RuneMC's blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Re: RuneMC's blogg - ut på tur...

Legg inn av RuneMC »

@PCP - Eldre og humpete asfalt første del og fin asfalt nær Lygna, så ingen endring der - det har sine fordeler med MC'enes svar på SUV :-) Ad Minnesåsveien, det ante meg at de beste svingene ikke var der jeg kjørte, men var begrenset av ca 4t til rådighet idag.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Avslappende og fin kveldstur rundt Hurumlandet ikveld.

Tok kun en stopp på utsiktspunktet ved Færgestadveien og tok et par bilder over mot Drøbak som lå badet i sen kveldssol.

Bilde

Bilde
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Ble en liten søndagstur igår. Hadde lyst til å bli med på Randsfjorden, men ikke tid :sorry ... så da ble det en kortere tur/retur Lampeland.

Rute: http://goo.gl/maps/V5dKJ
Tur8sept.jpg
Flott kjørevær med klar høstluft. Startet rolig oppover Vestsideveien av Lier til Sylling. Anbefaler å holde vestligste kjørevalg pga fine svinger om Kanada.

Rundt Tyrifjorden er det et sted å være obs på nå, ca midtveis til Vikersund, rundt svingen etter et sted som heter Badstuvika (svartbeiset hytte med knallblå møner) er det grus over veien i utgangen av svingen, så ta den rolig. Kommer du fra Vikersund-siden er det helt greit da ser du grusen før du tar svingen.

Har sagt det før og sier det igjen at Bingsveien er ganske morsom. Deretter blir det en liten mil med grusvei (helt fint også for asfaltsykler i hjulsporene). Dvs det er 3 grusveier - Nyseterveien som er lengst stykke grus og mest kupert, kommer ut like ovenfor Lampeland. Bingsveien til Litmovatnet ovenfor Lyngdal, og til slutt en privat vei (skilt med "Privat vei. Kjøring på eget ansvar" som kommer ut et stykke øst for Litmovatnet. Tok den som var merket privat. Helt grei grusvei det også.

Nærmere slutten av veien var det et par smågutter på som hilste - så jeg hilste tilbake :vs Sikkert ikke ofte de ser en på MC.

Når en kommer på asfalt igjen er det en ganske småhumpete men grov asfalt med supergrep. Med andre ord helt fin å kjøre aktivt med V-Strom'en på.
Her passerer du både Vatnås stavkirke og Lauvsnesvannet (der jeg tok en avstikker opp langs tidligere i år - finfint vann).

Nede i Lyngdal stod fortsatt veteran-lastebilene og -traktorene utstilt på jordet (ref Carpa's bilder i bloggen "Villmarkens auto")

Fra Lyngdal og ned til Lampeland dukket det en bil opp i speilet så jeg dro på litt igjennom svingene - virkelig fin asfalt og kjøreforhold på dette stykket med fiiine svinger.
Den tok meg igjen når det ble rett strekke før Lampeland igjen.

Kjapp tur innom Kiwi'n før jeg la tilbake omtrent samme vei. Denne gangen tok jeg meg tid til en liten foto-stopp langs Vatnebrynnvatnet
Bilde

Så igjen litt tempo opp til Lyngdal og videre til avkjøringen til grusveien ved Litmovatnet
Flott vann :thumleft
Bilde

Sesong for Tyttebær
Bilde

For en gangs skyld var rasteplassen ledig også :thumleft
Bilde
Forresten veldig fornøyd med forbremsen nå. Lettere og enklere å porsjonere ut akkurat riktig mengde. Nye bremseskiver, klosser og ny bremsevæske gjorde ganske stor forskjell.

Rasteplassen har en langbord-variant av tømmerbodret, så her kan det sitte mange.
Bilde

Riktignok ikke noen eplekake på min tur, men iskaffe og lefse var heller ikke dumt, mens jeg kikket på utsikten
Bilde

Ellers koste jeg meg nedover Bingsveien og tok av en av de paralelle veiene litt lenger ned som går mot Hokksund - fritt valg - alle veier fører fram til veien som går mellom Skotselv og Hokksund.

