AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Re: AJ Arena... årets siste langtur?

Legg inn av PCP »

AJ skrev:Da har Stelvio besøk av Honda NC700.
Testkjørt i dag, leveres i morra...

Bilde
De ser jo ut som søsken også disse, eller er det kanskje bare det litt ku-inspirerte fargeskjema som gjør det... :mk

Så en liten Youtube-test av denne Honda'n (i dobbel-clutch/automatgir utgave) og "lettkjørt" var ord som gikk igjen en del. Blir spennende å høre hva du syns. Er det automat du har til test?

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Kjørte opp med en 2012 mod manuell og ligner disse så tror jeg du får en kjedelig dag.... Det var ikke mye akselerasjon til å være en mc synes jeg. Men den var god å kjøre og lettkjørt da...

Carpa
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
PCP
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)

Legg inn av PCP »

Carpa skrev:Kjørte opp med en 2012 mod manuell og ligner disse så tror jeg du får en kjedelig dag.... Det var ikke mye akselerasjon til å være en mc synes jeg. Men den var god å kjøre og lettkjørt da...

Carpa
Det var i grunn inntrykket jeg fikk av testen jeg så også Carpa, en får i ulveklær, eller scooter i adventure-klær. Såvidt jeg har forstått er den tenkt som en litt tøff og anderledes pendler-sykkel, lettkjørt og lavt forbruk.

Det har sikkert sin misjon for noen, men blir overrasket hvis det er Stelvio'en som blir levert inn, og denne som får bli, når AJ er ferdig med prøvingen ja... :scratch :P :p

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

Spent på denne dommen, siden jeg prøvesatt (ikke kjørt) en sånn nå siste uka i Budapest. Umiddelbar dom fra prøvesitting: Bra for oss med korte armer og bein, rakk fint frem til styret og ned til bakken, lett vektmessig.
Ser av tallfakta at den bare skal ha 48 hK, så jeg skulle likt å visst hva det betyr rent kjøremessig i forhold til CBF'ens 75.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
LoneRider
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003

Legg inn av LoneRider »

I tillegg til 48 hk er visst turtallet maks 7000. Høres ut som en daff sykkel som er best egnet til kortpendling og handletur.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

PCP skrev: Så en liten Youtube-test av denne Honda'n (i dobbel-clutch/automatgir utgave) og "lettkjørt" var ord som gikk igjen en del. Blir spennende å høre hva du syns. Er det automat du har til test?
Ingen automat/semi-automat på den jeg har testet, som er den enkleste utstyrsvarianten.

Og nei, Stelvio'en blir. Ingen tvil om det!
Har nettopp kommet hjem fra en helgetur t/r Hallbjønnsekken med den hvite italieneren . Dvs. noen hundre km på fine svingete Telemarksveier i går og i dag.
Et par tre bilder kommer etter hvert...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Litt kjølig på turen ned til Hallbjønnsekken i går, men fine kjøreforhold.
Klok av skade tok jeg på meg litt mer klær i dag og husket jammen på å lukke luftelukene i kjørejakka også... :redface, ble hjemturen i dag bedre temperert, for å si det sånn... ;-) .
Fin tur på morsomme MC-veier (134, 41, 45 og 38) i Telemark med lite trafikk de fleste stedene.

Såvidt opphold da jeg dro fra hytta i dag:
Bilde

Litt regn mellom Seljord og Heddal.
Sol og god temperatur da jeg fotostoppet ved Ørvella på 134:

Bilde

På vei nedover i går stoppet jeg i Seljord og "Sjøormen". Her har de god brun lapskuas som gjorde godt i magen til en småsulten MCist.
Da jeg kom var karene på disse tre italienerne i ferd med å dra avgårde. Tre strøkne Ducatier og en sjelden og flott MV Agusta Brutale :prf :

Bilde

Bilde

Bilde

Kan for øvrig også anbefale Telemarksburger hos Bergbys på Notodden.
Nore av det beste jeg har spist av denslags mat på så lenge jeg kan huske :thumleft

I det hele tatt en flott tur og antakelig den siste langturen i år...

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Midterste sykkelen :yeyeye :yeyeye (av de tre andre)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikendeugle skrev:Midterste sykkelen :yeyeye :yeyeye (av de tre andre)
Veel...
Er strengt tatt to i midten.
Du må nesten velge en av dem... :knegg

Edit:
Ok...
der kom presiseringen, ja... ;-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

En Stelvio i storslag med nye og glitrende Michelin Anakee III 'fottøy', flott vær og møte med biler og folk har gjort denne dagen til en riktig flott dag :prf :

Bilde

Startet med testkjøring av en bil som overrasket på mange måter og som fort kan bli min neste, nemlig nye Suzuki S-Cross:

Bilde

Denne fant jeg meg veldig godt til rette med bak rattet. Meget godt førersete og utmerket kjørekomfort i en passe stor og ikke minst sprek og praktisk bil, som heller ikke ser så aller verst ut... ;-)

Også møtet med Alfa eieren, en riktig entusiast med sin sjuende Alfa Romeo, en 166, 2001 mod., som så kliss ny ut. En ekte italofil som til alt overmål også har en Moto Guzzi 1200 Sport, 2013 mod. i garasjen! :yeyeye \:D/ :

Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Har du vært på harrytur, AJ? :p

Kjørte ut ved Lierfoss og så en hvit dualsport sykkel trille forbi, og fører med AGV hjelm på. Må jo være AJ på Italieneren sin. Og jepp, hadde nok rett. :)

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Snikendeugle skrev: Bilde
Hey!
Artig bilde :prf
Ekstra stas at du la det inn her i bloggen :D

Takk, takk :thx
:thumleft

Joda, stemmer det, vettu. Tok en kjapp handletur i flott vær. Ble bra utover dagen også selv om det skyet til litt.
Hadde ikke tid til å stoppe for å slå av en prat. Men det tar vi igjen senere

Snakkes og møtes plutselig :prop:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Her noen bilder fra dagens EU-tur... ;-)

Svingete fin vei i nærheten av Gardermoen...:

Bilde

En ganske ny og naken BMW og en flott Triumph Tiger fikk selskap av den hvite italieneren mens eieren rotet rundt i butikker uten egentlig å finne det han skulle ha... :dontknow :8-[

Bilde

Og da jeg kom tilbake hadde Stelvio'en fått selskap av to andre, en Yamaha/Star Cruiser og en KTM 690 :yeyeye :

Bilde

Så bar det hjemoverover langs 21 mot Bjørkelangen, som allti der en svært fornøyelig vei å kjøre \:D/

Bilde

Kommer kanskje et par bilder til senere i kveld. Men nå! er det snart klart for ekte amerikansk biff :D

Brukeravatar
lamoi
Motorsykkelen din: KTM 690 Enduro R (2014)

Legg inn av lamoi »

Det var en ekstremt kul KTM :P :p
Så det var du som sto og lastet sykkeln når jeg kom, hade jeg ikke vært akutt sulten ville jeg sikkert kommet frem og fått sett litt nærmere på Stelvion din :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

lamoi skrev:Det var en ekstremt kul KTM :P
Så det var du som sto og lastet sykkeln når jeg kom, hade jeg ikke vært akutt sulten ville jeg sikkert kommet frem og fått sett litt nærmere på Stelvion din :)
Det skulle du absolutt gjort :-)
Lov meg at du gjør det neste gang, ok? :thumleft
Hyggelig å hilse på andre MCsidister, vettu ;-) :prf :vs

Svar