kawasaki zzr600 ramme??

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
haldenkjetil
Motorsykkelen din: 1983 Honda cb 1100f Super bol'dor

kawasaki zzr600 ramme??

Legg inn av haldenkjetil »

Er på utkikk etter en ramme til en ca 1992 mod zzr600. Noen som har liggende?? Evt. Kan jeg selge en 97%Strøken sykkel uten papirer for rett pris..
sykkelen er i utgangspunktet momset inn, men tollkort er rotet vekk av en av de forrige eierene. Og da den er tatt inn for mere enn 10 år siden, så er ikke saken lenger lagret hos tollkontoret.. Har prøvd det meste jeg har fått av forslag for å skaffe tollkortet, men enda ikke fått det til..
så om noen også evt har gode forslag på en løsning der, så lytter jeg gjerne!

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Re: kawasaki zzr600 ramme??

Legg inn av DrGreve »

Ligger en ramme med papirer på http://www.bike-teile.de/" onclick="window.open(this.href);return false; til 200 euro?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

haldenkjetil

Er visst noe dritt å importere kun ramme.. må da evt. Momses som komplett sykkel om det skal være no håp.. håpet var å få tak på noe i norge i første omgang.. takk for tips!

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Kan muligens spore opp info fra biltilsyn der den kommer fra? Rammer med papirer er det ganske dårlig med.Kjipt å kanskje måtte betale moms to ganger men selve momsen er vel ikke på så mye.Kanskje du kan få til å betale rundt 15000 for totale avgifter så er vel det bra :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

haldenkjetil

Det er jo også prøvd. Den kommer opprinnelig fra england.(ifølge tidligere eier, så helt sikker kan man jo ikke være) engelske "biltilsynet" får ikke frem noe info kun ved hjelp av rammenummer. De må ha reg.nr. og da jeg ikke har det heller, så får jeg beskjed om å sende forespørsel til et annet kontor, for å søke etter duplikat av originalt vognkort. Men der får jeg til svar at siden jeg ikke er engelsk statsborger eller har vært registrert som vedkommende som har tatt kjøretøyet ut av landet, så får jeg ingen info...

så som du sikkert skjønner, så er det forholdsvis tungt dette her...

som et siste tapre forsøk, så søkte jeg hjelp av kawasaki norge. For også å prøve å verifisere at den faktisk kommer fra england. De sa det ikke skulle by på store utfordringene å finne ut det for de, men etter 5 mnd, x-antall telefoner og 5 purremail, har jeg gitt opp å få hjelp derfra også.. mail har de ikke tatt seg bryet med å svare på en gang...

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

Hvis ikke det går å få noe info ut av tidligere eiere kan en ide være å importere en dårlig/billig sykkel for å komme så rimelig som mulig ut av det.Da får du i det minste en sykkel med papirer på en lovlig måte :-)
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Hvis du ikke klarer å skaffe dokumenter som samsvarer med sykkelen er det vel bare diverse huggere igjen å forsøke?
Knut Færgestad, Krangnes, Elpack, Japan Motor og SS Maskin på Slitu.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

haldenkjetil

Problemet er vel at det er for mange tidligere eiere, og ingen vet helt hvem som er hvem osv.. hadde jeg hatt navnet på vedkommende som har tatt den inn, så hadde det løsnet. Mc huggere vil ikke selge rammer tydeligvis, da jeg har prøvd alle kjente.. måtte i tilfelle være om det er noen "lokale helter" som driver i det små..

Brukeravatar
Kawagutten

Legg inn av Kawagutten »

Mc opphøgger kjøper heller ikke sykler uten papirer og var litt derfor jeg kom med det forslaget jeg gjorde og at jeg regnet med at du ville holde deg innenfor loven :D
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

haldenkjetil

Tanken er jo å gjøre det så lovlig som mulig. . Så får vi se om det blir noe av, eller om det blir selvmordsgocart til slutt...

Svar