Den peneste streetfighteren?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Bosted: Telemark

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av LoneRider »

I rest my case. Det er jo du som skal ha sykkelen. Hvis du liker Hornet og tror du vil trives med den go for it :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

LoneRider skrev:I rest my case. Det er jo du som skal ha sykkelen. Hvis du liker Hornet og tror du vil trives med den go for it :)
Joda, jeg skjønner jo det :)
Var bare litt nyskjerrig på om andre var like entusiastiske som meg når det kom til Hornet, og det ser jo ut til at jeg er mer eller mindra alene om den entusiasmen her inne så langt, hehe.

Det er smak og behag så klart, men hadde noen gitt meg 200.000,- som jeg MÅTTE bruke på en Streetfighter så hadde jeg nok muligens gått for en Ducati Monster 1100 eller enn Triumph Speed Triple etc.

Hvis jeg allerede har en "hovedsykkel" og bare skal ha en rimelig og morsom streetfighter så mener jeg Hornet'en kommer til sin rett. Var i grunn bare det jeg mente :)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av lasse_hansen »

Jeg må vel si Triumph speed triple r jeg da :yeyeye

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev:Jeg må vel si Triumph speed triple r jeg da :yeyeye
Speed Triple er så absolutt en knalltøff sykkel og en veldig sterk kandidat, men denne får man vel ikke tak i ned mot rundt 50.000,-?

Så et spørsmål angående Hornet 600 som har 10 år på baken og gått rundt 30.000km. og alle servic'er fulgt:
Hva er det egentlig man kan forvente (normalt sett) skje med en slik sykkel de nermeste 2-3 årene så lenge man følger servic'er etc.?

Motorhavari er vel kanskje ikke noe man bør forvente av en sykkel som er godt vedlikeholdt?

At man må kjøpe nytt batteri, bytte dekk, kjede, olje etc. skjønner jeg jo og mye av dette gjør man jo selv på en sykkel til den prisen, men hva er det egentlig som med stor sannsynlighet kan skje som er dyre ting å fikse for en som ikek er VELDIG teknisk av seg?

Det eneste jeg kommer på er hvis det skjer noe med gir/clutch etc... kanskje?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2670
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Olav K »

Det er nok litt ymse hvordan og hva vi definerer som "streetfighter"...
Personlig synes jeg en streetfighter skal være "rå" og ikke bare pen, den skal gi deg litt horn i panna, den skal være motorsyklenes "hooligan".
Gode eksempler på slike er Brutale, Speed/Street Triple, Streetfighter, Z800/1000, Tuono, Duke... Jeg har sikkert glemt noen.
En Hornet gir ikke meg disse egenskapene..den er for tam, blodfattig ( det handler om utstråling og ikke kubikk/hk) men den er sikkert en grei sykkel... Personlig ville jeg heller ha kikket på en eldre Monster, disse har mer særpreg og utstråling.
Men det er min mening..helt personlig, og selvsagt dønn subjektiv. :thumleft

BTW: om du kjøper deg en streetfighter skal det bli spennende å se hvor mye du kommer til å bruke den cruiser'n din :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Bosted: Vestfold

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
lasse_hansen skrev:Jeg må vel si Triumph speed triple r jeg da :yeyeye
Speed Triple er så absolutt en knalltøff sykkel og en veldig sterk kandidat, men denne får man vel ikke tak i ned mot rundt 50.000,-?

Så et spørsmål angående Hornet 600 som har 10 år på baken og gått rundt 30.000km. og alle servic'er fulgt:
Hva er det egentlig man kan forvente (normalt sett) skje med en slik sykkel de nermeste 2-3 årene så lenge man følger servic'er etc.?

Motorhavari er vel kanskje ikke noe man bør forvente av en sykkel som er godt vedlikeholdt?

At man må kjøpe nytt batteri, bytte dekk, kjede, olje etc. skjønner jeg jo og mye av dette gjør man jo selv på en sykkel til den prisen, men hva er det egentlig som med stor sannsynlighet kan skje som er dyre ting å fikse for en som ikek er VELDIG teknisk av seg?

Det eneste jeg kommer på er hvis det skjer noe med gir/clutch etc... kanskje?
Er ingenting som skjer så lenge en følger service boka og holder sykkelen ved like ,på 30000 kan det kanskje være hjullager.Ventil service er på 12,24 og ca 40000km og er på noen sykler spesielt lønnsomt å sjekke om det er utført.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
lasse_hansen skrev:Jeg må vel si Triumph speed triple r jeg da :yeyeye
Speed Triple er så absolutt en knalltøff sykkel og en veldig sterk kandidat, men denne får man vel ikke tak i ned mot rundt 50.000,-?

Så et spørsmål angående Hornet 600 som har 10 år på baken og gått rundt 30.000km. og alle servic'er fulgt:
Hva er det egentlig man kan forvente (normalt sett) skje med en slik sykkel de nermeste 2-3 årene så lenge man følger servic'er etc.?

Motorhavari er vel kanskje ikke noe man bør forvente av en sykkel som er godt vedlikeholdt?