Siste del av turen valgte jeg å legge via Konnerud og Skoger. Fint med svingene oppover fra Mjøndalen men noe kjedelig med 40-sonene som er ganske drøye på toppen - men tross alt et fint alternativ til tunnellen hvis en ikke har for mye hastverk.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

Fine bilder fra noe som ser ut til å ha vært en fin tur igjen der Rune! Ivrig vinkende barn er litt koselig da, og det er jo fremtidens MC-førere så jeg passer alltid på og vinke tilbake. :vs

Å for en fantastisk høst-helg! Fikk på 76 mil tilsammen og har kanskje en anelse sær smak, men lørdagen var årets beste MC-dag for min del med Sande-Hvittingfoss-Tuddal-Gaustadtoppen og hjem via Gransherad og Jondalen. Perfekt temperatur og praktisk talt ikke en bil på (i) veien. Dog har jeg aldri sett så mange biler på selve Gaustadtoppen, med gateparkering nesten helt fra høyeste punkt og ned til kafeteriaen. Ble årets fjerde (og ikke siste) gang over der, og har funnet ut at det er veldig lurt å kjøre den veien, da det meste av trafikk av en eller annen grunn går andre veien, fra Rjukan til Tuddal, og videre. (Og ikke minst kommer man riktig vei gjennom Gransherad :knegg )

Men nok om det, søndagen som du skriver om her var jo minst like fin! (Jeg bommet litt på veivalg, og var nødt til å kjøre et tidspunkt med mye trafikk.) Har du vært noe mer over Gaustadtoppen, har fått inntrykk av at det er en tur du også liker?

Takk forresten for info ang Konnerud og "bypass" av Strømsåstunnelen. Har funnet brukbare alternativer Kongsberg-Mjøndalen, men har vel tenkt at veien videre sansynligvis vil bli i overkant mye boligstrøk/by-aktig, og det bekrefter du vel forsåvidt her nå.

God tur videre! :vs
Nå er vi inne i høysesongen for supre MC-turer, og de som forpester forumet med snakk om garasjer og vinterlagring aner ikke hva de prater om! :P :p

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Ja ikke snakk, fikk reklame-SMS om vinterlagring nå fra MC-forhandleren jeg kjøpte V-Strom'en av ... "Det er tid for bestilling av vinterlagring til din MC" =; :dontknow

Gaustatoppen skal jeg se om blir mulig en gang til før sesongen er over... men det blir ikke første helg pga konfirmasjon...

Kanskje det var spesielt mange biler der pga visning? Gaustatoppen er til salgs (vel, heldigvis bare til kommunale eller statlige eiere...)
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

RuneMC skrev:Ja ikke snakk, fikk reklame-SMS om vinterlagring nå fra MC-forhandleren jeg kjøpte V-Strom'en av ... "Det er tid for bestilling av vinterlagring til din MC" =; :dontknow

Gaustatoppen skal jeg se om blir mulig en gang til før sesongen er over... men det blir ikke første helg pga konfirmasjon...

Kanskje det var spesielt mange biler der pga visning? Gaustatoppen er til salgs (vel, heldigvis bare til kommunale eller statlige eiere...)

Vi bør vel prøve å få til en senhøsttur, for de av oss som ikke staller sykkelen i midten
av September i år som i fjor :vs Da er jo Gaustadtoppen fin å ty til :thumleft
Eller hva synes du RuneMc ;-)
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
PCP

Legg inn av PCP »

RuneMC skrev: Gaustatoppen skal jeg se om blir mulig en gang til før sesongen er over... men det blir ikke første helg pga konfirmasjon...

Aha, ja det kan hende da. Håper ikke muligheten for å bruke heisen forsvinner, syns det er en fin mulighet, ikke minst for dem som ikke har mulighet for å komme seg opp til et slikt sted for egen maskin. Er ganske spennende å stå på bakerste vogn og se ned 1000 meter lang "søppel-sjakt" under seg også, mens det knaker og rister, selv om man kan gå også. Men da var det kanskje noe sånt som var årsak til kaoset der oppe. :-)

Var jo en kjempefin dag for vandring i fjell også, for dem som liker denslags. Men egentlig ikke en god dag for topptur, da selve toppen så sånn ut;
Gaustadt 2013-09-07 15.59.34.jpg
ojda skrev: Vi bør vel prøve å få til en senhøsttur, for de av oss som ikke staller sykkelen i midten
av September i år som i fjor :vs Da er jo Gaustadtoppen fin å ty til :thumleft
Eller hva synes du RuneMc ;-)
I fjor hadde i alle fall du, Taco, AJ, og noen fler? en "pre-frost høsttur" Hurum-runde den 6 oktober.

