Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Barcelona
Innlegg: 29
Registrert: 21 sep 2013, 11:46
Motorsykkelen din: HD Dyna Wide Glide 2007
Sted: Trondheim

Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av Barcelona »

Holder på å bytte fra Bmw til Kawasaki Z1000 SX, men jeg tenker å bytte ut pottene med disse

http://www.bikerperformance.com/vance-h ... 12957.html

eller disse

http://www.solomotoparts.com/blog/?p=56 ... 5349278765

Men det jeg lurer på er om det er nødvendig med noen justeringer eller om det går finfint uten?

Jeg er kun en hverdagskjører med kona bakpå en gang i blant. Det finnes overhodet ikke et eneste fartsgen hos meg, så hvis det kun er nødvendig med justeringer for å optimalisere ytelsen med tanke på fart så føler jeg ikke at det er nødvendig å gjøre det.

Jeg tenker også på å sette inn denne http://www.servobuddy.com/Kawasaki-Servo-Buddy_p_8.html for å slippe feilkoder.

S.
Mvh
S.
Honda Camino 1984-mod. (1984), BMW F800 R 2011-mod.l (2011-2013), Kawasaki Z1000SX 2013-mod. (2013- ), HD Dyna Wide Glide Custom 2007-mod (2016-)

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av MrPitlane »

Barcelona skrev:Holder på å bytte fra Bmw til Kawasaki Z1000 SX, men jeg tenker å bytte ut pottene med disse

http://www.bikerperformance.com/vance-h ... 12957.html

eller disse

http://www.solomotoparts.com/blog/?p=56 ... 5349278765

Men det jeg lurer på er om det er nødvendig med noen justeringer eller om det går finfint uten?

Jeg er kun en hverdagskjører med kona bakpå en gang i blant. Det finnes overhodet ikke et eneste fartsgen hos meg, så hvis det kun er nødvendig med justeringer for å optimalisere ytelsen med tanke på fart så føler jeg ikke at det er nødvendig å gjøre det.

Jeg tenker også på å sette inn denne http://www.servobuddy.com/Kawasaki-Servo-Buddy_p_8.html for å slippe feilkoder.

S.
Jeg monterte på slipon på min 1000sx, uten noen modifiseringer, bortsett fra å koble av wire til eksosventilen. Ingen feilmeldinger som følge av byttet.

Jeg monterte http://m.youtube.com/watch?v=TwLh0Az90j4

Lykke til.

ZZR-Erling

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av ZZR-Erling »

Har montert Akrapovic slip ons på Z1000SX -13. Kutta wirene, og på med pottene. Ingen justeringer er nødvendig da endringen er så liten at den ligger innenfor "bikens justeringsrange".

:thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38134
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av AJ »

Gratulerer med flott sykkel og velkommen hit til MCsiden :vs

Globe og lasse_hansen har også maken sykkel. Tror heller ikke at de har gjort noen justeringer av ECU'en på syklene sine.

AJ
Barcelona skrev:Holder på å bytte fra Bmw til Kawasaki Z1000 SX, men jeg tenker å bytte ut pottene med disse

http://www.bikerperformance.com/vance-h ... 12957.html

eller disse

http://www.solomotoparts.com/blog/?p=56 ... 5349278765

Men det jeg lurer på er om det er nødvendig med noen justeringer eller om det går finfint uten?

Jeg er kun en hverdagskjører med kona bakpå en gang i blant. Det finnes overhodet ikke et eneste fartsgen hos meg, så hvis det kun er nødvendig med justeringer for å optimalisere ytelsen med tanke på fart så føler jeg ikke at det er nødvendig å gjøre det.

Jeg tenker også på å sette inn denne http://www.servobuddy.com/Kawasaki-Servo-Buddy_p_8.html for å slippe feilkoder.

S.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av MH434 »

Velkommen!

Godt valg av sykkel!
Når det gjelder de eksospottene du nevner, så er de av ymse kvalitet.
M4 er brukbart, men jeg ville heller gått for Akrapovic, LeoVince eller Yoshimura.
Hør med Mike hos Ridersdiscount (USA). Han har veldig gode priser, verdensberømt service og levering innen en uke til Norge!

Servobuddy trenger du ikke før du evt skal fjerne selve servo motoren. Når du setter på slip-on'n så fjerner du bare servo kablene, da vil spjella være åpne hele tida.
Servomotoren trenger du ikke å fjerne da kablene er borte, funksjonelt sett er den ikke der..
Men hvis du absolutt vil fjerne den for å spare vekt eller frigjøre plass, så må du ha servobuddy for å ikke få FI lys i dash'n.
Eller du kan sende ECU'n din til Flashing, da får du også en optimalisert mapping for slip on, itillegg får du fjernet visse miljørestriksjoner som feks fuel cut på 2% throttleåpning og tenning...

Ecu Unleashed Uk
http://www.ecunleashed.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Distributør og Tuningcenter for ECU Unleashed UK
http://www.raceengineering.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Barcelona
Innlegg: 29
Registrert: 21 sep 2013, 11:46
Motorsykkelen din: HD Dyna Wide Glide 2007
Sted: Trondheim

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av Barcelona »

MH434 skrev:Velkommen!

Godt valg av sykkel!
Når det gjelder de eksospottene du nevner, så er de av ymse kvalitet.
M4 er brukbart, men jeg ville heller gått for Akrapovic, LeoVince eller Yoshimura.
Hør med Mike hos Ridersdiscount (USA). Han har veldig gode priser, verdensberømt service og levering innen en uke til Norge!

Servobuddy trenger du ikke før du evt skal fjerne selve servo motoren. Når du setter på slip-on'n så fjerner du bare servo kablene, da vil spjella være åpne hele tida.
Servomotoren trenger du ikke å fjerne da kablene er borte, funksjonelt sett er den ikke der..
Men hvis du absolutt vil fjerne den for å spare vekt eller frigjøre plass, så må du ha servobuddy for å ikke få FI lys i dash'n.
Eller du kan sende ECU'n din til Flashing, da får du også en optimalisert mapping for slip on, itillegg får du fjernet visse miljørestriksjoner som feks fuel cut på 2% throttleåpning og tenning...

Ecu Unleashed Uk
http://www.ecunleashed.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Distributør og Tuningcenter for ECU Unleashed UK
http://www.raceengineering.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Hei og takk for alle gratulasjoner.

Grunnen til at jeg plukket ut disse 2 pottene av veldig mange fabrikater er at de er små og det ser mye penere ut. Lyd er ikke av betydning, jeg kommer uansett til å sette inn db-killere, syns det er rimelig håpløst og slitsomt å kjøre med enorme brøl rundt meg. Men jeg har forstått det sånn at V & H var et kvalitetsmerke, men-men, man lærer noe nytt hver dag :-)
Mvh
S.
Honda Camino 1984-mod. (1984), BMW F800 R 2011-mod.l (2011-2013), Kawasaki Z1000SX 2013-mod. (2013- ), HD Dyna Wide Glide Custom 2007-mod (2016-)

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av Tomgsx-r »

MH434 skrev:Velkommen!

Godt valg av sykkel!
Når det gjelder de eksospottene du nevner, så er de av ymse kvalitet.
M4 er brukbart, men jeg ville heller gått for Akrapovic, LeoVince eller Yoshimura.
Hør med Mike hos Ridersdiscount (USA). Han har veldig gode priser, verdensberømt service og levering innen en uke til Norge!

Servobuddy trenger du ikke før du evt skal fjerne selve servo motoren. Når du setter på slip-on'n så fjerner du bare servo kablene, da vil spjella være åpne hele tida.
Servomotoren trenger du ikke å fjerne da kablene er borte, funksjonelt sett er den ikke der..
Men hvis du absolutt vil fjerne den for å spare vekt eller frigjøre plass, så må du ha servobuddy for å ikke få FI lys i dash'n.
Eller du kan sende ECU'n din til Flashing, da får du også en optimalisert mapping for slip on, itillegg får du fjernet visse miljørestriksjoner som feks fuel cut på 2% throttleåpning og tenning...

