Den peneste streetfighteren?
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Den peneste streetfighteren?
Jeg har den siste tiden kikket litt på såkalte streetfightere og det forblir fortsatt med "titten", men jo mer jeg titter jo mer forelsket blir jeg i Honda CB600F Hornet og faktisk liker jeg de eldre typene av denne bedre enn den helt nye. Her er et eksempel:
Jeg har faktisk mer lyst på den gamle typen med rund lykt enn den helt nye. jeg har også kjørt en identisk Hornet på kjøreskolen og jeg likte den godt. Fornuftig motorisering, man blir ikke ruinert av forsikringen, utseendet er lekkert, prisen holder seg bra etc.
Her er et pent eksemplar synes jeg:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44805691" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva mener dere?
Selv om jeg også har sansen for den nye, så liker jeg denne bedre og som sagt, med hånden på hjertet er det den peneste streetfighteren jeg har sett. Den minner meg nesten litt om Yamaha XJR 1300 som også er en flott sykkel. Jeg elsker også de to runde klokkene (speedometer/turteller) og den litt kraftige tanken. i det hele tatt en sykkel jeg har VELDIG lyst på. Jeg har faktisk mer lyst på den gamle typen med rund lykt enn den helt nye. jeg har også kjørt en identisk Hornet på kjøreskolen og jeg likte den godt. Fornuftig motorisering, man blir ikke ruinert av forsikringen, utseendet er lekkert, prisen holder seg bra etc.
Her er et pent eksemplar synes jeg:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44805691" onclick="window.open(this.href);return false;
Hva mener dere?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den peneste streetfighteren?
Kan ikke si jeg digger utseendet på den. Ser ut som en typisk eldre Honda, med runde kanter uten noe særlig kåper i front. Ikke en stor fan :)
Men det er så subjektivt som det får blitt.
Men for å svare på tråd-tittelen, så syns jeg disse syklene scorer høyt designmessig til naken-sykler å være:
Kawa Z800R

KTM Duke 690 R (2011 modellen)

KTM Duke 690 (2012+). Store designforskjeller på disse to. Veldig smak og behag. Det er deler av den eldre modellen jeg liker mye bedre (spesielt rett ut av boksen. 2012+ modellen syns jeg ikke blir nevnverdig pen uten endel ekstrautstyr).

Triumph Street Triple R

Husqvarna 900 Nuda R

Men det er så subjektivt som det får blitt.
Men for å svare på tråd-tittelen, så syns jeg disse syklene scorer høyt designmessig til naken-sykler å være:
Kawa Z800R

KTM Duke 690 R (2011 modellen)

KTM Duke 690 (2012+). Store designforskjeller på disse to. Veldig smak og behag. Det er deler av den eldre modellen jeg liker mye bedre (spesielt rett ut av boksen. 2012+ modellen syns jeg ikke blir nevnverdig pen uten endel ekstrautstyr).

Triumph Street Triple R

Husqvarna 900 Nuda R

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- JanK
- Innlegg: 738
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Da det gjelder nakne sykler i originalskikk liker jeg også Hornet veldig godt, men 900 ikke 600. Motor fra Honda Fireblade!!
Min Hornet 900:





:-)å

Min Hornet 900:





