lars_helgek skrev:Skal ikke nekte.. På sikt, når økomomien tillater det er det HD som er drømmen..
Hva er det med HD?? Mange med erfaring sier at det er endel skruving.. Prisen vet vi alle er moderat høy..
Jeg tror personlig det er "drømmen", at HD har vært en trendsetter på imaget av nettopp bikere, folk som brenner for MC. Hvem har ikke sett reklamene? Filmene fra hollywood der en suser avsted på en fet HD i solnedgangen, eller med en lekker liten frøken bak?
For min egen del, så ville mange choppere dekke samme "visjonen" jeg har for min del.. Liker utseendet på dem :) En ting jeg ikke har funnet (har svært liten erfaring da) er LYDEN av en grom HD.. Den har jeg ikke funnet noe annet sted for min del.
Harley er vel visjonen, altså bildet som de fleste har fått matet inn om tilværelsen som MC menneske, der den tidligere omtalte frihetsfølelsen står sentralt.
For min del, en dag, når pengeboken er noe fetere en nå, blir det nok en HD... Selv om jeg igrunn ikke tviler på at det finnes like gode, og billigere alternativ der ute :)
Appropo lyd...
Når jeg startet opp min Yamaha V-star 1300 med Cobra slipon ved siden av min nabos 2000mod. HD Road King så er det ingen som hørte hans sykkel :)
En slik slipon koster ett par tusen kroner og selv JEG bytter noe slikt på 30min. og jeg har 10 tommeltotter for å si det sån.
Den er tøff den Roadkingen hans, men min er omtrent like stor i fysisk størrelse og den er friskere i frasparket også. Verdien på disse to er også den samme, og da må man ta i betraktning at Roadkingen er 13 år gammel.
HD er flotte saker det, for all del, men skal jeg først ha gi penger for en HD så kjører jeg nok løpet fullt ut og klinker til med noe på øverste hylle, men da blir drømmen om to sykler knust desverre, så den sitter lang inne :)