Hvis du ble litt imponert over min hukommelse nå, så vet jeg dette fordi jeg fikk ut finger'n og meldte meg inn i forumet nettopp den kvelden for å høre om det var dere jeg hadde møtt på Klokkarstua, hvor jeg fylte bensin. (Og det var det visst) :vs
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

PCP skrev:
Hvis du ble litt imponert over min hukommelse nå, så vet jeg dette fordi jeg fikk ut finger'n og meldte meg inn i forumet nettopp den kvelden for å høre om det var dere jeg hadde møtt på Klokkarstua, hvor jeg fylte bensin. (Og det var det visst) :vs

Husker det :thumleft Jeg satt gjemt bak en saftig cheesburger :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

@ojda - jepp, går sikkert an å ta en eller annen runde i år også, ja... lovende høst så langt :prop:
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
PCP

Legg inn av PCP »

ojda skrev: Husker det :thumleft Jeg satt gjemt bak en saftig cheesburger :lol
Absolutt av de bedre gjemmesteder etter noen timer høst-tur det! :mk :D

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Fikk lyst til å ta en tur rundt Gaustatoppen idag siden både høstfarger og en litt lengre tur lokket.

Startet i knallvær med klar høstluft og blå himmel hjemmefra. Nærmere Drammen ser en et godt stykke nordover og der var det mer skyer, men satset på at de skulle bevege seg nordover.
Tok gamleveien om Darbu for å få mer avstressende kjøring og de fine svingene før veien møter E134 igjen rett før Kongsberg.
Fortsatt flott vær, men gjennom Kongsberg sentrum og opp langs fossen forsvant sola bak metallgrå skyer.

Opp Jondalen var det bare meg på MC'n og veien :prf

Etter svingene ble det noen rettere strekk der et par biler ble passert. Så kom jeg opp bak en bobil og lukta på forbikjøringsmuligheter og ble omtrent samtidig obs på en GS med passasjer i speilet (GS=R1200GS)
Jeg tok sjansen på en forbikjøring i slak sving av bobilen etter å ha sjekket framover på innsiden av bobilen - det gikk greit, men GS'en ble klokelig liggende, for den forbikjøringsmuligheten var ikke nok til mer en meg... Den dukket likevel opp i speilet rett før krysset mot Gransherad hvor jeg tok av og den tok videre opp mot Austbygde.

Det var en god del motorsyklister ute på tur denne dagen og jeg havnet etterhvert bak et par nedover Gransherad-svingene, som igjen lå etter en bil som kjørte litt sakte. Var vel endel forbikjøringsmuligheter jeg ville brukt men ble liggende og bilen blinket etterhvert tilside for å slippe forbi den lille MC-kolonnen.

Veiene oppover langs vestsiden av Tinnsjø er prima og tempoet gikk betraktelig opp på de to foran, så var like greit jeg holdt meg bak. Ja, jeg vet, jeg tenker for mye på lappen... :roll ... pluss forteller jeg meg selv at alle kan jo kjøre fort på rettstrekker og slake svinger. Er liksom ingen utfordring i det. Det føles bedre med svinger der støveltuppen smaker på asfalten, sånn aller flyktigst... :D

Jeg tok en liten stopp for å fotografere oppover Tinnsjø
Bilde

Vel ikke bare fotografere, jeg fant nemlig ut at sommerhanskene ble litt kjølige, så var bak i toppboksen og fisket fram Halvarssons NewMan hansker... Ikke verdens varmeste de heller, men det holder langt med vindbeskyttelse foran håndtakene og ditto varme i håndtakene. Grunn nr3 til stoppen var å skifte ut ene musikkproppen med vanlig ørepropp. Jeg har kjøpt meg Etymotic's MC5 ørepropper, men de er dessverre ikke like gode som ER6i (utgått modell) som jeg hadde før mhp lydisolasjon. De har en tendens til å skli utover i øret under lange turer og da blir det altfor mye støy fra fartsvinden...
Jeg må innrømme at jeg har merket meg hva SuperMorten har skrevet om stillheten bak vindskjermen til RT1200'en - må si det frister...