:-)å
Sist redigert av JanK den 29 okt 2013, 15:33, redigert 1 gang totalt.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Den peneste streetfighteren?
For min del blir det nok Aprilia Tuono og Kawasaki Z1000.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Den peneste streetfighteren?
Ja, Xj6 ser ut som en knall sykkel til en veldig bra pris:) Glemte å nevne den. Tilogmed billigere enn 690'en.Elolz skrev:Jeg holder en knapp på nyere Ducati Monster:
http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=43865042" onclick="window.open(this.href);return false;
Yamaha XJ6 N er ikke heller ikke verst:
http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=38935109
Monster'en blir littegrann for rødt for min del, men ellers en pen sykkel :) Skulle vært litt fargekombo med hvitt der inne så.. :))
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Tro det eller ei, men jeg er faktisk enig i de aller fleste her med tanke på forslagene om den peneste streetfighteren. Både kawa Z800/Street Triple R/Duke 690R etc. er sykler som står høyt i kurs hos meg, men jeg føler liksom at den gamle Hornet'en blir mer "ekte" og ikke så "måneformet". Jeg skjønner kanskje at den yngre garde liker litt "tøffere" sykler med sint annsikt og kule farger etc. og jeg kan tildels være enig, men det forandrer ikke det faktum at Hornet 600 er en meget flott sykkel i mine øyne. Overhodet ikke noen verstingsykkel, men heller ingen sinke. Rett og slett en veldig flott dagssykkel/pendlesykkel som man kan ha litt morro med.
Men er Yamaha XJ6n en direkte konkurrent til Honda Hornet'en?
Men er Yamaha XJ6n en direkte konkurrent til Honda Hornet'en?
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Den peneste streetfighteren?
Dette er jo en smakssak, men husk også hva det snakkes om, peneste streetfighter
Den peneste i mine øyne er nok MV Agusta Brutale eller Ducati Streetfighter, mest badass blir nok KTM Superduke 1290, men favoritten er nok Triumph Street Triple

Den peneste i mine øyne er nok MV Agusta Brutale eller Ducati Streetfighter, mest badass blir nok KTM Superduke 1290, men favoritten er nok Triumph Street Triple

Re: Den peneste streetfighteren?
Nye Z1000
https://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q= ... 9667973817" onclick="window.open(this.href);return false;
De speila ser jo litt ut som "bug antennas" men pytt pytt

https://www.google.no/url?sa=i&rct=j&q= ... 9667973817" onclick="window.open(this.href);return false;
De speila ser jo litt ut som "bug antennas" men pytt pytt


Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!
- LoneRider
- Innlegg: 154
- Registrert: 10 aug 2013, 13:02
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
- Bosted: Telemark
Re: Den peneste streetfighteren?
Hornet 600 er tiltalende på bilde men etter min mening blir den litt for puslete og uspennende i virkeligheten. Er vel en grunn til at den er mye brukt som skolesykkel. Siden du allerede har Yamaha: Hva med XJR1300 eller t.o.m VMAX? Begge vil nok gi deg mer street cred enn Hornet :-)
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Den peneste streetfighteren?
MV Agusta BrutaleJK95 skrev:Dette er jo en smakssak, men husk også hva det snakkes om, peneste streetfighter![]()
Den peneste i mine øyne er nok MV Agusta Brutale eller Ducati Streetfighter, mest badass blir nok KTM Superduke 1290, men favoritten er nok Triumph Street Triple


-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Den peneste streetfighteren?
Nye BMW R nine T ser ganske tøff ut!

PS: Ser at den blir omtalt som en "Roadster", men det er vel ganske nære streetfighter...?

PS: Ser at den blir omtalt som en "Roadster", men det er vel ganske nære streetfighter...?
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Den peneste streetfighteren?
Den peneste/råeste: MV Agusta Brutale 1090 RR
Mest for penga (og fordi jeg har en slik selv-surprise
) Triumph Street Triple R
Nuf said
Mest for penga (og fordi jeg har en slik selv-surprise

