Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av Bringisen »

tagesk skrev:
poulet_cavalier skrev:GSA'en er tyngre, tørstere, mindre kvikk (større svinghjulsmasse), bredere (ikke mye) og lengre (ikke mye) en den vanlige GS'en.
Må innrømme at jeg sliter litt med å se vitsen? Bortsett fra større rekkevidde da.
Bedre beskyttelse mot fartsvinden (fordi den er bredere), bedre veltebøyler ( egner seg til å henge lys på)
og at den kommer med kfferter man likevel må ha.

[TaSK]
Ser den med fartsvinden, selv om jeg synes det var veldig bra på GSen også. Kofferter er slik jeg ser det ekstrautstyr på begge modellene. Hvis ikke er en GSA bare 1000,- dyrere enn en vanlig GS. Vektebøylene ser lik ut som de jeg får til min nye GS (motoren er like bred) bortsett fra bøylene som går opp over kåpen. Touratech og Wunderlich har allerede kommet med veltebøyle opp over kåpen til GS som passer rett på de orginale veltebøylene til BMW.
Ekstralysene som man kan få orginalt til begge modellene er overraskende sterke og veldig diskre. Men noen ønsker jo slike ekstralys som man får til bilene , og da må vel disse festes til bøylen.
GSA er utvilsom tøff, mer svulstig og maskulin, med det samme vurderte jeg å kansellere bestillingen av GSen min og betille GSA i stedet. 16000,- er ikke så ille forskjell.
Men etter et par dagers tenking nå, så roet jeg meg litt og tenkte litt klarere :P :p
Jeg ser nå flere fordeler med GS enn GSA ut fra mine kriterier. Ikke gull alt som glitrer, selv om den nye GSA ser bra ut :scratch
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Gielas
Innlegg: 772
Registrert: 31 aug 2011, 19:34
Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
Bosted: Sandefjord

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av Gielas »

DrGreve skrev:
Epylypzon skrev:
DrGreve skrev:Selv om jeg tramper på noen tær, så må jeg si at denne, samt flere andre såkalte ADV-sykler er noe av det styggeste som er produsert av 2-hjulinger.... etter min mening :)

Å dette er din sykkel?
http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 0f8e73.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Jaja, smaken er som baken :)
He, he, jeg kjenner ingen plass at jeg føler behov for å forsvare mitt valg og bryr meg katten om hva andre mener om min sykkel :)
Er dere ikke trygge på dere selv, ADV-kjørere?
Jo!
(Med dette svar er det ikke dermed sagt at jeg deler andres utsagn i tråden...)
Gielas

2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av SuperMorten »

Jeg synes GSA'n er noe av det barskeste, tøffeste, råeste som finnes innenfor MC, på samme måte som jeg synes Hummer H1 er nr 1 nr det kommer til bil. Jeg har aldri verken eid eller kjørt noen av de, men jeg liker synet, og kanskje blir det kjøp en dag (GSA ja. Neppe H1)
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av ZZR-Erling »

Hummer står til GSA som M5 til K1300S. For meg er valget enkelt!

KawaKjetil

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av KawaKjetil »

Så var det på an igjen... Fritt etter en trubadur ifra Bergen (les: Jan Eggum)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av tagesk »

[img]http://girotoscana.sitoscana.com/upload ... 00x426.jpg[/img]

Bilde

Bilde

Dere er åpenbart for små; skal man slippe å sitte dårlig må man ha en stor sykkel.
GS Adventure er den største som finnes, og valget er enkelt (send penger - lover å kjøpe en GS Adventure!).

[TaSK]
Sist redigert av tagesk den 10 okt 2013, 05:24, redigert 1 gang totalt.
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

ZZR-Erling

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av ZZR-Erling »

E jo dødt her inne, og nu fikk æ sjansen tel å pirk i et lite ras :knegg
..men...joda..GS/GSA er nok fantastisk bra i sin klasse, som i min klasse: for mye e akkurat passe..hehe

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av tagesk »

ZZR-Erling skrev:..men...joda..GS/GSA er nok fantastisk bra i sin klasse, som i min klasse: for mye e akkurat passe..hehe
Om jeg tillater meg å være litt seriøs ( :roll ) så er det to ting som gjør at jeg neste gang kommer til å kjøpe en ADVenture.
Det er vindbeskyttelsen og rekkevidden. At den ser kulere ut er en fordel, men ikke på noen måte nok (for meg).

Om man sier at en GS er vakker, da har man en annen estetisk sant enn det jeg har. Riktignok skal "Form follows Function"
men derfra til vakker er det et godt stykke.

En 2010-modell med vesker og 50.000 km koster 13.500 euro (110.000 kroner).

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Ny BMW R1200GSA endelig sluppet?

Legg inn av Bringisen »

tagesk skrev:
ZZR-Erling skrev:..men...joda..GS/GSA er nok fantastisk bra i sin klasse, som i min klasse: for mye e akkurat passe..hehe
Om jeg tillater meg å være litt seriøs ( :roll ) så er det to ting som gjør at jeg neste gang kommer til å kjøpe en ADVenture.
Det er vindbeskyttelsen og rekkevidden. At den ser kulere ut er en fordel, men ikke på noen måte nok (for meg).

Om man sier at en GS er vakker, da har man en annen estetisk sant enn det jeg har. Riktignok skal "Form follows Function"
men derfra til vakker er det et godt stykke.

En 2010-modell med vesker og 50.000 km koster 13.500 euro (110.000 kroner).

[TaSK]
Hehe, du har et poeng. :P :p Selv om "vakkert" kan være så mangt. For noen er det skjønnhet, for andre er det det åpenbar teknikk og råhet. Noen liker mora og noen dattera, osv,osv....

110.000,- for en 2010 modell, jeg kommer i nærmere 270.000,- for min nye 2014 modell :-)å
Mye penger for 0km og det nyeste av det nyeste (på godt og vondt)
Meeen......jeg synes det er verdt det, så lenge man må ha som utgangspunkt at vi bare får dette ene livet :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar