Jeg jobber heldigvis heller ikke gratis. Og skriver overtid/opparbeider avspasering for alt utenom normal arbeidstid.hakhap skrev:TheHaughom skrev:Tar vel mye jobb med meg hjem. Jobber i samme bransje som SneakyOwl, som IT System Administrator med totalansvar for alle IT systemer for alle Offshore - kontorene.
Har jo mail på mobilen, så leser dem fortløpende selv utenfor arbeidstiden. Mest for min egen del, mindre stress på morgenen om jeg allerede vet hva som skal gjøres. Sånn ellers blir det også mye overtid i forbindelse med oppgraderinger.
Gode penger, og synes ikke selv jeg jobber så mye. Jobber dog for å få ansatt en til. 150 brukere globalt, og tilhørende datasystemer, er helt på grensen.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Var sånn tidligere, men nå har jeg en bestemt skillelinje mellom arbeid (betalt tjeneste) og fritid. Jeg og arbeidsgiver har en avtale den sier jeg får betalt for å utføre en tjeneste, innen it, og så jeg er veldig hard med å si dette er jobb. Visst tar jeg med meg hjem og arbeider overtid hjemme o.l. men poenget er at jeg alltid tar betalt for utført arbeid.
Poenget mitt er at det finnes en avtale og jeg får veldig lite igjen for å gjøre noe gratis.
Så gjelder det bare å finne tid til å ta ut avspasering

Om jeg er nødt til å sitte hjemme på kveldstid for å holde liv i systemene skal de jammen meg betale for det.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk