Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - 2012mod Yamaha XVS 1300A

Legg inn av Bjerknez »

Da har jeg vertfall sikret meg et friskt og oppladet batteri til våren :thumleft
IMG_0045.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

En liten oppsummering av mine MC videoer så langt:

Min aller første tur med sykkelen...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=dPvUgpm6vwo[/video]

Da var Cobra Slipon montert for litt heftigere lyd!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=CLfEXwwnQrg[/video]

Første tur med Cobra Slipon montert samt test av GoPro Chets Mount, som forøvrig var justert litt for mye ned...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=JmixqHrHjnU[/video]

En tur til med GoPro Chest Mount justert "riktig"...
[video]http://www.youtube.com/watch?v=eJoI3W8RXxk[/video]

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Ad den Exide batteriladeren ser jeg det står 7A på boksen. Den har egen MC-modus, håper jeg, som tar ned den ladestrømmen til rundt 1A som passer MC-batteri??
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

RuneMC skrev:Ad den Exide batteriladeren ser jeg det står 7A på boksen. Den har egen MC-modus, håper jeg, som tar ned den ladestrømmen til rundt 1A som passer MC-batteri??
Jepp, det stemmer :)

Man stiller den bare inn på hvilet type batteri man har (Gel/vanlig) og hvor mange ampere batteriet er på, så ordner laderen selv med ladespenningen.
Batteriet mitt er på 19 amp. tror jeg og da blir det nok litt overkill å lade den med 7amp. Den har stått og ladet nå i snart fem timer og den lyser ikke grønt ennå, så da lader den nok ikke med full styrke vil jeg tro :)

Stiller den man derimot inn på 60amp. eller mer, så lader den nok med full styrke (7amp.).

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

En liten uhøytidelig video jeg tok i sted etter jeg haddekoblet til laderen:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=AsaFxfWuSq8[/video]

Tatt mest for å teste GoPro'en og min redigerings "egenskaper" som strengt tatt ikke er så mye å skryte av. :-)å

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

OK, nevnte det fordi jeg har lest i div diskusjoner at for høy ladestrøm (dvs bruke lader beregnet kun på bilbatteri (dvs 4A eller mer) ) kan skade batteriet.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

RuneMC skrev:OK, nevnte det fordi jeg har lest i div diskusjoner at for høy ladestrøm (dvs bruke lader beregnet kun på bilbatteri (dvs 4A eller mer) ) kan skade batteriet.
Okay, denne skal vist være ment for å brukes på alt av 12-volts batterier fra 0-350amp. Gel eller vanlig.

Man stiller den bare inn på hvilket type batteri man har, så ordner den resten selv :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kjedet meg litt i dag og bestemte meg for å kjøre en svært så uhøytidelig test av Samsung Galaxy S3, Canon Powershot S110 og GoPro Hero 3 Black Edition.

Mobilen er den klare taperen her i mine øyne, og pocket kameraet (Canon Powershot S110) kom langt bedre ut enn jeg trodde, men jeg synes uansett at detaljene er best fra GoPro. Uansett så kan jo ikke de to førstnevnte brukes som actionkameraer i den grad som sistnevnte og disse tre er jo heller ikke konkurrenter sån sett, men litt artig allikevel, samt at man jo slår ihjel tiden litt :mk

Alle videoene er tatt med beste kvalitet i full HD og jeg har brukt den beste instillingen med tanke på opplastingskvaliteten for Youtube.

Hva mener dere?

[video]http://www.youtube.com/watch?v=49cTag2B_9c[/video]

Brukeravatar
TomB
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
Hva mener dere?

At det er mye bedre å kjøre seg en tur, enn å knøle med kameraer :lol

:prop:
Båndrag?

Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:
Bjerknez skrev:
Hva mener dere?

At det er mye bedre å kjøre seg en tur, enn å knøle med kameraer :lol

:prop:
Kan ikke si meg uenig der TomB, men var desverre ingen som ville øvekjøre meg i dag! :evil

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

I dag har jeg kledd på meg GoProen og koblet den til med eksternt batteri som gir den hele 10 timer med sammenhengende video (har testet) og siden jeg har en brystsele så er det enkelt å strekke ladekabelen fra lommen til GoPro'en. Jeg freste et hull til ladekabelen for noen dager siden i GoPro etuiet med dremelen og nå kan jeg glede meg over å filme HELE reisen, med dobesøk/bensinpåfyllinger etc. :)

Siden GoPro Hero 3 Black Edition "kun" støtter minnekort med maks størrelse på 64GB. så vil det si nesten 6.5 timer opptakskapasitet med 1080p/25fps. Har allerede bestilt meg minnekort på 64GB. og kommer nok til å bestille meg et til før sommeren.

Har bestillt dette minnekortet:
http://fotovideo.no/Produkter/Lagringsm ... 66740.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Siden det følger med USB stick så blir det enklere for meg og overføre videoene til lagringsmedia for å tømme kortene. Men jeg er usikker på hva jeg skal overføre bildene til i utgangspunktet. Å dra med seg en stor laptop er ikke aktuelt, og en iPad har for liten lagringsplass etc. Kjøper jeg meg en liten robust ekstern harddisk, så trenger jeg bare tilgang til en hvilken som helst PC med USB inngang slik at jeg kan overføre videoene på hardisken. Alternativt kan jeg kjøpe flere minnekort... Litt usikker på hvordan jeg skal gjøre dette ennå, men batteriproblemet er da vertfall løst på en flott måte synes jeg :)

Her er et bilde av GoProen påmontert brystselen tilkoblet batteripakken som jeg har i brystlommen:
gopro.jpg
Jeg kommer til å gjøre litt mer flid av kabelstrekkingen med å teipe kabelen fast til brystselen slik at den ikke blir flagrende rundt når det blåser. :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Siden MC sesongen snart er over for denne gang, så har jeg drvet litt med andre ting i dag og da har jeg lekt meg litt med GoPro kameraet samt Premiere Elements 12. Jeg er fortsatt ingen racer på videoredigering og filming, men her nå vertfall resultatet etter dagen 30 minutters lek med bikkja. Som dere ser så er videoen ganske hardt klippet og den er på kun 40sek. :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_hREd3VPJ0M[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Årets siste lille øvekjøringsrunde ble avsluttet med en liten "drive by" video i dag:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=A8L7-Ah1zlY[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Har kjøpt meg storebroren til GoPro Hero 3 Black Edition i dag :)
nemlig Hero 3+ Black Edition

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Nice. Kan jo håpe på at den er mer stabil i softwaren enn Gopro 3 Black edt. Ihvertfall av det jeg har sett om og om igjen av youtubere med den modellen, er at filer har blitt korrupte, eller så har den plutselig stoppet å filme etc.

Bra med litt mindre knotete vannhus også. Blir kanskje no kjøp av denne til å montere på styret for å supplere hjelmkameraet.

Uansett hvor lite jeg liker formfaktoren og vannhuset, så skal det ikke legges skjul på at de fortsatt er ledende med god margin innen actionkameraer når det gjelder bildekvalitet :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar