Hi forumister.
Har en 1984 mod. Suzuki GSX 1100 EF som har gått 192000 Km.
Hun mener hun har gjort jobben..... Og har begynt å hoste skruer og spytte olje.
Så jeg lurte om motoren fra en 1988 Gsx 1100 f vil passe i ramma på henne?
Ikke om det er lovlig, men om det er fysisk mulig å bolte den i.
Mvh
Diltesen
Slitt Suzuki 1100, '84 mod. motor - mulig å bytte til '88?
Slitt Suzuki 1100, '84 mod. motor - mulig å bytte til '88?
Sist redigert av Diltesen den 09 okt 2013, 16:09, redigert 2 ganger totalt.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Slitt Suzuki 1100, '95 mod. motor - mulig å bytte til '
Kan ikke lese noe om en motor forandring utenom mer hk men er vel mange andre som kan svare bedre på dette enn meg.
http://www.suzukicycles.org/GSX-R-serie ... 1100.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.suzukicycles.org/GSX-R-serie ... 1100.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
Re: Slitt Suzuki 1100, '95 mod. motor - mulig å bytte til '
Spørmålet var om f motoren ville passe fysisk i EF'en.
f'en har boxramme
EF'en firkantrør.
For ordens skyld:
Suzuki GSX 1100EF (GS 1150EF) 1984
Rekke4 DOHC, 4 ventiler per cylinder.
Luft/oljekjølt
1135ccm
BxS 74 x 66 mm.
Comp 9.7:1
4x 36mm Mikuni
124 Bhp @ 8500 rpm (Veiv)
119 Bhp @ 8500 rpm (Bakhjul)
107 Nm @ 6500 rpm
----------------------------------
Suzuki GSX 1100f 1988-89
Engine
Rekke4 DOHC, 4 ventiler per cylinder.
Luft/oljekjølt
1127
BxS 78 x 59 mm
Comp 10.0:1
4x 34mm Mikuni CV
136 Bhp @ 10000 rpm (Veiv)
130.7 Bhp @ 10000 rpm (Bakhjul)
112 Nm @ 7000 rpm
f'en har boxramme
EF'en firkantrør.
For ordens skyld:
Suzuki GSX 1100EF (GS 1150EF) 1984
Rekke4 DOHC, 4 ventiler per cylinder.
Luft/oljekjølt
1135ccm
BxS 74 x 66 mm.
Comp 9.7:1
4x 36mm Mikuni
124 Bhp @ 8500 rpm (Veiv)
119 Bhp @ 8500 rpm (Bakhjul)
107 Nm @ 6500 rpm
----------------------------------
Suzuki GSX 1100f 1988-89
Engine
Rekke4 DOHC, 4 ventiler per cylinder.
Luft/oljekjølt
1127
BxS 78 x 59 mm
Comp 10.0:1
4x 34mm Mikuni CV
136 Bhp @ 10000 rpm (Veiv)
130.7 Bhp @ 10000 rpm (Bakhjul)
112 Nm @ 7000 rpm
1967 Kawasaki 650 @ 810
1983 Kawasaki 500 @ 550
1985 Suzuki GSX 1100 EF
1994 Suzuki GSX 750f Slingshot
1983 Kawasaki 500 @ 550
1985 Suzuki GSX 1100 EF
1994 Suzuki GSX 750f Slingshot
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Slitt Suzuki 1100, '84 mod. motor - mulig å bytte til '
Den passer ikke, i hvertfall ikke uten endel tilpassing av motorfestene.
EFen har den gamle rekkefirern og 88en har den som kom etter, laget på på samme "base" som GSX-R
1100.
EFen har den gamle rekkefirern og 88en har den som kom etter, laget på på samme "base" som GSX-R
1100.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Slitt Suzuki 1100, '84 mod. motor - mulig å bytte til '
Takk, takk.
Var redd det ikke var så enkelt...
Bare å finne frem drill, høvel, og sag....
Var redd det ikke var så enkelt...
Bare å finne frem drill, høvel, og sag....
1967 Kawasaki 650 @ 810
1983 Kawasaki 500 @ 550
1985 Suzuki GSX 1100 EF
1994 Suzuki GSX 750f Slingshot
1983 Kawasaki 500 @ 550
1985 Suzuki GSX 1100 EF
1994 Suzuki GSX 750f Slingshot