Vurderte om jeg skulle ta en stopp ved Ammonia-fergen, men ble til at jeg bare passerte. Det lå forøvrig en annen ferge der også ved navn "Storegut" som hadde et par togvogner av væske-tank typen rullet ombord. Fascineres stadig av tanken på hvordan så mye tungt stål flyter oppå vannet og ikke bare synker :knegg

Motorsyklistene jeg hadde hengt på litt tidligere tok seg en pause rett før veikrysset mot Rjukan/Austbygde. Jeg kjørte videre mot Gaustatoppen og ikke lenge etter fikk jeg første glimt av toppen - med snø ! :oh
Akkurat det hadde jeg ikke ventet, men det ser jo pent ut da...
Bilde

Jeg ble litt betenkt, for hvordan føreforholdene kunne være på veien da... men tanken var vel at jeg kunne kjøre til jeg eventuelt støtte på snø/is - uansett ville jeg få en god utsikt langt der oppe. Ble imidlertid fort beroliget av skiltet som sa at veien var "Åpen" og div biler på (antok jeg ) sommerdekk imot. Veien var også tørr og fin oppover, og ble til at jeg tok en stopp på den vanlige "avsatsen" i en av de øverste svingene

Utsikt ned mot Rjukan og forsåvidt vestover
Bilde

Flott utsikt opp mot toppen
Bilde

Litt mer nærbilde av Gaustatoppen - definitivt frisk snø ikke langt over hvor veien går...
Bilde

Utsikt østover mot Tinnsjø og Austbygde...
Bilde

Le Bike & Le Road
Bilde

Men det var jo så fint at jeg måtte stoppe et par ganger til på vei oppover for å knipse foto. Jammen bra MC-batteriet ble byttet i år, for her ble det mange start på kort strekning :knegg
Bilde

Fjell i høstfarger
Bilde

Nedover og østover - er vel avkjøringen til Gaustablikk høyfjellshotell nede ved det røde huset...
Bilde

...kjøre 500m til, nytt stopp og nye fotomuligheter :lol

Le Bike & Le Mountain
Bilde

Så absolutt vinterlig oppover i høyden, men snøgrensa lå altså en hundre meter eller så over veien :thumleft
Bilde

Full høst i fjellet - sikkert fint å være på en hytte med bjerkeved i peisen og kjenne varmen bre seg i kroppen etter en kald tur i fjellet...
Bilde

Kjøre nye 500m og ta bilde av hytte og vann fra annen vinkel... Det er bare sånn her oppe... at her må man bare ta seg tid til noen fotostopp :janikk
Bilde

Ved "Turisfellen" var det biler parkert på begge sider av veien både før og etter. Tydeligvis et populært turmål denne Gaustatoppen. Kan ikke si jeg misunte de glade vandrerne - det blåste kraftig og var vel egentlig litt surt. Jeg var heldigvis godt polstret i min ulljakke med vindstopper under kjørejakka.
Bilde

Her går de glade turgjengerne innover og oppover mot toppen
Bilde

Litt videre nok en stopp for å fotografere fjell-landskap...
Mot Rjukan
Bilde

Østover
Bilde

Ditto... (burde vel laget et panorama, men...)
Bilde

Over høyeste punkt (på veien) og på vei nedover så jeg en turistbuss som kjørte usigelig sakte, så tenkte det var greit å ta en stopp til og håpe at den kunne karre seg ned til Tuddal før jeg tok den igjen...

Østover
Bilde

Ned mot Tuddal
Bilde

Så, jeg tok altså en grei stopp her hvor jeg både parkerte MC'n gikk noen meter i terrenget for å ta bilder og av og på med hanske osv...

