SuperMorten skrev:Jeg kan slette dobbeltposten din..ojda skrev:Dobbelpost, Pad dere vet
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sett i gang

SuperMorten skrev:Jeg kan slette dobbeltposten din..ojda skrev:Dobbelpost, Pad dere vet
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Hufda ojda, håper ikke det er noe alvorlig galt med Tigern. La oss bli oppdatert på resultatet.ojda skrev:
Ca 5 km fra handlesenteret kommer det en merkelig lyd fra motoren![]()
Omtrent som småstein på ei stålplate![]()
Jeg hiver umiddelbart inn klutchen, og motoren dør![]()
Har akurat fart nok til å få rullet inn på en "veiskulderplass"
vedsidenav E18.
Motoren står stein, så dette kan bli interessant![]()
NafMc-medlemskapet kom tilnytte første sessongen,
og det gjorde jammen turfølget mitt for dagen også![]()
Tusen takk Jarle for at du var tolmodig å fikk
både meg og kyllingfiletene trygt hjem![]()
Vi fortsetter turen en annen gang![]()
Den står allerede å banker på verksteddøra :[-o<Snikendeugle skrev:Detta var jo kjipt :<
Satser på å hive den på verksted kjappest mulig regner jeg med?
AJ skrev:Uffda, ojda...
Dette var ingen god nyhet.
Kan synes som at dette rett og slett er motorhavari, dessverre...
Kan det ha sammenheng med det som er tema i denne tråden på Triumph Explorer-forumet, tro?:
http://www.tiger-explorer.com/index.php ... 966.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
AJ skrev:Jo'a... Enig i det.
Litt tidlig å spekulere.
Men hva legger du i "Motoren står stein"? At den ikke drar rundt når du prøver å starte? I så fall et dårlig tegn... (basert på erfaring med bil hvor girkassa skar seg...).
Men går motoren rundt og du ikke får startet kan det være så enkelt som at en eller to coiler har kollapset.
Ahh, takk for detaljene rundt detojda skrev:Hallo UglaTakk for sist
![]()
Den Østerriketuren ble formet på litt spesielle premisser, som viste seg å fungere veldig fint.
Den ble lagt opp til å skulle være rimelig Hadde ikke helt sanvittighet til å bruke
masse penger "Ego" når jeg og kjerringa hadde vært 3 uker nedover månten før![]()
Den skulle være med minst mulig stress i forbindelse med inn/utsjekking og nødvendig kjøring
bare for å bytte "bolig" Alle bookinger ble foretatt hjemmefra etpar uker i forveien av reisen,
og ble plukket etter kvaliteter som pris, område, frokost og internett inkl og ikke minst egen dusj.
Jeg fant et idiellt punkt for utfart, satte en stor sirkel rundt dette punktet (30 kilometer) og sorterte
treffene fra billigst til dyrt. og fant rimligste med de forhåldene jeg ønsket. Brukte booking.com
til dette.
Så fant jeg ut at å konsentrere seg om to "baser" på henholdsvis 3 dager i Radstadt Ø.
Og 3 dager i Pitztal Ø. Disse hadde alt jeg ønsket meg, og i tillegg store rom![]()
Østerrikeovernattingene var de desidert billigste![]()
På mine 10 overnattinger brukte jeg 2100 krhvorav 7 var i Østerrike, 3 i Tyskland
og 1 i Danmark. Ferge tok jeg Larvik - Hirtshals, og det kostet vel ca 700 kr tur-retur
1 person m sykkel![]()
Kommer nok til å legge inn litt mere om denne turen i løpet av vintern, men i grove trekk
så jeg meg ut en del pass jeg ville kjøre, fant også ruter/turer på http://kurvenkoenig.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
som inneholdt ønskede pass, eller bare rett og slett låt veldig fristende.
Pc og Gps er til uvurderlig hjelp til å få mest mulig utav dagen
Her er iallfall kjøreruta jeg hadde, med hotellstoppene i vp.
D og e var der jeg hadde basene.
*snip
DrGreve skrev:Høres ut som at kamkjeden har blitt slitt tvert av med det resultat at den blokkerer for at veiva skal gå rundt.. Ligger vel i en haug nede ved veivakseldrevet..
Hadde kjeden og kammene vært i orden, så ville starteren klart å kranke motoren selv om det ville gjort situasjonen verre for stempler og ventiler. Nå er de antagelig allerede ødelagt uansett, men hvis kjeden hadde vært i orden skulle man tross alt klare å dra motoren rundt?