At man må kjøpe nytt batteri, bytte dekk, kjede, olje etc. skjønner jeg jo og mye av dette gjør man jo selv på en sykkel til den prisen, men hva er det egentlig som med stor sannsynlighet kan skje som er dyre ting å fikse for en som ikek er VELDIG teknisk av seg?

Det eneste jeg kommer på er hvis det skjer noe med gir/clutch etc... kanskje?
Er ingenting som skjer så lenge en følger service boka og holder sykkelen ved like ,på 30000 kan det kanskje være hjullager.Ventil service er på 12,24 og ca 40000km og er på noen sykler spesielt lønnsomt å sjekke om det er utført.
Akkurat det jeg mener også, og dermed så bør man vel ikke være like bekymret for å kjøpe en sykkel til den prisen kontra en bil kanskje?
En sykkel er nå uansett noe de fleste av oss kan avse noen uker hvis det skulel dukke opp et uventet problem. Bilen derimot er vi mer eller mindre avhengig av.

Men for å komme delvis tilbake i tråden igjen (jeg sa "delvis") :)

Hvis man bruker finn.no i skrivende stund. Hvilken type sykkel i 600cc streetfighter-klassen er det man bør satse på hvis følgende kritteriene skal vektlegges i kronologisk rekkefølge:

Maks pris: 50.000,-
1. Driftsikkerhet! (Følg med på dokumentert oppgitt vedlikehold av sykkelen)
2. Utseende (Ja, det er smak og behag)
3. underholdningsfaktor (Bør jo være morsom å kjøre også...)

Som sagt så snakker vi om en sykkel hvor driftsikkerhet står i høysetet, og målet er å få mest mulig moroo for pengene som også varer lengst mulig og helst ett par tre sesonger uten problemer.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av L-NA »

Er vel kanskje litt "off topic" dette, -- men hadde jeg vert på sykkeljakt i dag, så er jeg redd det hadde blitt en tur til Tromsø, og da var det vel neppe fornuften som fikk meg til å reise...

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

L-NA skrev:Er vel kanskje litt "off topic" dette, -- men hadde jeg vert på sykkeljakt i dag, så er jeg redd det hadde blitt en tur til Tromsø, og da var det vel neppe fornuften som fikk meg til å reise...

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)
Tøff sykkel, men 30.000,- over pris og er usikker på hvordan driftsikkerheten er på denne?
For meg er dette et ganske ukjent merke (uten at det selfølgelig bør bety noe negativt sån sett... bortsett fra på gjennkjøpsverdien kanskje?)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2670
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bosted: Odda/Rosendal

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Olav K »

L-NA skrev:Er vel kanskje litt "off topic" dette, -- men hadde jeg vert på sykkeljakt i dag, så er jeg redd det hadde blitt en tur til Tromsø, og da var det vel neppe fornuften som fikk meg til å reise...

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)



jeg må si meg enig med L-NA her... kul sykkel, god pris... :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39867
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av AJ »

Olav K skrev:
L-NA skrev:Er vel kanskje litt "off topic" dette, -- men hadde jeg vert på sykkeljakt i dag, så er jeg redd det hadde blitt en tur til Tromsø, og da var det vel neppe fornuften som fikk meg til å reise...

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=44577549" onclick="window.open(this.href);return false;
Men uansett, dette ser veldig bra ut - både med tanke på produkt og pris :-)



jeg må si meg enig med L-NA her... kul sykkel, god pris... :thumleft
Forsåvidt enig i det med prisen.
Men så står det noe om "Noe smårep"... :scratch
Hva slags smårep, tro?

Og tre eiere på bare 8900 km.
Hm... :-k

Men at sykker'n ser bra ut er det liten tvil om :-) :
MV Agusta Finn 31102013.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av tomsnes »

MT-01.jpg
My MT-01.jpg
Hei Bjerknez

Du som liker egenskapene til en v-twin. Dette burde være noe for deg. :-)
Om vi møtes til sommeren, kan du ta en test-tur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

Forsåvidt enig i det med prisen.
Men så står det noe om "Noe smårep"... :scratch
Hva slags smårep, tro?

Og tre eiere på bare 8900 km.
Hm... :-k
Nettopp slike sykler jeg prøver å unngå i eksempelet jeg har satt opp over med maks pris 50.000,- og hvor driftsikkerhet er absolutt viktigst :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Bjerknez »

tomsnes skrev:
MT-01.jpg
My MT-01.jpg
Hei Bjerknez

Du som liker egenskapene til en v-twin. Dette burde være noe for deg. :-)
Om vi møtes til sommeren, kan du ta en test-tur.
Den var litt for "voldsom" i mine øyne. Her har dem prøvd alt for hardt synes jeg og gjøre sykkelen tøff.
Poenget er at jeg allerede har en V-Twin så det er ikke nødvendighvis det jeg ser etter i en streetfighter. :)

Brukeravatar
Tomgsx-r
Innlegg: 249
Registrert: 26 mar 2013, 07:45
Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
Bosted: Rogaland

