Flott at hekken til Raggi blei fornøyd
Da har vi et nytt problem, hvem skal passe unga
Regner med at hu blir med ei sløyfe på Prehøstturen nå da
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Jeg hadde en kompis som hadde mye vindsus når vi pratet gjennom g4. Dette løste han i første omgang med å ta på ett loddent skjerf rundt halsen siden vinden for det meste kom inn langs åpningen til halsen. Jeg mener han løste det permanent med å montere en krans på hjelmen i ett eller annet mykt materialet, skum kanskje..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Hehe.... Jeg leste opp til kjærrigen hva du har beskrevet her i tråden i aften, angående sittepute og gledeshyl.... Ja altså. Kjærringen lurer på åssen den puten egentlig er bygget opp. Sånn liksom. På en måte Kan den brukes av fører og kanskje? Lurer kjærringen på....
Snikkeren skrev:. Jeg tror jeg skal prøve å få litt mer skumgummi rundt mic'en og se om det hjelper.
Vil tro det er verdt et forsøk. Med min Tomtom GPS fulgte det med ScalaRider Solo (for å prate med seg selv ) og til den var det to forskjellige skumgummi-hatter for mic, hvor den tykke var ment for å dempe støy i mer åpne hjelmtyper.
Jeg har forøvrig montert den tynne inni min Shoei Quest, men da jeg ikke liker å snakke i telefon når jeg kjører sykkel har jeg kun testet det to ganger. Angivelig fungerte det veldig greit i andre enden, men har ikke testet i mer en ca 70 kmt.
Snikkeren skrev:Med Q2'en kunne jeg ligge i 140 uten at de jeg snakket med hørte at jeg kjørte sykkel. Det går ikke med G9. De hører hva jeg sier, men de hører også både motorlyd og vindstøy. Dette på samme sykkel med samme hjelm.
På G4 kan du endre instilinger i den PC progam som kommer med for en del til som har med sånne ting å gjøre.
Personlig hadde jeg aldri kjøpt en demokjørt. Heller noe som er flett nytt, som en har full kontroll på alle oppstarter og innkjøring selv. Iallfall når en snakker om såpass med lapper som denne doningen koster .-)
Har ikke prøvd denne selv, men gjør det mer enn gjerne om anledningen byr seg.
har lest mange positive XT1200Z tester og er ikke særlig i tvil om at dette er en potent og solid sykkel.
At Yamaha ikke har slengt på en hel masse elektronisk utstyr ser jeg egentlig på som en fordel. Færre ting det kan gå feil med og som kanskje også må vedlikeholdes jevnlig (noe som betyr dyrere service?), jo bedre er det - etter min mening.
WorldCrosser'n ser riktig så snasen ut, synes jeg. Med flotte karbon-detaljer og greier og greier...
Sykkelen jeg nå har ville antakelig fått sterk konkurranse av Super Ténéré'en om denne hadde hatt en alternativ modell med vanlig avrundede sidevesker og toppboks og litt mindre adventurepreg. Dvs. en modell med mer utpreget gate/touring utseende.
Jeg er nemlig ingen stor fan av disse firkantboksene og noe av dette litt påklistra off-road stashet som disse syklene er utstyrt med...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering