Venter i spenning, jeg...Bringisen skrev:Hmm...lurer på om jeg skal driste meg til å si at alt under 1200ccm er for lite

Blir det ny opphetet debatt rundt disse tingene, tro...

Venter i spenning, jeg...Bringisen skrev:Hmm...lurer på om jeg skal driste meg til å si at alt under 1200ccm er for lite
Så du hakke mer i de derre riskokera altså? Har 126 nmMH434 skrev:Min har 112nm og veier 189kg fulltanket![]()
Tror folk flest har mer glede av et godt bunn-mellomregister når det gjelder kjøring på gata.. Og da er det vel kubikk som stort sett fører til det.
"Nok er nok" er det noe som heter.ejs skrev:![]()
Hadde vel ca:142nm på veiva på 750turboen.![]()
Nå klarer jeg meg med 96nm på guzzien.
Moment er en vanskelig ting å forstå for uinnvidde.AJ skrev:"Nok er nok" er det noe som heter.ejs skrev:![]()
Hadde vel ca:142nm på veiva på 750turboen.![]()
Nå klarer jeg meg med 96nm på guzzien.
Men igjen...
For noen er det slik at "For mye er nesten nok"...
Ett annet bilde på moment kontra turtall, hester og vekt osv. Jeg hadde en gang en Ford Excurison. Den hadde en 6,8 liters V10 bensin, med 320 hk mener jeg. En kompis hadde en Golf GTI, med hva nå enn er vanlig motor der..simpson skrev: Moment er en vanskelig ting å forstå for uinnvidde.
Min 1098 drar 126 nm på rundt 7000 mdr, men egentlig drar den noe inni helvete fra rundt 3000 omdr og gir seg ved rundt 9000.
Panigale 1199 har mere moment enn min men den har den på ett helt annet turtall.
Mens min drar fra "0" må Panigalen opp i der min rødmerking begynner før den oppnår sin max.
Den har momentet mye høyere på turtall men knuser min i max. moment.
Man må vel også tenke vekt/effekt her?SuperMorten skrev:Ett annet bilde på moment kontra turtall, hester og vekt osv. Jeg hadde en gang en Ford Excurison. Den hadde en 6,8 liters V10 bensin, med 320 hk mener jeg. En kompis hadde en Golf GTI, med hva nå enn er vanlig motor der..simpson skrev: Moment er en vanskelig ting å forstå for uinnvidde.
Min 1098 drar 126 nm på rundt 7000 mdr, men egentlig drar den noe inni helvete fra rundt 3000 omdr og gir seg ved rundt 9000.
Panigale 1199 har mere moment enn min men den har den på ett helt annet turtall.
Mens min drar fra "0" må Panigalen opp i der min rødmerking begynner før den oppnår sin max.
Den har momentet mye høyere på turtall men knuser min i max. moment.
Uansett, vi stilte oss opp for "dragrace" på stripa, og han med GTI'en knuste meg selvsagt. Men vi ble enige om en annen test. Vi lå ved siden av hverandre i 80, og på signal ga vi jernet begge to. Flat pedal. Min tunge Ford parkerte GTI'en fullstendig, og ledet frem til jeg hadde min maxfart. Da kom selvsagt Golfen, og tok meg igjen til slutt..
På den lille gixxeren, må man jo over 10000 rpm, før det skjer noe som helst, hold deg til Hylesangen duJK95 skrev:Jeg er ung og dum, ikke 18 vintre enda engang, og synes jo min Hysesang har for lite futtSamtidig innser jeg jo at det er bra at doningen er såppass treg, den er jo rask nok til å drepe seg med uansett
Det som plager meg er jo mangel på dreiemoment under 8000 rpm, alle oppoverbakker er min fiende
Samme med forbikjøringer, da alle på bygda holder grei fart på strekkene, men i svingene er de "for treige" sett fra en umulig ungdoms øyne
![]()
Nå blir det andre boller neste vår, da et eldre søskenbarns Skruzuki Gixxer 600 2009-mod blir minSelvsagt med slip-on for å holde Trøndelag våken hele natta
![]()
Nå som jeg har sagt mitt så kan jeg jo bare håpe at dere der ute på MCsiden.no sier deres meninger, og at vi får mange gode PMS-tråder å lese nå når tiden for å parkere nærmer seg sterkt