Bjerknez skrev: jhn skrev:Jeg tror du skal vente med å bestemme deg til du har kjørt en lengere tur ... etter noen timer i 100 km/h +, så kan det hende du ønsker deg en vindskjerm.
På Shadowen brukte jeg skjermen på lengere turer, og fjernet den for daglig bruk i nærområdet. Et par minutters arbeid er ikke så ille
Jeg kjørte ferieturer et par tre år på en Hornet 900 ... jeg var ganske lei den evige vindsusen 8-10-12 timer i døgnet i to tre uker, men som flere har sagt ... smak og behag
Kan forestille meg at man blir sliten av vindstøy etc. med 8-10-12timer pr. dag i flere uker.
Men jeg skriver i posten over at jeg kommer til å bevege meg maks 40mil. pr. dag over kun noen få dager og da blir muligens behovet for vindskjerm litt annerledes...
Det ser ut som jeg kjører 8-10-12 timer pr dag i mitt forrige innlegg, det gjør jeg selvfølgelig ikke ... det blir vel egentlig bare halvparten elns. effektiv kjøring, 8-10-12 timer er nok fra start om morgenen til parkering om kvelden. Jeg var nok litt upresis, beklager ... men slitsomt er det like fullt.
SuperMorten skrev: Bjerknez skrev:
Kan forestille meg at man blir sliten av vindstøy etc. med 8-10-12timer pr. dag i flere uker.
SuperMorten skrev:
Men vindstøy og turbulens er to forskjellige ting. Dersom jeg senker vindskjermen på RT'n får jeg ren vind midt i visiret. Det er ikke så ille. Det som er ille, er den turbulensen du får bak en vindskjerm som er feil. Når luften slår og kaster hodet dit frem og tilbake og rundt omkring.. Men som andre har sagt, vil det variere fra person til person og fra sykkel til sykkel.
Det har du rett i, jeg var nok litt upresis ... her også

, jeg mente nok både turbulens og rein vindsus.
Men likevel, jeg synes vindsus også er godt å slippe, men det er litt vanskelig på V-stromen ... det blir liksom enten sus eller turbulens. Jeg har prøvd med den originale skjermen, den litt mindre sportskjermen og MRA Vario screen, og Madstad (hvis det heter det?) justerbar festebrakett ... men blir ikke fornøyd.

Det e mulig æ har ekstra god gjennomtrekk mellom øra