som gjør at den kan lekke en smule olje ned på gir-hendelen.
5 minutters fiks neste gang du skifter olje tho, bare bytte den dårlige O-ringen.
Et Nederlandsk MC-blad testet sykkelen i 50.000km og demonterte motoren totalt (Duke IV 2012). De var imponert over hvor lite slitasje det var i motoren! Lover bra
Ser ut som det problemet er fikset fra 2012 modellene, men mulig ingen har gått langt nok til å utvikle problemet enda...
Andre positive ting er at det er generelt en billig sykkel å eie. Billig forsikring, relativt billige slitedeler og kåper (ny tankplast koster 300 kr fra utlandet), lett å skru på, billige servicer osv.
Førstegangsservice kostet 1400 kr.
10k service koster 3000 kr.
Jeg hadde kjøpt IV-modellen (2012/2013 - aller helst 2013 R). Mange forbedringer, hvorav den største nok er doble tennplugger som gjør at den vibrerer mindre, har mindre forbruk og går finere.
Kom forresten akkurat på en negativ ting. Det forsvinner fort penger i bling og oppgraderinger om du melder deg inn på KTMforums.com

Edit: Er bare å skumme igjennom bloggen min om du er interessert. Ligger veldig mye unyttig, og kanskje noe nyttig, informasjon der
LC4 motoren fra 09 og oppover er bunnsolid, eneste gjengangeren er en dårlig pakning mellom oljebeholder og frontdrev som gjør at den kan lekke en smule olje ned på gir-hendelen.
5 minutters fiks neste gang du skifter olje tho, bare bytte den dårlige O-ringen.
Et Nederlandsk MC-blad testet sykkelen i 50.000km og demonterte motoren totalt (Duke IV 2012). De var imponert over hvor lite slitasje det var i motoren! Lover bra

Ser ut som det problemet er fikset fra 2012 modellene, men mulig ingen har gått langt nok til å utvikle problemet enda...
Andre positive ting er at det er generelt en billig sykkel å eie. Billig forsikring, relativt billige slitedeler og kåper (ny tankplast koster 300 kr fra utlandet), lett å skru på, billige servicer osv.
Førstegangsservice kostet 1400 kr.
10k service koster 3000 kr.
Jeg hadde kjøpt IV-modellen (2012/2013 - aller helst 2013 R). Mange forbedringer, hvorav den største nok er doble tennplugger som gjør at den vibrerer mindre, har mindre forbruk og går finere.
Kom forresten akkurat på en negativ ting. Det forsvinner fort penger i bling og oppgraderinger om du melder deg inn på KTMforums.com


Edit: Er bare å skumme igjennom bloggen min om du er interessert. Ligger veldig mye unyttig, og kanskje noe nyttig, informasjon der


