Dette var en veldig hyggelig overraskelse. Jeg fikk "nesten" klaff som 10000 besøkende på Z-Museum i Treungen da jeg var på motorsykkeltur der for tre uker siden. Da ble jeg nummer 9993. Men nå, 2500. Fantastisk.
Jeg er en mann i fra Bergen som har holdt på med og kjørt motorsykkel siden 1900 tallet. Det vil si 1991. Min første sykkel var en Honda CBX550F, en utrolig flott og velholdt sykkel. Litt modifiseringer ble det gjort men ikke noe dramatisk. Det samme ble gjort med sykkelen etter, en Honda Shadow 600 C i en sjelden kremgul og brun utgave. Den ble en trofast venn i mange år. Med et lite opphold på grunn av uhell som førte til beinbrudd med mer, så var jeg klar for ny sykkel. Da hadde vel egentlig Harley syken kommet over meg og jeg var klar for å kjøpe meg en som jeg hadde blinket meg ut. Da dagen kom og jeg skulle slå til.....da var den solgt. Men Finn.no hadde da bilde av en Triumph Thruxton 900 retro cafe racer i sidefeltet som jeg tente på. Og den ble det. Hentet den i Grimstad og så var det rett hjem til Bergen. I tiden etterpå har den fått en total make over og jeg har satt mitt personlige preg på den. Det har blitt et mer hot rod stuk på sykkelen nå mener jeg. Jeg har bygget sykkelen tilbake i tid og slanket bort nærmere 20-25 kilo. Kan nevne noe som er gjort: Bakskjermen er fjernet, luftfilterboksen er fjernet, felgene er skiftet til bredere alufelger, speedometer er bygget inn i hoved lykten, svingarmen er byttet til aluminium, eksosanlegget er skiftet (originalt er det 16kg,nå er det 2kg) Tanken er lakkert i en Gift Gul Metallikk farge, for gaffelen er bygget inn.....pluss mye mer...Det har også blitt 2 priser for ombyggingen i år. Den første var på Vårmønstringen 2013 i Bergen og på Lucas Rally 2013. Dette har jo inspirert til videre arbeid for jeg er fortsatt ikke i mål...men når er man det???

Flott Triumph Blogg http://triumphivest.blogspot.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette var litt om meg.
Vennlig hilsen Henning