Tror mange har mer nytte av utstyret sitt på ettermiddagspraten på kaffesjappa...også visuelt (?) (Er ikke helt sikker på hva visuelt betyr og gidder ikke sjekke,men...)

Traktor er traktor, med eller uten potteBjerknez skrev:
Etter at jeg byttet til Cobra slipon i dag, så ble vertfall ikek gleden mindre!
En slik sykkel fortjener langt mer brutal lyd enn den orginale synes jeg :)
Har fått med meg at du ikke liker cruisere TomB :)TomB skrev:Traktor er traktor, med eller uten potteBjerknez skrev:
De ligger kanskje ofte ikke helt fremst når det gjelder motor-teknologi? Ordtaket var vel ellers generelt mer riktig på 50-60-tallet når større og mer var eneste veien til lykke. Idag finnes det jo i alle fall gode substitutter i form av overladning, variable "smarte" innsug, variable kamtider/åpning, aktiv styring av tenning, innsprøytning, osv, osv. Men det mer gammeldagse kan vel også ha sin sjarm, fremdeles.Relax skrev:" there ain't no substitute for cubic inches"
Det er vel et slogan som kanskje er mest brukt i cruiser segmentet.. og, ja, der er det gyldig
Hehe, mulig det, jeg har fortsatt ikke prøvd denTomB skrev:På den lille gixxeren, må man jo over 10000 rpm, før det skjer noe som helst, hold deg til Hylesangen duJK95 skrev:Jeg er ung og dum, ikke 18 vintre enda engang, og synes jo min Hysesang har for lite futtSamtidig innser jeg jo at det er bra at doningen er såppass treg, den er jo rask nok til å drepe seg med uansett
Det som plager meg er jo mangel på dreiemoment under 8000 rpm, alle oppoverbakker er min fiende
Samme med forbikjøringer, da alle på bygda holder grei fart på strekkene, men i svingene er de "for treige" sett fra en umulig ungdoms øyne
![]()
Nå blir det andre boller neste vår, da et eldre søskenbarns Skruzuki Gixxer 600 2009-mod blir minSelvsagt med slip-on for å holde Trøndelag våken hele natta
![]()
Nå som jeg har sagt mitt så kan jeg jo bare håpe at dere der ute på MCsiden.no sier deres meninger, og at vi får mange gode PMS-tråder å lese nå når tiden for å parkere nærmer seg sterkt
z800 "ekte" streetfighter? Pøøh! Er bare en ekte streetfigter og det er streetfighterBjerknez skrev:Har fått med meg at du ikke liker cruisere TomB :)TomB skrev:Traktor er traktor, med eller uten potteBjerknez skrev:
Derimot så er JEG mer åpen andre veien. Jeg foretrekker nok cruiser i 90% av tillfellene, men en liiiiten del av meg skulle nok ønsket en liten streetfighter. Men da en "ekte" fighter som feks. Kawasaki Z800 etc. Men først må jeg få litt erfaring før jeg kjøper meg noe som helst :)
Ser uansett frem til neste tur TomB, hvis det blir noen fler før kulda setter inn :)
Visuelt blir den eksentriske delen av kutymen visuelt implisittert i å konseptualisere fremedord Intruder,Intruder skrev:...også visuelt (?) (Er ikke helt sikker på hva visuelt betyr og gidder ikke sjekke,men...)
Ekte streetfightere fås ikke kjøpt, det må bygges fra en R-sykkel, var sånn det startetega16 skrev:z800 "ekte" streetfighter? Pøøh! Er bare en ekte streetfigter og det er streetfighterBjerknez skrev:Har fått med meg at du ikke liker cruisere TomB :)TomB skrev:Traktor er traktor, med eller uten potteBjerknez skrev:
Derimot så er JEG mer åpen andre veien. Jeg foretrekker nok cruiser i 90% av tillfellene, men en liiiiten del av meg skulle nok ønsket en liten streetfighter. Men da en "ekte" fighter som feks. Kawasaki Z800 etc. Men først må jeg få litt erfaring før jeg kjøper meg noe som helst :)
Ser uansett frem til neste tur TomB, hvis det blir noen fler før kulda setter inn :)
Men 650ccm er passe?Carpa skrev:649 ccm er litt for lite