Likevel, likevel tok det ikke lang tid før jeg tok igjen bussen i de første krappe svingene. Umulig å passere...
Vente litt og så kom det en ganske så rett strekning som det normalt ikke skulle være noe problem å passere bussen på. Men bussen la seg plent midt i veien. Jeg tok likevel sjansen... tutet et par ggr og la meg på stiplede linjen på høyre side. Likevel klarte ikke dusten av en sjåfør å følge veien, så ble ett tut til akkurat som jeg var på høyde med førerplasse da han var i ferd med å sige enda mer over mot høyre - makan :evil En sjåfør som ikke klarer å holde egen veikant har ikke noe å gjøre bak rattet på en buss heller! Makan til slapp og utflytende kjøring. Unibuss - skam dere !!

Ellers forløp turen hjemover via Notodden og Kongsberg... det er "plikt-distanser" i sammenhengen. Ikke veldig spennende.

Eneste "krydderet" var en bilist som absolutt skulle kjøre forbi meg i Darbu-traktene... før svingene opp bakken i enden av sletta... :doh
jaja... som jeg har sagt før - det krever ikke mye ferdighet å tråkke på gasspedalen på en rett strekning... det er svingene som viser ferdigheten... Han satte riktignok et greit tempo, men ikke uten at han måtte over midtstripa... :knegg

Fin tur i greit høstvær. Var jo blitt litt skyet hjemme også når jeg kom hjem - og merket vel da at jeg burde ha satset på doble sokker. Litt kjølig sånn sett men absolutt en fin dag å kjøre MC på :thumleft
Sist redigert av RuneMC den 22 sep 2013, 22:02, redigert 2 ganger totalt.
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:prf Ikke i tvil, det må ha vært en fin tur i dag i mektig landskap. Flotte bilder Rune :thumleft

Brukeravatar
PCP

Legg inn av PCP »

Jøss, såpass hvitt oppå der allerede ja! :O

Da bør de nok bli ganske snart, om jeg skal rekke en tur til dit selv. Møtte veldig mange sykler i dag da jeg rotet rundt i området Sande-Hvittigfoss-Notodden, ble jo en fin kjøredag. Har forresten samme hansker som deg ser jeg, men etter lunsj ved gruvene i Kongsberg dro jeg frem Gerbing varmehanskene, og skrudde på finger-grillen.

Men vil tro disse beskyttelsene du har hjelper en del, og varmehåndtak er selvsagt en annen verden. Jeg syns Newman er greie ned til ca 14-15 grader, etter det kan det bli litt kjølig i lengden.

Fine bilder, og rapport, som alltid. :mk :thumleft

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

Utrolig hva man får kjørt på en time før middag :D
Fikk tid til en liten tur mellom butikker og middag idag, og det ble en tur nedover til Røskestadvannet og opp igjen. Rakk også å tanke på Klokkarstua, så den er fulltanket foran morgendagens pre-Frost tur :thumleft

Fint langsmed Drammensfjorden fra Hyggen og nedover.
Bilde
Bilde

Etter Klokkarstua og et par lange sletter er det å svinge til venstre av dit det står Røed - det er grusveien ned til Tofte.
Dvs aller først er det noen gårder som ligger ved et kort stykke gammel, krakelert asfalt
Her en lønne-allé ned til en av gårdene
Bilde

Her fra grusveien et stykke før Røskestadvannet
Bilde

Og idag ble nettopp begynnelsen av Røskestadvannet snu-punktet - nesten litt trolsk stemning her...
Bilde

Fukt etter regnværet og synkende temp ga litt tåke som steg opp fra bakken
Bilde

Gromme høstfarger - og det var mye av det også langs fjorden, så tur anbefales til de som ikke har parkert for sesongen.
Burde forresten være endel det også - MC-parkeringen på jobben var ihvertfall sånn ca 60% full på fredag.
Bilde
RuneMC's foto på Flickr

Brukeravatar
RuneMC

Legg inn av RuneMC »

OK folkens, nå blir det mer høstfarger - veldig mye mer - you have been warned :D

For en gangs skyld var jeg såpass disiplinert med lørdagshandlingen idag at jeg hadde en 4-5 timer til disposisjon i et helt fan-tas-tisk høstvær.
Bare på handleturen til Liertoppen (med 4 hjul) møtte jeg en 4-5 MC'er, så det kriblet skikkelig etter å kjøre når handleturen var unnagjort.