Ecu Unleashed Uk
http://www.ecunleashed.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Distributør og Tuningcenter for ECU Unleashed UK
http://www.raceengineering.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er noe jeg har lyst og gjøre med min i vinter, mulig og få det inn med teskje? :redface

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av MH434 »

Tomgsx-r skrev:
MH434 skrev:Velkommen!

Godt valg av sykkel!
Når det gjelder de eksospottene du nevner, så er de av ymse kvalitet.
M4 er brukbart, men jeg ville heller gått for Akrapovic, LeoVince eller Yoshimura.
Hør med Mike hos Ridersdiscount (USA). Han har veldig gode priser, verdensberømt service og levering innen en uke til Norge!

Servobuddy trenger du ikke før du evt skal fjerne selve servo motoren. Når du setter på slip-on'n så fjerner du bare servo kablene, da vil spjella være åpne hele tida.
Servomotoren trenger du ikke å fjerne da kablene er borte, funksjonelt sett er den ikke der..
Men hvis du absolutt vil fjerne den for å spare vekt eller frigjøre plass, så må du ha servobuddy for å ikke få FI lys i dash'n.
Eller du kan sende ECU'n din til Flashing, da får du også en optimalisert mapping for slip on, itillegg får du fjernet visse miljørestriksjoner som feks fuel cut på 2% throttleåpning og tenning...

Ecu Unleashed Uk
http://www.ecunleashed.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Distributør og Tuningcenter for ECU Unleashed UK
http://www.raceengineering.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er noe jeg har lyst og gjøre med min i vinter, mulig og få det inn med teskje? :redface
Hva da? :P :p
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Sted: Rogaland

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av Tomgsx-r »

MH434 skrev:
Tomgsx-r skrev:
MH434 skrev:Velkommen!

Godt valg av sykkel!
Når det gjelder de eksospottene du nevner, så er de av ymse kvalitet.
M4 er brukbart, men jeg ville heller gått for Akrapovic, LeoVince eller Yoshimura.
Hør med Mike hos Ridersdiscount (USA). Han har veldig gode priser, verdensberømt service og levering innen en uke til Norge!

Servobuddy trenger du ikke før du evt skal fjerne selve servo motoren. Når du setter på slip-on'n så fjerner du bare servo kablene, da vil spjella være åpne hele tida.
Servomotoren trenger du ikke å fjerne da kablene er borte, funksjonelt sett er den ikke der..
Men hvis du absolutt vil fjerne den for å spare vekt eller frigjøre plass, så må du ha servobuddy for å ikke få FI lys i dash'n.
Eller du kan sende ECU'n din til Flashing, da får du også en optimalisert mapping for slip on, itillegg får du fjernet visse miljørestriksjoner som feks fuel cut på 2% throttleåpning og tenning...

Ecu Unleashed Uk
http://www.ecunleashed.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;

Distributør og Tuningcenter for ECU Unleashed UK
http://www.raceengineering.info" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er noe jeg har lyst og gjøre med min i vinter, mulig og få det inn med teskje? :redface
Hva da? :P :p
Hvordan koble fra servomotoren, slik spjelda står åpne. Vil nå ikke bare klippe, uten og vite hva jeg gjør :P :p Mulig jeg også må til med PC da?

ZZR-Erling

Re: Bytte eksos på Kawasaki Z1000 SX og justering/feilkoder

Legg inn av ZZR-Erling »

Vi snakker ikke om bolt on, men slip on. På Z1000SX sitter spjeldene i slip on delen, altså i de rørene du tar vekk! Det er bare å kutte wirene ned til de, løfte de av på servomotoren under salen og montere de nye! Og som før skrevet, det er alldeles ikke nødvendig med noe nytt map, og du fpr ingen feilkoder. Skal du fjerne servomotoren, (hva er vitsen med det?), får du nok feilkode og alarm, men så lenge den er elektrisk tilkoblet, får di ikke det!

Svar