Da har jeg valgt feil merke da.
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 293413.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim
- Coach
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim
Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Re: Her er tyvenes favorittmerker i Trondheim
Coach skrev:Da har jeg valgt feil merke da.
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 293413.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg observerer her at ingen gidder bry seg med å stæla verken
Triumph eller MotoGuzzi

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- MGR1
- Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - BMW F650ST 1997
Denne statistikken forteller ingenting. De har slått sammen MC og moped, og resultatet er ikke vektet ift. antall registrerte kjøretøy.
Går vel mye 'gammel japse/uten tenningslås' skulle jeg tro. Var jo noen luringer som forsøkte å hamre i stykker tenningslåsen på SVen min for et par år siden da jeg bodde i byen. Smarte karer altså .. Forsvant dessverre en sykkel i samme kategori som min 100meter fra der jeg bodde samma natta. Eieren fant den havarert i nabolaget. På turtallsperra, vraket i et autovern. Dessverre var det ikke prioritet hos politiet å sjekke sykehus etter passende skader. Syns han ikke kjørte forbi en kontroll, da hadde det kanskje blitt pri ..
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Det er antall tohjulinger stjålet. Noen annen statistikk ville jo bare blitt mer upresist.MGR1 skrev:Denne statistikken forteller ingenting. De har slått sammen MC og moped, og resultatet er ikke vektet ift. antall registrerte kjøretøy.
Mopper er sykler det også, og de har begynt å koste ekstremt mye for lav-kubikkere i det siste

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Vil jo tro det er Gixxerne/R-syklene som er mest pop.
Hadde også vært interessant å vite hvor mange av de som blir "trillet avgårde" eller hvor "eieren har glemt nøkkelen i startlåsen" som bruker skivelås. Tror skivelås er noe det kanskje slurves litt med når MC'n står parkert hjemme ? Er relativt enkle tiltak som skal til før noen opportunister går videre til neste MC...
Hadde også vært interessant å vite hvor mange av de som blir "trillet avgårde" eller hvor "eieren har glemt nøkkelen i startlåsen" som bruker skivelås. Tror skivelås er noe det kanskje slurves litt med når MC'n står parkert hjemme ? Er relativt enkle tiltak som skal til før noen opportunister går videre til neste MC...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Og hvor mange som blir hentet i bil (for det er en god del) .. Skivelåsen berget forøvrig meg tror jeg. Skjønner igrunn ikke hvorfor de havarerer tenningslåsen når det er lås på skiva (for den var ikke rørt) ..RuneMC skrev:Vil jo tro det er Gixxerne/R-syklene som er mest pop.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Det enkleste må være å bare løfte sykkelen inn i en kassebil, og så bruke litt mer tid på å skru av tenningen senere, istedenfor å herpe alt som er av tenning der og da.. Kanskje for å få løs rattlås, så det blir lettere å trille opp i bilen?
Glad jeg ikke bor i by'n :)
En kammerat av meg var utsatt for temmelig frekkt tyveri TO ganger av sin 125cc sykkel.
Låst fast med lås og skivelås, i lukket garasje midt i bygda --
Glad jeg ikke bor i by'n :)
En kammerat av meg var utsatt for temmelig frekkt tyveri TO ganger av sin 125cc sykkel.
Låst fast med lås og skivelås, i lukket garasje midt i bygda --
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
-
- Motorsykkelen din: KTM
Største problemet med statistikken er jo at det ikke viser hbor mange prosent av hvert merke som blir stjålet.Snikendeugle skrev:Det er antall tohjulinger stjålet. Noen annen statistikk ville jo bare blitt mer upresist.MGR1 skrev:Denne statistikken forteller ingenting. De har slått sammen MC og moped, og resultatet er ikke vektet ift. antall registrerte kjøretøy.
Mopper er sykler det også, og de har begynt å koste ekstremt mye for lav-kubikkere i det siste
Mulig prosenten stjålne KTM-er er mye høyere enn f.eks. Suzuki fordi det er registrert maaaange flere zukier......
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Ojoj... glad jeg ikke bor i Trondheim :-)å
Ja, det gjorde vondt i hjertet hver natt sykkelen stod ute på mørk felles parkeringsplass, kun beskyttet av lås og presenning (var jo storparanoid i månedvis etter at noen hadde vært å "inspisert" - presenningen var knytt opp og delvis fjernet en morgen) ..
Svært fornøyd med å ha varm og fin garasje i tilknytning til huset nå. For ikke å snakke om vaktbikkja i naborommet som nok funker enda bedre enn detecto-abusen (vel ivrig dobis) :-)
Svært fornøyd med å ha varm og fin garasje i tilknytning til huset nå. For ikke å snakke om vaktbikkja i naborommet som nok funker enda bedre enn detecto-abusen (vel ivrig dobis) :-)