+1hakhap skrev:Trenger aldri å stå på min Shadow![]()

Og cruisere skal ikke være bra på langturer, påstår noen??
Jeg forstår ikke de som vil kjøre langturer og kjøper sykler som man bare kan sitte 15-20 mil på om gangen ... men , dem om det ...
+1hakhap skrev:Trenger aldri å stå på min Shadow![]()
Hvilke inntrykk fikk du av zx10r'n?mortenolb skrev:Var der i dag! Testa CBR600RR, ZX-10R, Z1000SX, Z1000 og GSR750..Kan hende det var en til, men da har jeg i så fall glemt det![]()
![]()
Mektig imponert over ZX-10R, og har veldig lyst på en sånn. Z1000SX'en var også en ekstremt god sykkel, og det er langt fra umulig at jeg ender på en sånn en når jeg får kjørt fra meg R-sykkel fasen. Satser på en tur tilbake på lørdag, da vil jeg prøve GSX-R1000, ZX-6R, Aprilia Tuono og kanskje Dorsoduro.
Streetfighterne var ikke helt min greie, men det var jævlig deilig med Z1000 å kjenne hvordan forhjulet letta bare ved å gi litt ekstra gass. Håper på bedre vær på lørdag sånn at jeg kan ha på meg den andre jakka, da den vanntette jakka mi er alt for stor, og kjentes ut som vinden tok tak i alt det overflødige og prøvde å løfte meg opp på de streetfighterne. Forresten sinnsykt deilig lyd i GSR'en med Bodis-anlegget. Verdt å prøve bare for lyden sin skyld.
CBR600RR føltes alt for liten for meg, fysisk sett. Jeg måtte jo kikke ned for å se sykkelen, omtrent, og jeg liker å føle at jeg har noe foran meg.
10R'n er en hvass sykkel! Har en selv, men det vet du vel sikkert..mortenolb skrev:ZX10-R'en var sinnsyk, men jeg har litt dårlig grunnlag for å bedømme, siden det er første og eneste 1000 kubikk R-sykkelen jeg har prøvd. Prøvde CBR600RR'en rett før, og den var dødskjip i forhold. Forøvrig de to eneste R-syklene jeg har prøvd i mitt liv, så jeg har lite erfaring å sammenligne med.
Jeg har ikke nok erfaring til å merke om ting er høyt dreva, eller noe sånt. Den var ikke helt orginal heller tror jeg. Husker ikke hva slags potte det satt på, var mer opptatt av at den var sjuk. Jeg har jo bare kjørt min sykkel(som er min første) og bmw F650GS(kjøreskolen) før.MH434 skrev:10R'n er en hvass sykkel! Har en selv, men det vet du vel sikkert..mortenolb skrev:ZX10-R'en var sinnsyk, men jeg har litt dårlig grunnlag for å bedømme, siden det er første og eneste 1000 kubikk R-sykkelen jeg har prøvd. Prøvde CBR600RR'en rett før, og den var dødskjip i forhold. Forøvrig de to eneste R-syklene jeg har prøvd i mitt liv, så jeg har lite erfaring å sammenligne med.
Sykkelen trenger et par ting for å få ut potensialet i den, som du sikkert merket er den vanvittig høyt dreva, den har også en stor tung katalysator som iallerhøyeste grad bør fjernes!
Sykkelen min økte 8hk og ble lettet mange kg pga den oljetønna![]()
Fulltanket veide min sykkel ca 202kg fulltanket i orginal stand, nå veier den 189kg fulltanket!![]()
Men prøv de andre liter sykklene også, den som er best for meg er ikke nødvendigvis best for deg
Ok, men prøv litt forskjellig hvis du har planer om å handle!mortenolb skrev:Jeg har ikke nok erfaring til å merke om ting er høyt dreva, eller noe sånt. Den var ikke helt orginal heller tror jeg. Husker ikke hva slags potte det satt på, var mer opptatt av at den var sjuk. Jeg har jo bare kjørt min sykkel(som er min første) og bmw F650GS(kjøreskolen) før.MH434 skrev:10R'n er en hvass sykkel! Har en selv, men det vet du vel sikkert..mortenolb skrev:ZX10-R'en var sinnsyk, men jeg har litt dårlig grunnlag for å bedømme, siden det er første og eneste 1000 kubikk R-sykkelen jeg har prøvd. Prøvde CBR600RR'en rett før, og den var dødskjip i forhold. Forøvrig de to eneste R-syklene jeg har prøvd i mitt liv, så jeg har lite erfaring å sammenligne med.
