Relax skrev:Så vidt jeg ser er det over 0 hele veien, og til og med mye sol.
Kle deg med det varmeste du har....,,,man kan aldri kle seg for varmt på slike turer.. og ta med ekstra klær.
Start om morgenen, så er du oppe før det er helt mørk og kaldt, antagelig.
Kjør litt mer forsiktig pga kalde dekk og kald asfalt og at du er kald...
Stopp noen ganger ekstra og varm deg i sola.
Dette går brillefint!! Jeg hadde ikke nølt et sekund!
Hei, takk for svar :)
Skal kle meg godt og fylle sideveskene med ekstra ullklær, luer og det som er. Tenkte å starte i 8-9-tida og ta pauser, så jeg ikke er på Dombås så altfor tidlig på dagen. Er der oppe det skal være kaldest.
Intruder skrev:Nå er det varmegrader i Brumunddal,så bare kjør...om du ikke allerede har passert..

Blir nok til at jeg passerer i morgen tidlig!
Snikendeugle skrev:Er ikke særlig glatt med mindre det har regnet kvelden tidligere.
Jeg var sikker på at det skulle være speilblankt på veien idag med -4 på morgenkvisten, siden det regnet igår på dagen. Hadde tørket opp før det ble kaldt nok til å fryse, så var ikke noe problem, og veien var tørr.
Bare å kle på seg godt med klær så du ikke fryser ihvertfall :)
Merker at jeg kunne hatt nytte av noen varmeholker nå egentlig.. : p
Varmeholker skulle jeg hatt også. Kanskje på neste sykkel :) Har ikke vært minusgrader på mårran her i Oslo hos meg enda. -4 kjennes på kroppen!
AJ skrev:Heisan og velkommen hit til MCsiden.no,
xyvind
Nattefrosten kan være litt skummel på denne tiden av året, selvfølgelig. Men ikke så ille som om våren, er min erfaring.
Fra kaldt til varmt (fra vinter til vår...) gjør at frosset smeltevann i veibanen ligger lenger om våren.
Fra varmt til kaldt (fra sommer til høst...) forsvinner nattefrosten på veiene fortere.
September er en fin MC-måned, bare man kler seg godt når det er nødvendig, som
Relax påpeker.
Er bare å glede seg til denne turen.
Men! kjør forsiktig! Og husk spesielt på at det på denne tiden av året forviller det seg stadig vekk vilt ut i veiene våre.
Takk for det :)
Er mest redd for at det kan være glatt i skyggepartier og mellom bortsprengte fjellknauser osv, men jeg håper det ikke er så mye is på veiene om natta enda. Må også tenke på elver og broer og greier på vei oppover, der det kan fryse på asfalten.
Jeg gleder meg veldig, skal kjøre forsiktig. Har kjørt denne strekningen utallige ganger med bil og har sett mye hjort og rådyr nedover Romsdalen, men skal holde øya åpne hele tida. Tar sikkert noen bilder på turen så jeg kan legge frem bevis her :)