Planer for sykkelen i vinter?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av Alas »

Som emnet sier, hva er dine planer for motorsykkelen i vinter? Sesongen er j ikke helt over enda men det nærmer seg jo tiden da penger som ellers kunne gått til bensin kan gå til litt oppjazzing av farkosten.

For min del så handler det i første omgang å gjøre noen sårt tiltrengte tilpasninger som gjorde seg gjeldende under Tysklandsturen min.

En Madstat skjerm skal på plass, jeg har lest mye bra om disse på Tiger800 forumet i UK og nå senest en test i MC Avisa, og det er bare lovord å lese.
ROX Risers, har lyst å få styret litt høyere og litt nærmere for bedre sittestilling.
PivotPegs for bedre kontroll stående og bedre komfort.

Utover dette så er det mange ting jeg har lyst på, men ingen jeg regelrett trenger.

Sidestøtteplate, type fastmontert, killswitchbeskyttelse, bukplate, bremsevæskereservoarbeskyttelse, komfortsete, tankbars, bar sliders, radiatorbeskyttelse osv.

Kanskje litt tidlig å begynne å tenke på dette, men men. Artig å høre hva andre har planer om, kanksje en plukker opp noen gode tips!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av Bringisen »

Nja , det kommer an på :D
Etter planen skal min nye sykkel være klar for å komme hjem til meg 2 januar, så om fabrikken og forhandleren klarer det, vil jeg ja den i garasjen i vinter.
For se hvor god råd jeg har, så kan det hende at jeg kjøper noe Touratech ting å putter på.
Forlenget skjerm foran , forlenget nebb :vs , radiatorbeskyttelse, motorbeskyttelse og større plate under sidestøtte er småting som sikkert blir gjort før sesongen.
Ellers blir det vel til at jeg foretar en lakkbehandling på den nye sykkelen også :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av ZZR-Erling »

Nei, beholder den mest sansyneligvis orginal iom det ikke er noen direkte "savn", men det blir muuuligens hvite blinkers og sotet glass, det orginale.

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Sted: Kongsberg

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av MH434 »

Ny depotstøtte forran og bak.
Mulig jeg fjerner Servomotoren for å frigjøre plass...
Stålomspundet bremseslanger.
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av Alas »

MH434 skrev:Stålomspundet bremseslanger.
Gjorde det på forrige sykkelen min og synes det var en bra forbedring i feeling og kraft. Jeg har litt lyst på det til min og, men jeg er litt redd for å tulle for mye med systemet siden det er ABS og jeg har ikke så lyst å tukle med det...

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av Voodoodoo »

Vurderer seriøst å la Haya'n "date" med en kar i piteå. Utover det blir det vanlig service.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av DrGreve »

Nye skiver fremme, nye styrelager og hjul-lager bak er i allefall planen. Og mest sannsynlig blir det også montert et oilmod-kit i løpet av vinteren.
Jeg tenkte jeg skulle lakkere forskjermen da jeg ikke hadde lakk nok til å ta den sist vinter.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

KawaKjetil

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av KawaKjetil »

Oi, hvor skal en begynne :scratch Totalrenovering av Kawaen. Motor er endelig ferdig satt sammen. Må bytte 3 shims. Ikke gale egentlig da kammene er byttet med kvassere og forhåpentligvis bedre :-) Håper på å starte den opp iløpet av noen uker. Så er det en haug med deler som skal blåses og lakkes. Simmeringer byttes, kalipere overhales, ny brukt innkjøpt tank skal lakkes i samme farger som gamle. Godt det er høst så kveldene kan nytes i garasjen uten dårlig samvittighet for fint kjørevær etc :mk

Når det gjelder BMW'en er det ikke så mye. Men bestilte litt knask samt ny GPS holder fra Touratech igår da den gamle ikke gikk an å låse lengre. Et eller annet krøll med sylinderen, og omtrent umulig å åpne for feilsøking...
Så må den få en års service før snøen kommer. Men satser på å kjøre noen måneder til :prop:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38169
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av AJ »

Bytte gaffelolje. Noe som iht. serviceheftet skulle vært gjort på 10K service. Men siden Guzzi-mekanikeren mente dette var 'overkill' ble vi enige om å vente med jobben til vinteren.
Når har den hvite italieneren tilbakelagt snart 24K og så langt ingen tegn til reduserte demperegenskaper eller lekkasjer ( :overtro...).

Også tror jeg jammen jeg skal få mekanikeren til å koble opp nye TomTom GPS'en til ledningsnettet på sykker'n. Skal visstnok være ferdig opplegg til nettopp TomTom på disse syklene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av Jompa »

Bytte gasswire, sjekke ventilklaring, bytte olje, bytte høyre speil, demontere bakfjæringa og smøre lager og bolter i lenken. Og litt mere småpusk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av JK95 »

Planen er å bytte ut nåværende bike mot en Suzuki Gixxer 600cc :knegg

Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av lars_helgek »

Planen er å la den stå fint og rolig i garasjen, og reparere alle "småpuss" som kan bedres, slik at den er frisk rask, og klar til action til neste vårslipp :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
Larsern
Innlegg: 64
Registrert: 09 feb 2010, 13:08
Motorsykkelen din: HD FLSTCI
Sted: Røyken

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av Larsern »

Sette den inn i nybygget oppvarmet "furtebu".

Samt få dissehttp://www.smartpartz.com/SPZVH22520SS.html på plass.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av mortenolb »

For min del blir det sannsynligvis bare spacers på speila, nye blinklys og kanskje tail tidy. Så skal jeg bruke resten av tida på å vedlikeholde gitarene og relevante ferdigheter, som har fått ruste i sommer!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Planer for sykkelen i vinter?

Legg inn av LordShaft »

Skal få lakket huggeren over bakhjulet hvit (er svart)

Kjøpt inn touring kitt så alt er klart for Europa turer neste sesong. Også blir det muligens innkjøp av rukka dress i løpet av vinteren. Greit å ha tidlig og sent i sesongen

Samsung Note 3

Svar