Sykkelen trenger et par ting for å få ut potensialet i den, som du sikkert merket er den vanvittig høyt dreva, den har også en stor tung katalysator som iallerhøyeste grad bør fjernes!
Sykkelen min økte 8hk og ble lettet mange kg pga den oljetønna![]()
Fulltanket veide min sykkel ca 202kg fulltanket i orginal stand, nå veier den 189kg fulltanket!![]()
Men prøv de andre liter sykklene også, den som er best for meg er ikke nødvendigvis best for deg
Det skal jeg! Tror ikke jeg får sjans til å handle før i 2015, egentlig, men jeg skal prøve alt som virker interessant. Gixxer som står øverst på lista over ting jeg vil prøve nå, og muligens CBR1000RR for å kjenne om den føles bedre enn 600'n. Har også lyst til å få prøvd en Daytona 675R. Jeg lurer litt på om jeg skal gå for noe 600 eller 750 isteden for å hoppe rett på 1000. Sånn for min egen sikkerhets skyld.MH434 skrev:Ok, men prøv litt forskjellig hvis du har planer om å handle!mortenolb skrev:Jeg har ikke nok erfaring til å merke om ting er høyt dreva, eller noe sånt. Den var ikke helt orginal heller tror jeg. Husker ikke hva slags potte det satt på, var mer opptatt av at den var sjuk. Jeg har jo bare kjørt min sykkel(som er min første) og bmw F650GS(kjøreskolen) før.MH434 skrev:10R'n er en hvass sykkel! Har en selv, men det vet du vel sikkert..mortenolb skrev:ZX10-R'en var sinnsyk, men jeg har litt dårlig grunnlag for å bedømme, siden det er første og eneste 1000 kubikk R-sykkelen jeg har prøvd. Prøvde CBR600RR'en rett før, og den var dødskjip i forhold. Forøvrig de to eneste R-syklene jeg har prøvd i mitt liv, så jeg har lite erfaring å sammenligne med.
Sykkelen trenger et par ting for å få ut potensialet i den, som du sikkert merket er den vanvittig høyt dreva, den har også en stor tung katalysator som iallerhøyeste grad bør fjernes!
Sykkelen min økte 8hk og ble lettet mange kg pga den oljetønna![]()
Fulltanket veide min sykkel ca 202kg fulltanket i orginal stand, nå veier den 189kg fulltanket!![]()
Men prøv de andre liter sykklene også, den som er best for meg er ikke nødvendigvis best for deg
Kanskje godt poeng, jeg testa jo CBR600RR'en, og jeg følte egentlig aldri at jeg fant et komfortabelt gir på den. Jeg driver bare og tror at jeg kommer til å prøve på en wheelie og lande på ryggen med en 1000 kontra 600, men om det blir ZX-10R'en så har den jo elektronikk som forhindrer nettopp det.LordShaft skrev:Det er ikke noe mer eller mindre sikkert å gå for 600 eller 1000. Fordelene med å gå for 1000 med en gang er langt fler enn å gå for 600. Bare motorkaresterik og giring pga turtall osv er grunn nok til å styre unna 600![]()
Sendt fra Note2
Jeg er faktisk litt usikker på om de i det hele tatt hadde en sykkel der som kunne kjøres på A2, ringe å høre først?Blindern skrev:Jeg drar inn i morgen med en kompis. Jeg har bane A2 førerkort og får kanskje bare prøvd Kawasaki 300 eller plombert Honda 500. Men vi tar det som en tur :)
Tenkte på de syklene de har for demo nå. Jaja! Jeg håper jeg får noen til å bli med meg bort i morgen også. Var der alene i går, men vil ha noen å kjøre med så jeg får pressa meg selv litt ekstra til å virkelig prøve de.Blindern skrev:Vet de har Kawasaki 250 eller 300. Vært der to ganger før. Var der sist helg. Men jeg drar dit for å ta en tur. Kompisen min som kjører tung skal få prøvd seg litt, hehe :)