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Samme som HaugHom skriver. Veldig fornøyd med min, selvom jeg kun har eid den i litt over 2 uker.
Om du må ha "mellomtung" sykkel, så passer den ypperlig til dette også, da med 32kW (ca 42 hestekrefter) av litt over 50kW fulleffekt. Sykkelen har utrolig trøkk selvom den er restriktert så mye, og jeg tipper jeg har en "helt ny" sykkel om to år når den elektroniske restriksjonen fjernes : )
Sykkelen er veldig lettkjørt, og er generelt veldig enkel å manøvrere.
Det eneste jeg har å si på den så langt er at den er veldig rykkete i lave hastigheter (typ 30-40km/t), men dette kan løses med en modifikasjon som selges privat på KTMforums (jeg har ikke testet den selv, men vet HaugHom har en i bestilling, så han har sikkert noe tilbakemelding der snart :))
Løp og kjøp!
Om du må ha "mellomtung" sykkel, så passer den ypperlig til dette også, da med 32kW (ca 42 hestekrefter) av litt over 50kW fulleffekt. Sykkelen har utrolig trøkk selvom den er restriktert så mye, og jeg tipper jeg har en "helt ny" sykkel om to år når den elektroniske restriksjonen fjernes : )
Sykkelen er veldig lettkjørt, og er generelt veldig enkel å manøvrere.
Det eneste jeg har å si på den så langt er at den er veldig rykkete i lave hastigheter (typ 30-40km/t), men dette kan løses med en modifikasjon som selges privat på KTMforums (jeg har ikke testet den selv, men vet HaugHom har en i bestilling, så han har sikkert noe tilbakemelding der snart :))
Løp og kjøp!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Allerede testet den moden. Koster 105 USD, og fungerer veldig bra (skrevet litt om den i bloggen min - kommer mer etter å ha pendlet litt til jobb med den).Snikendeugle skrev:Samme som HaugHom skriver. Veldig fornøyd med min, selvom jeg kun har eid den i litt over 2 uker.
Om du må ha "mellomtung" sykkel, så passer den ypperlig til dette også, da med 32kW (ca 42 hestekrefter) av litt over 50kW fulleffekt. Sykkelen har utrolig trøkk selvom den er restriktert så mye, og jeg tipper jeg har en "helt ny" sykkel om to år når den elektroniske restriksjonen fjernes : )
Sykkelen er veldig lettkjørt, og er generelt veldig enkel å manøvrere.
Det eneste jeg har å si på den så langt er at den er veldig rykkete i lave hastigheter (typ 30-40km/t), men dette kan løses med en modifikasjon som selges privat på KTMforums (jeg har ikke testet den selv, men vet HaugHom har en i bestilling, så han har sikkert noe tilbakemelding der snart :))
Løp og kjøp!
Sammen med Akra mapping og straight through pipe har den fått en del ekstra power. Drar lett fra en annen 690 Duke 2012 på banen.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Takk for gode svar:)
Jeg har sjekket ut begge deres tråder her inne, og jeg fikk ikke akkurat mindre lyst på sykkelen etterpå:D Kudos til dere begge for godt oppdaterte tråder.
Hvordan er det med forsikringen etter du byttet eksos, haughom? Må du melde ifra om dette for å ikke risikere problemer om uhellet skulle være ute? Tenker da på at effekten økes.
Jeg har sjekket ut begge deres tråder her inne, og jeg fikk ikke akkurat mindre lyst på sykkelen etterpå:D Kudos til dere begge for godt oppdaterte tråder.
Hvordan er det med forsikringen etter du byttet eksos, haughom? Må du melde ifra om dette for å ikke risikere problemer om uhellet skulle være ute? Tenker da på at effekten økes.
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Hadde jeg vært deg ville jeg også tatt en titt på ktm 950 eller 990 også til sammenligning( hvist du ikke må ha mellomklasse da) Da får du en sykkel med litt mer krutt og samme kjøreglede.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
-
- Innlegg: 91
- Registrert: 09 mai 2012, 12:54
- Motorsykkelen din: KTM-Duke 690 , 2013.
- Bosted: Lørenskog
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Sykkelen er en utmerket førstegangsykkel
den er veldig lettkjørt og den er drivstoffvennlig, billig på servicer etc etc som Haugom nevner her også. Minuset er som nevnt den rykker litt i lavere hastigheter, og på langturer kan du bli noe nummen i fingrene og på føttene pga vibreringen, ingen tursykkel men det er en morro bysykkel. 


Medlem Just Girls MC.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Jeg syns egentlig ikke vibrasjon er noen stor issue, med mindre man vil ligge i toppdrags-turtallet hele tiden for å holde ønsket fart. Det har somregel fungert fint for meg å cruise i 4. gir fra 80-90 uten særlige vibrasjoner (4. giret går lett som bare det opp til 130), så girer jeg heller ned om jeg vil foreta noen kjappere manøvere. Men det er nok kraft og drag i "traktorturtallene" ogsåMenalux skrev:Sykkelen er en utmerket førstegangsykkelden er veldig lettkjørt og den er drivstoffvennlig, billig på servicer etc etc som Haugom nevner her også. Minuset er som nevnt den rykker litt i lavere hastigheter, og på langturer kan du bli noe nummen i fingrene og på føttene pga vibreringen, ingen tursykkel men det er en morro bysykkel.

(Nå kan gir vs km/t være litt misvisende i mitt tilfelle, pga A2 restriktert sykkel).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Hyggelig å høre at du likte bloggene!Pickles skrev:Takk for gode svar:)
Jeg har sjekket ut begge deres tråder her inne, og jeg fikk ikke akkurat mindre lyst på sykkelen etterpå:D Kudos til dere begge for godt oppdaterte tråder.
Hvordan er det med forsikringen etter du byttet eksos, haughom? Må du melde ifra om dette for å ikke risikere problemer om uhellet skulle være ute? Tenker da på at effekten økes.

Akrapovic potta er typegodkjent for Duken, altså kan den leveres godkjent med slipon - ingen visning eller annet plunder.
Fjerner man katalysator (som jeg har gjort) blir saken en annen, da er den jo ulovlig uansett... Økningen er ikke markant, og forsikringsselskapet skal ha problemer med å bevise at en evt. ulykke oppstod pga. en hk eller to ekstra.
Absolutt ikke uenig. SMT/SMR er en rå maskin med knallgod motor! Prisen er dog en annen.KTM950SMR skrev:Hadde jeg vært deg ville jeg også tatt en titt på ktm 950 eller 990 også til sammenligning( hvist du ikke må ha mellomklasse da) Da får du en sykkel med litt mer krutt og samme kjøreglede.
Forøvrig må jeg si at jeg er imponert av det Duke's lille singelsylinderen leverer. Betraktelig mer punch enn noen andre 6-800ccm sykler jeg har testet.
Rykkingen løses ganske greit med O2 kontroller (ligger info på siste side i bloggen min). Kombinerer du det med Akra mapping er det nesten komplett. Neste steg blir jo ny cam og airbox - da blir den enda snillere igjen.Menalux skrev:Sykkelen er en utmerket førstegangsykkelden er veldig lettkjørt og den er drivstoffvennlig, billig på servicer etc etc som Haugom nevner her også. Minuset er som nevnt den rykker litt i lavere hastigheter, og på langturer kan du bli noe nummen i fingrene og på føttene pga vibreringen, ingen tursykkel men det er en morro bysykkel.

Vibrasjonene har jeg ikke hatt noen problemer med. Tok nylig en tur til Kristiansand med kjøring 4.5 timer (kun med ett 5 min bensinstopp helt i starten), og hadde ingen problemer. Slenger føttene på crashbarsa når jeg cruiser, meget behagelig


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Hei igjen, og takk for svar:)
Jeg skal ikke ha mellomtung, men 990 blir nok i en annen prisklasse enn hva jeg hadde sett for meg. Hvilke andre sykler ville dere si er utfordrerne til Duke`n? Det kan jo være greit å ha sett litt på alternativene også, selv Dule i utgangspunktet er midt i blinken:)
Jeg skal ikke ha mellomtung, men 990 blir nok i en annen prisklasse enn hva jeg hadde sett for meg. Hvilke andre sykler ville dere si er utfordrerne til Duke`n? Det kan jo være greit å ha sett litt på alternativene også, selv Dule i utgangspunktet er midt i blinken:)
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Utfordrere? Hmmm...
Motard segmentet er ikke så stort, men Duken kan jo sammenlignes med de fleste nakne streetfightere.
Dog blir de fleste i det segmentet en del tyngre og slappere enn Duken pga. flere sylindre.
Den jeg så på før jeg fant Duken var Kawa Z750 / Z800...
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta
Motard segmentet er ikke så stort, men Duken kan jo sammenlignes med de fleste nakne streetfightere.
Dog blir de fleste i det segmentet en del tyngre og slappere enn Duken pga. flere sylindre.
Den jeg så på før jeg fant Duken var Kawa Z750 / Z800...
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4 Beta

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Det nærmeste jeg kan tenke meg er Kawasaki z750 og z800 ja.
Men de koster et par kroner mer, uten å nødvendigvis være noe mer futt i, som HaugHom sier :)
Men de koster et par kroner mer, uten å nødvendigvis være noe mer futt i, som HaugHom sier :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Ellers er det jo også Ducati Hypermotard som er i samme gaten.

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Olav K
- Innlegg: 2669
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Jeg var også ganske sugen på Duke 690 R, innmari god sittestilling, og mye gøy for penga.
Men før jeg fikk ut fingern var de utsolgt fra lager med '13 modeller...
Så jeg fallt for en Triumph Street Triple R 675, de ligger litt over prisen til Duken, men liker du den, og er kjapp, så har Alf Graarud en demosykkel som er gått 68 km til 139900, den er klar for levering med årsavgift betalt. Det er ett godt kjøp:-)
Men før jeg fikk ut fingern var de utsolgt fra lager med '13 modeller...