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Tomgsx-r »

tomsnes skrev:
MT-01.jpg
My MT-01.jpg
Hei Bjerknez

Du som liker egenskapene til en v-twin. Dette burde være noe for deg. :-)
Om vi møtes til sommeren, kan du ta en test-tur.
Det var en helrå bike. :yeyeye :thumleft

tommen30
Innlegg: 86
Registrert: 28 mai 2012, 01:11
Motorsykkelen din: Kawa Z800 2013 sort matt
Bosted: Oslo

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av tommen30 »

z1000 2014 er helt galskap

hvis du pimper z800 svart matt så den også noe av den feteste sykkelen

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 740
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av JanK »

tommen30 skrev:z1000 2014 er helt galskap

hvis du pimper z800 svart matt så den også noe av den feteste sykkelen
Z750R

Bilde

:-)å
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av TheBandit »

.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av TheBandit den 27 feb 2015, 23:52, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Bosted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av Crinos »

Litt perplex over at ingen har nevnt Ducati her :) (eller har jeg skummet for mye til å ikke få det med meg?)

Ducati Streefighter:
Bilde
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Bosted: Oslo

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av sankyo »

Støtter crinos. En kjempe pen sykkel
Live long and prosper :janikk

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av JK95 »

Sier meg enig der :prf En Streetfighter 848 i enten rød eller gul hadde vært konge når tunglappen kasseres :prop:

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av simpson »

Største forskjellen på en Ducati Street fighter og de andre, er at dette er en naken superbike uten plast.
Det betyr at det er samme ramme og samme komponenter som på supebikene og derfor samme råe egenskapene.
De fleste andre fightere, med noen få unntak er bygget på helt ordinære gatesykler med helt ordinære komponenter i fjøring, bremser osv.
Ducati sine street fightere har samme bremsene og fjøring som det mange av konkurentene kun bruker på sine toppmodeller i RR

Brukeravatar
MH434
Innlegg: 442
Registrert: 21 nov 2012, 16:51
Motorsykkelen din: 2013 ZX10R
Bosted: Kongsberg

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av MH434 »

simpson skrev:Største forskjellen på en Ducati Street fighter og de andre, er at dette er en naken superbike uten plast.
Det betyr at det er samme ramme og samme komponenter som på supebikene og derfor samme råe egenskapene.
De fleste andre fightere, med noen få unntak er bygget på helt ordinære gatesykler med helt ordinære komponenter i fjøring, bremser osv.
Ducati sine street fightere har samme bremsene og fjøring som det mange av konkurentene kun bruker på sine toppmodeller i RR
Ducati har en av de fineste street fighterne og den har også gode kjøreegenskaper.
Men den faller litt imellom to stoler, feks så har den ikke motoren og geometrien til å være en utfordrer på bane, den er også noe stiv og ukomfortabel som en ren gatesykkel.

Touno'n og den nye KTM'n er soleklare favoritter som wannabe rr og banekjøring.
Kawa'n, BMW'n, Honda'n og Suzuki'n framstår som mer gatetilpasset.
Duc'n og Triumph'n er litt midt imellom, gode kjøreegenskaper på begge men mangler litt futt...

Ducati har alltid vært eksklusivt, så den vil alltid stå høyt på ønskelista, min også :thumleft
Er du gift? Nei, men jeg har lidd mye alikavæl!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Den peneste streetfighteren?

Legg inn av simpson »

MH434 skrev:
simpson skrev:Største forskjellen på en Ducati Street fighter og de andre, er at dette er en naken superbike uten plast.
Det betyr at det er samme ramme og samme komponenter som på supebikene og derfor samme råe egenskapene.
De fleste andre fightere, med noen få unntak er bygget på helt ordinære gatesykler med helt ordinære komponenter i fjøring, bremser osv.
Ducati sine street fightere har samme bremsene og fjøring som det mange av konkurentene kun bruker på sine toppmodeller i RR
Ducati har en av de fineste street fighterne og den har også gode kjøreegenskaper.
Men den faller litt imellom to stoler, feks så har den ikke motoren og geometrien til å være en utfordrer på bane, den er også noe stiv og ukomfortabel som en ren gatesykkel.

Touno'n og den nye KTM'n er soleklare favoritter som wannabe rr og banekjøring.
Kawa'n, BMW'n, Honda'n og Suzuki'n framstår som mer gatetilpasset.
Duc'n og Triumph'n er litt midt imellom, gode kjøreegenskaper på begge men mangler litt futt...

Ducati har alltid vært eksklusivt, så den vil alltid stå høyt på ønskelista, min også :thumleft
Den er akurat så stiv som en Duc superbike. Og det er nok stivere enn en Goldwing ja.
Kan ikke skjønne at du mener at Duc mangler futt da Diavel har 162 hk. Med en toppfart på bare 240 kmt, så sier det seg selv at den har en vanvittig aks.
Er ikke noen fightere på markedet som er i nærheten av det.
Ikke noen RR sykler som tar den i o-100 heller.

Svar