Olje - check :thumleft
Hjul - check :thumleft
Ready for takeoff - check :thumleft

Hadde ikke noen klar plan når jeg begynte men turen ble som følger Røyken - Liertoppen - Vestsideveien i Lier og Sylling Vikersund. Derfra etter tanking og innkjøp av iskaffe og snickers (viktig å kose seg på tur) så ble det Åmot - Skotselv - Bingen - Lampeland via Nyseterveien og opp til Lyngdal og grusvei nr 2 forbi Litmovatnet tilbake til Bingen. Derfra Hokksund og for en gangs skyld korteste vei tilbake til Røyken - dvs motorveien, som går på en halvtime.

Bilder fra turen:

På vei opp mot Vestsiden i Lier
Bilde

Vestsideveien i Lier
Bilde

Et eller annet forteller meg at det er høst...
Bilde

...et eller annet...
Bilde

Landskapsbilde fra Vestsideveien over Lierdalen mot østsiden.
Bilde

Straks før rundkjøringen fra Sylling, retning nordover mot Tyrifjorden
Bilde

OK, dere ble advart ikke sant... mye høstfarger...
Bilde

Idag tok jeg veien om Røine. Her opp mot Røine
Bilde

Og ned fra Røine :-)
Bilde

...og enda lenger ned, nesten nede ved Tyrifjorden (eller Holsfjorden som denne "fjordarmen" heter) igjen...
Bilde

Tenkte jeg skulle se etter anda som BusaTrond traff på ved badestranden, så kjørte noen meter tilbake langs hovedveien. Ingen and, men et bilde av MC'n ble det da
Bilde

Så ble det tempo til Vikersund og Åmot. I Åmot var veien helt stengt rett før Korketrekkeren, så da ble det 35'en til Skotselv istedenfor.
Fra Skotselv gikk det opp mot Bingen, og her et bilde fra veien oppover mot Bingen... superflott vær idag :janikk
Bilde

Veien oppover Bingen området er passe variert med diverse svinger pluss fin natur, så en av favorittene.
Litt humper her og der, men mindre enn Randsfjorden (tror jeg...)

Jeg så ikke noen utagerende kyr slik BusaTrond gjorde oppi Valdres et sted, men noen koselige små hester på en kolle
Bilde

Idag valgte jeg å ta Nyseterveien til Lampeland. Den kommer ut bare 1,5km vest av Lampeland for den som lurer.
Legg merke til at brøytepinnene er montert langs veien alt...
Bilde

Hardpakket fin grusvei på 18 km gjennom mye natur
Bilde

Midtveis sånn ca er det et par flotte vann
Bilde

Bilde

...mye høstfarger. Tenk at det er 12 oktober og så flott å kjøre MC :thumleft
Bilde

Her begynner det å gå nedover mot Lampeland
Bilde

Rett før hilste jeg på en GS imot, med røde detaljer. Montro om det kan ha vært joo :-k

Nedover går det...
Bilde

Flott utsikt på dette partiet
Bilde

Fikk da sett snurten av fjell med snø på idag jeg også
Bilde

Var litt mer løsgrus siste biten, så tok det rolig.
Bilde

Ned på hovedveien rett ovenfor Lampeland var det bare å suse oppover mot Lyngdal på eksemplarisk fin asfalt, og igjen flott utsikt her også...
Bilde

Svingte av høyre i Lyngdal som vanlig for å ta den andre grusveien tilbake til Bingen.
Her en stopp langs veien, foto tatt retning tilbake der jeg kom kjørende fra..
Bilde

Var slengt på noe ny grus på toppen mesteparten av veien her, så litt mer rulleføre enn det pleier å være...

Samme sted som forrige bilde i retning mot Bingen...
Bilde

Tok etterhvert en liten rast og et bilde som kan egne seg som Windows desktop bakgrunn :lol
Bilde

Og MC'n foran høstgul bjørk får avslutte. Legg forresten merke til at jeg her bruker et tips om oppheng av hjelm som jeg leste på MCsiden - nemlig henge den på fotpinnen bak.
Bilde

Fenomenalt flotte synsintrykk idag med alle høstfargene.
RuneMC's foto på Flickr

Svar