Så jeg fallt for en Triumph Street Triple R 675, de ligger litt over prisen til Duken, men liker du den, og er kjapp, så har Alf Graarud en demosykkel som er gått 68 km til 139900, den er klar for levering med årsavgift betalt. Det er ett godt kjøp:-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
AMD har mange Dukes inne : ) Ihvertfall fra det jeg så igår. Minst 3 690 Duke's som ikke var reservert :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 86
- Registrert: 28 mai 2012, 01:11
- Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
- Bosted: Oslo
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Fet førstegangssykkel.
Bare pass godt på den, den blir fort stjålet. Kjenner 2 stk som sykkelen forsvant etter bare noen dager, men det var i Oslo.
Jeg er på sykkel nr 2 og kjører z800 med effektanlegg, sort matt og kort skiltoppheng osv. Noe av den peneste sykkelen du får i den klassen, folk stopper og sier fet sykkel hver gang jeg er ute å kjører for å ta i litt. Men som sagt koster litt mer kr som nevnt over.
Første sykkelen min var z750 men Duken er ser fetere ut, Z750'en er utrolig billig å forsikre i allefall.
Bare pass godt på den, den blir fort stjålet. Kjenner 2 stk som sykkelen forsvant etter bare noen dager, men det var i Oslo.
Jeg er på sykkel nr 2 og kjører z800 med effektanlegg, sort matt og kort skiltoppheng osv. Noe av den peneste sykkelen du får i den klassen, folk stopper og sier fet sykkel hver gang jeg er ute å kjører for å ta i litt. Men som sagt koster litt mer kr som nevnt over.
Første sykkelen min var z750 men Duken er ser fetere ut, Z750'en er utrolig billig å forsikre i allefall.
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Var det mye problemer med de før? Hva var gjengangere da?TheHaughom skrev: LC4 motoren fra 09 og oppover er bunnsolid,
-
- Innlegg: 86
- Registrert: 28 mai 2012, 01:11
- Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
- Bosted: Oslo
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Jeg har hørt at de blir fort stjålet.
En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.
Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.
En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.
Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Var nok ikke helt original eksos på den datommen30 skrev:Jeg har hørt at de blir fort stjålet.
En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.
Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Tam som en symaskin med ekstra lyddemping om du lar standard potte og katalysator stå.tommen30 skrev:Jeg har hørt at de blir fort stjålet.
En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.
Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.
Ref. [video]http://www.youtube.com/watch?v=AE7udhDie6o[/video]
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
-
- Innlegg: 86
- Registrert: 28 mai 2012, 01:11
- Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
- Bosted: Oslo
Re: Førstegangskjøp, KTM 690 Duke?
Jeg fikk ikke med meg merket men det var i ikke stock eksos, men det var rett under sykkelen. du hørte ikke kawaen min og jeg kjørte da med uten db killer. Heeelt vannvittig.TheHaughom skrev:Var nok ikke helt original eksos på den tipper jegtommen30 skrev:Jeg har hørt at de blir fort stjålet.
En annen ting så bråker de sånn inn i helvete, jeg med min kawa z800 uten plombe sto ved siden av en KTM med en potte som var under sykkelen. Herregud for et bråk, er nesten som å gå med solbriller inne.
Jeg putta plombe i effektanlegget mitt på min kawa, redd for av vinduene skulle knuse, men den ktm'n var 10 ganger værre. Blir nesten for mye av det gode, helt sykt. Hadde følt meg teit jeg as, kjørt rundt på en sånn sykkel.tipper Akrapovic race underslung exhaust. Uten db-killer.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Jeg kjørte uten db killer på min kawa i den første perioden og det var litt for mye av det gode. Hver gang jeg slapp gassen smalt det i potta men ubrent fuel. Satt på en rør av noe slag på min Leo Vince og lyden kommer ca etter 3500 rm og ikke hele tiden. Er heller min greie, men fet lyyd ja men splitsomt å kjøre rundt med a.