Noen bilder fra Alpeur 9-18 sept 2013

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
ZZR-Erling

Noen bilder fra Alpeur 9-18 sept 2013

Legg inn av ZZR-Erling »

Valgte å kjøre nedover, dvs, Kielferga først. Kiel-Villa Løwenherz-Rothenburg-Villa Licht i Kitzbuhel. Derfra skulle vi over Grossglockner, men det snødde heftig, så det ble gjennom Felbertauerntunell bort tl Dolomittene hvor vi var noen herlige dager! AZ fra Bolzano til Hamburg.
AB var jo ganske så crazy i hefig regnvær..flere ulykker og elendig sikt gjorde at vi kjørte mye bundesstrasse, og det tar tid og er like monotont. Nei, AZ begge veier er tingen!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde[/img]

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Kenny_85
Motorsykkelen din: Nei

Re: Noen bilder fra Alpeur 9-18 sept 2013

Legg inn av Kenny_85 »

Tøft, fine bilder også!

Følte du at ni dager var nok for en slik tur? Hvordan er du kledd med tanke på regnvær osv? Anbefalinger?
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Flotte bilder, ja! Som vanlig... :prf

Snø i fjellene i september... :-k
Tyder på at august kanskje er mer rette tiden å reise på?
Årets tur i samme område frister til gjentakelse. Får se om det blir ny tur til sommeren...

Hvor mye betalte dere for AZ (Autozug) fra Bolzano til Hamburg? Egen kupé eller billigvarianten med sovekupé?

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

Så langt er jeg ikke kommet lenger en til http://www.tourstart.org" onclick="window.open(this.href);return false; med mine turer i dette området. Men fantastiske bilder er alltid hyggelig. Flotte bilder som vi gjerne ser mer av :-)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Fine bilder ZZR-Erling, men vi vil vel ha fler :-k :P :p
Kjenner jeg blir litt misunnelig hvergang andre har vært nedover :[-(
Selv kjører jeg mer en gjerne asfalt istedetfor jærnskinner :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Vagabond60
Motorsykkelen din: BMW K 1600 GTL

Legg inn av Vagabond60 »

Priser Autozug, sjekk på http://www.autozug.dk" onclick="window.open(this.href);return false; oversiktlig og greit. Har reist 5 ganger de siste 3 årene. Hamburg - Munchen, Villach - Hamburg, Hamburg - Lørrach bla.

Erfaringene vår er at strekningene Hamburg-Munchen og Lørrach er ok. Avgang på kvelden (8-9 tiden) og fremme på morgenen (7-8). Tok fra Villach i sommer og det ble 8 timer lengre på toget og det er ikke så veldig interessant (ombordlessing ca kl 4 om ettermiddagen og fremme i Hamburg rundt 12 neste dag). 8 timer ekstra for en tur som tar 3 timer på AB fra Villach til Munchen. Fin togtur gjennom østerike da, men ble veeeeldig lang på morgenen mot Hamburg.

Sist vi reiste, så var prisen 2.750,- t/r 1 mc og 1 fører. Vi var 4 i følge og reserverte kupéen, så det er ok. Foretrekker uansett 5 mannskupéene fremfor 2-manns (som er vanvittig små).

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

AJ skrev:Flotte bilder, ja! Som vanlig... :prf

Årets tur i samme område frister til gjentakelse. Får se om det blir ny tur til sommeren...

Hvor mye betalte dere for AZ (Autozug) fra Bolzano til Hamburg? Egen kupé eller billigvarianten med sovekupé?
Du finner vel snø på fjellene de fleste tider av året der oppe, vel? (ihvertfall helt øverst)
Skyt meg om jeg tar feil
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikendeugle skrev:

Du finner vel snø på fjellene de fleste tider av året der oppe, vel? (ihvertfall helt øverst)
Skyt meg om jeg tar feil
Snø på de øverste fjelltoppene hele året er det flere steder der nede. Men at det rent faktisk snør på toppene i september overrasker i hvert fall meg litt... :-k

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Ja, september kan by på store overraskelser, men det kan det alltid i alpene. 22 juli 2011 var det -1 og snøbyger over passo Pordoi. August er det for mange der, men sen juni og hele juli er optimalt. Regn..da duger Rukkajakke med Rukka vindstopper, og eventuelt foret. Ull innerst. Shoei GT air med antifogdelen installert. Vanlige tynnhansker med regntrekk og varmeholker..samt Daytona GTX sko!

Min erfaring med bukser er at man må ha regnbukse utenpå.

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

..her er noen fler, og har jeg posta de før, er det bare alzheimer som er innom en snartur :-)

Noen biler er mer BIL enn andre:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Epylypzon
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Kontakt:

Legg inn av Epylypzon »

AJ skrev:
Snikendeugle skrev:

Skyt meg om jeg tar feil
Snø på de øverste fjelltoppene hele året er det flere steder der nede. Men at det rent faktisk snør på toppene i september overrasker i hvert fall meg litt... :-k

I fjor (juni/juli) skulle vi over grossglockner. Vi fikk såvidt lov til å kjøre over av dama i bomstasjonen. Vi fikk streng beskjed om ikke å kjøre av og opp til edelweissspitze, dette pga dårlig vær.
Når vi kom til utkikkspunktet på toppen av passet lå det snø der som ikke hadde kommet for lenge siden.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp