Kona har aldri hatt innvendinger på MC-kjøringa mi, men har heller aldri hatt noe ønske om å sitte på (selv om jeg "for høflighets skyld" har spurt henne et par ganger). "Skeptisk..." var svaret, og siden jeg trives godt i eget selskap så har jeg ikke brydd meg det aller minste om det...
For 3 dager siden kom hun inn dørene nedlesset med kjøreutstyr og hjelm som hun hadde fått låne av datteren til en kollega. "Du, -kan vi ta en liten kjøretur rundt øya i kveld?" spurte hun. "Klart vi kan", svarte jeg og hev på meg kjøre-habitten i en faderlig fart. Etter at vi hadde kjørt rundt 300 meter ("4 svinger og en rundkjøring") spurte jeg henne om alt var ok. "Jada, det går helt fint. Men du, -kan vi ikke bare drite i å kjøre rundt øya, og heller ta turen ut til broder'n og ta oss en kopp kaffe?" svarte hun. Jeg sier ALDRI nei til kaffe og en kjøretur, så da ble det en god og passe lang kjøretur på ca 25 minutter hver vei.
I går spurte hun også om vi kanskje kunne ta oss en tur, og da ble det en fin "tradisjonell" Mc-tur på 4-5 mil på svingete vei i flotte omgivelser. Det syntes hun også var storveis greier!
Etter at vi var kommet hjem igjen måtte jeg rett og slett spørre om det var noe galt, -om hun hadde fått solstikk, heteslag i varmen eller noe slikt siden hun både hadde tatt bryet med å skaffe kjøreutstyr, og hadde parkert "skepsisen" sin.
"Vel, -jeg VAR skeptisk, men den skepsisen har faktisk vært litt "begge deler". På den ene siden har jeg lurt på om jeg ville synes det var litt skummelt, og på den annen side så har jeg lurt på om det, -hvis det ikke var skummelt, -var noe jeg rett og slett kunne bli "hekta" på."
I ettermiddag flyttet jeg over intercomm'en fra "mini-norse" sin hjelm og over på hjelmen hun har lånt, og så var vi klar for 3'dje tur. Å ha med madammen er rett og slett skikkelig trivelig, og enda greiere når vi kan snakke sammen uten å rope til hverandre/evt. stoppe. Og nå som "Mini-norse" har svidd av en god slump konf-penger på anskaffelse av egen lett-sykkel (2003-mod Honda Varadero), så er jo setet bak nesten ikke i bruk i forhold til tidligere.
Jeg er for egen del slett ikke engstelig for at jeg ikke får "solo-turene" mine. Jeg kjører jo gjerne uansett vær, og det er jeg BOMBESIKKER på at ikke hun har lyst til.
Og ja, -jeg har hatt 3 SKIKKELIGE koseturer i kveldinga, og med koselig og absolutt uventet godt selskap!!!