Plumber skrev:
Har byttet drev foran ( - 1 tann ), Byttet drev bak ( + 2 tenner ) og byttet om til LeoVince helanlegg.
Det var da noe voldsomt til omdrevning, eller var det ikke det??
Har selv lekt med tanken om en tann eller to ned bak (altså omvendt av din), men er redd det skal ødelegge lav-fart/kryp-egenskapene (som ikke er fantastisk bra fra før av).
Men vet du sånn ca hvor mye høyere turtall du har i 100 kmt nå etter omdrevningen, og hvor begynner rødmerkning turtall på din? :-)
Plumber skrev:
Har byttet drev foran ( - 1 tann ), Byttet drev bak ( + 2 tenner ) og byttet om til LeoVince helanlegg.
Det var da noe voldsomt til omdrevning, eller var det ikke det??
Har selv lekt med tanken om en tann eller to ned bak (altså omvendt av din), men er redd det skal ødelegge lav-fart/kryp-egenskapene (som ikke er fantastisk bra fra før av).
Men vet du sånn ca hvor mye høyere turtall du har i 100 kmt nå etter omdrevningen, og hvor begynner rødmerkning turtall på din? :-)
Dette gjør ikke SÅ store forskjellen, men merker at den er raskere i akserelasjonen. Er nok ganske normalt tror jeg. Forhandler solgte meg et drev med - 1 tann ( i forhold til orginalt ) og mente jeg skulle merke stor forskjell... Det gjorde jeg ikke. Byttet da også bakdrev - merkbar forskjell. Omgjøringen utgjør ca 400 - 500 ekstra rpm ved 100 km/t. Rødmerkingen starter på 11 000 rpm
Suzuki GS 650 G Katana, Suzuki GS 1100 F Katana, Kawasaki 250 R, Kawasaki ER 6 F 2013
30/9-2014 ER-6FSolgt 2014: 10719 KM ( Start ) Oppdatert: 30/9-2014 : 22476 2013: 10719 KM på Kawasaki ER6F ( Ny 4/7-13 ) 2013: 1914 KM på Kawasaki 250 R ( TIL 30/5-13., Solgt ) 2012: 5 000 KM på Kawasaki 250 R (Fra 7/7-12., NY )
Hadde trodd det skulle bli noe mer når du gikk til verks både foran og bak, men da er det vel sånn det er. Har bare 1000 rpm mer før det rødmer, så skulle jo bli tilnærmet samme forskjell vil jeg tro.
Får se om jeg vil rote noe med det eller ei, og syns egentlig giringen er bra som den er, men savner av og til et 7.ende motorvei-gir. Men så var det dette med pose og sekk da, for hvem vil vel ha dårligere akselerasjon...
Tenkte å ta en liten tur til Sverige nå på lørdagen for litt alkohol og denslags (Charlottenberg). Fritt frem for å bli med! Mange fine svinger innover dit!
Det er så langt meldt sol ihvertfall, men om det regner så spørs det om jeg gidder.
Snikendeugle skrev:Tenkte å ta en liten tur til Sverige nå på lørdagen for litt alkohol og denslags (Charlottenberg). Fritt frem for å bli med! Mange fine svinger innover dit!
Det er så langt meldt sol ihvertfall, men om det regner så spørs det om jeg gidder.
Shell Fetsund klokken 12!
Slett ikke utenkelig at jeg slenger meg med på en tur som dette
Mye jobbstress denne uka, men mot helga så roer det seg og som en klapp på egne skuldre etter god innsats kunne det helt klart passe med en EU-tur i helgesvingen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Har hatt lyst til å slenge meg på en av disse turene, bare for turen sin skyld siden jeg ikke har så mye å rutte med av pengeflyt. Om været er greit og jeg ikke er sjuk(forkjølelsen slo inn i dag), så kan det godt hende jeg dukker opp. Trenger flere km før vintern!
Har lyst å hive meg med jeg også! Første felles tur med andre motorsyklister for en som er gaaanske fersk i gamet :) Storkoser meg på veien! Shell på Fetsund? Er ikke Fetsund veldig stort Noen som har GPS koordinatene? :)
Får se om min Katana henger med på sprellene til resten av gjengen :) Om alle 74 hestene er våkne så skal det vel gå bra, men regner med dere tar det i touring tempo og ikke speed-test tempo :)
Får se om min Katana henger med på sprellene til resten av gjengen :) Om alle 74 hestene er våkne så skal det vel gå bra, men regner med dere tar det i touring tempo og ikke speed-test tempo :)
Om jeg husker riktig fra da jeg var der for noen år siden så er ikke veiene bort der spesielt speedtest-vennlige uansett.
Får se om min Katana henger med på sprellene til resten av gjengen :) Om alle 74 hestene er våkne så skal det vel gå bra, men regner med dere tar det i touring tempo og ikke speed-test tempo :)
Om jeg husker riktig fra da jeg var der for noen år siden så er ikke veiene bort der spesielt speedtest-vennlige uansett.
Nei, men går an å holde et tempo i svingene Veldig fine svinge-veier på store deler av strekka