Nuf said

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Den peneste streetfighteren?
Jeg skjønner faktisk hva dere mener dere som sier at Hornet virker "puslete" og litt kjedelig. Det JEG sliter med er å sette ord på hva jeg egentlig mener her i Hornet sin favør, hehe.
Av de "enkle" streetfighterene til en fornuftig pris så mener jeg i mine øyne (uten å gjenta meg selv til det kjedsommelige...) at Hornet og spesielt den eldre typen med rund lykt er den mest attraktive. Jeg synespå enmåte totalpakken er skreddersydd for den som vil ha en ut på tur sykkel som ikke koster skjorta og som det er mer enn nok fart i.
Joda, jeg har Yamaha fra før og jeg elsker den sykkelen, mendet er en helt annen type sykkel enn en streetfighter. Jeg har kjørt noen mil på både cruiser og streetfighter og jeg er overbevist om at cruiser er en sykkel man bruker på langtur med oppakking med rå lyd og muskler på lavt turtall. En streetfighter som jeg vurderer (mest sannsynlig brukt) blir nok mindre brukt enn cruiseren, og i hovedsak mest brukt til jobbpendling og småturer. Jeg føler nesten jeg sitter på en moped når jeg sitter på en Hornet 600 kontra en Yamaha XVS 1300, og det er litt av poenget synes jeg med å ha en streetfighter.
Stort sett alle syklene som det er blitt lagt inn bilder av her er sykler jeg har stor sans for og som jeg ikke akkurat hadde vert flau for å kjøre rundt i. Poenget er at jeg har for meg at alt liksom skal være så strømlinjeformet og "tøft". Flere kilo med lakkert plastikk som koster skjorta og bytte/lakkere etc. ser liksom så "uakte" ut og en billig måte og designe en sykkel på. Ducati har klart dette uten nevneverdig med plastikk og disse syklene ser veldig bra ut. Hornet (gamle typen) har også klart det synes jeg, ved siden av Yamaha XJR 1300 og noen andre sykler. Street Triple er vel heller ikke formet av plastikk i nevneverdig grad og det man ser er liksom "ekte".
Fjerner man plasten på en Z800 så blir den sikkert ikke mye pen, og gud forby, fjerner man plasten på en R-sykkel så har jeg for meg at dette heller ikke blir spesielt pent å se på. Det jeg mener er at jeg er nok den som liker ekte og enkle sykler med klassisk utseende. Mindre som kan gå i stykker, stort sett lettere og komme til hvis man skal bytte deler etc etc.
La oss si man skal kjøpe seg en 10 år gammel meget pent eksemplar av en streetfigher (600cc+) hvor driftsikkerhet og flott utseende står helt øverst på ønskelisten ved siden av en pris som ikke overstiger 50.000,-
Hvilken sykkel ville du valgt?
Av de "enkle" streetfighterene til en fornuftig pris så mener jeg i mine øyne (uten å gjenta meg selv til det kjedsommelige...) at Hornet og spesielt den eldre typen med rund lykt er den mest attraktive. Jeg synespå enmåte totalpakken er skreddersydd for den som vil ha en ut på tur sykkel som ikke koster skjorta og som det er mer enn nok fart i.
Joda, jeg har Yamaha fra før og jeg elsker den sykkelen, mendet er en helt annen type sykkel enn en streetfighter. Jeg har kjørt noen mil på både cruiser og streetfighter og jeg er overbevist om at cruiser er en sykkel man bruker på langtur med oppakking med rå lyd og muskler på lavt turtall. En streetfighter som jeg vurderer (mest sannsynlig brukt) blir nok mindre brukt enn cruiseren, og i hovedsak mest brukt til jobbpendling og småturer. Jeg føler nesten jeg sitter på en moped når jeg sitter på en Hornet 600 kontra en Yamaha XVS 1300, og det er litt av poenget synes jeg med å ha en streetfighter.
Stort sett alle syklene som det er blitt lagt inn bilder av her er sykler jeg har stor sans for og som jeg ikke akkurat hadde vert flau for å kjøre rundt i. Poenget er at jeg har for meg at alt liksom skal være så strømlinjeformet og "tøft". Flere kilo med lakkert plastikk som koster skjorta og bytte/lakkere etc. ser liksom så "uakte" ut og en billig måte og designe en sykkel på. Ducati har klart dette uten nevneverdig med plastikk og disse syklene ser veldig bra ut. Hornet (gamle typen) har også klart det synes jeg, ved siden av Yamaha XJR 1300 og noen andre sykler. Street Triple er vel heller ikke formet av plastikk i nevneverdig grad og det man ser er liksom "ekte".
Fjerner man plasten på en Z800 så blir den sikkert ikke mye pen, og gud forby, fjerner man plasten på en R-sykkel så har jeg for meg at dette heller ikke blir spesielt pent å se på. Det jeg mener er at jeg er nok den som liker ekte og enkle sykler med klassisk utseende. Mindre som kan gå i stykker, stort sett lettere og komme til hvis man skal bytte deler etc etc.
La oss si man skal kjøpe seg en 10 år gammel meget pent eksemplar av en streetfigher (600cc+) hvor driftsikkerhet og flott utseende står helt øverst på ønskelisten ved siden av en pris som ikke overstiger 50.000,-
Hvilken sykkel ville du valgt?