(estimert dato for på veiene igjen: 1.april)
Planlegger tur: Norge oppover, Finland og Sverige ned igjen...til sommern

edit: og Danmark!

Tar GJERNE imot tips (om steder å besøke eller veier og kjøre fra deg! JA DU!! ja, som leser dette!

Det kommer ann på hvordan du ser for deg turen oppover Norge, om du har tenkt å ta deg god tid eller gjøre som D.D.E, ta strakeste veien? E-6 er gørrkjedelig :)Gielas skrev:Kún 147 dager...![]()
![]()
![]()
![]()
Planlegger tur: Norge oppover, Finland og Sverige ned igjen...til sommern![]()
![]()
Tar GJERNE imot tips (om steder å besøke eller veier og kjøre fra deg! JA DU!! ja, som leser dette!![]()
Hadde vært fint dèt!SuperMorten skrev:Jeg leker med en tanke om Nord-Norge til sommeren. Men foreløpig er det bare en tanke. Siden jeg blir pappa igjen om 117 dager, er det ikke sikkert at mine MC-drømmer får førsteprioritet i heimen..Men om den skulle bli en realitet, kunne jeg godt tenke meg å legge til en dato slik at vi kunne kjøre sammen.
Jeg har satt av tre uker om det skulle være nødvendig. Så direkte travelt har jeg det ikke.DrGreve skrev:Det kommer ann på hvordan du ser for deg turen oppover Norge, om du har tenkt å ta deg god tid eller gjøre som D.D.E, ta strakeste veien? E-6 er gørrkjedelig :)Gielas skrev:Kún 147 dager...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tar GJERNE imot tips (om steder å besøke eller veier og kjøre fra deg! JA DU!! ja, som leser dette!![]()
Jeg gjør oppmerksom på at treffet i Brønnøysund er helga før NT og da passer det vel godt å velge kystriksveien opp til Bodø? :)Gielas skrev:Hadde vært fint dèt!SuperMorten skrev:Jeg leker med en tanke om Nord-Norge til sommeren. Men foreløpig er det bare en tanke. Siden jeg blir pappa igjen om 117 dager, er det ikke sikkert at mine MC-drømmer får førsteprioritet i heimen..Men om den skulle bli en realitet, kunne jeg godt tenke meg å legge til en dato slik at vi kunne kjøre sammen.
![]()
Hadde tenkt å dra sånn at jeg fikk med meg Norgestreffet ivaffall
Mange gode tips i denne tråden:Gielas skrev:Jeg har satt av tre uker om det skulle være nødvendig. Så direkte travelt har jeg det ikke.DrGreve skrev:Det kommer ann på hvordan du ser for deg turen oppover Norge, om du har tenkt å ta deg god tid eller gjøre som D.D.E, ta strakeste veien? E-6 er gørrkjedelig :)Gielas skrev:Kún 147 dager...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kjørte bil til Alta i 2011 via E6, så den vegen kan jeg gjerne unngå!
Foreløpig har jeg sånn løst satt opp første del av turen som på siste del av etappen bringer meg over Valdresflya og ned til Vågå.
Takk for tipsene Erling!ZZR-Erling skrev:Forvik Brygge er et fint overnattingssted litt nord om Brønnøysund. Her kan du ligge i Nordlandshus i flotte omgivelser.
http://www.kystriksveien.no/?page=poiart&poiart=116" onclick="window.open(this.href);return false;
En annen interessant plass er Sandtorgholmen. Her har vi ikke vært ennå da.
http://www.google.no/search?q=overnatti ... 3FjIkbM%3A" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvalsafari
http://www.whalesafari.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
Og ja..E6, spesielt sør for Mo i Rana, er kjedelig. Sverige og Finland er ennå kjedeligere, men du kommer deg raskere til Nordkapp.
Vil eventuelt føre til "utan førerkort" for de fartsglade av oss ?DrGreve skrev:Det kommer ann på hvordan du ser for deg turen oppover Norge, om du har tenkt å ta deg god tid eller gjøre som D.D.E, ta strakeste veien? E-6 er gørrkjedelig :)Gielas skrev:Kún 147 dager...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Er ikke heelt med på hva du mener, Intruder?Intruder skrev:Vil eventuelt føre til "utan førerkort" for de fartsglade av oss ?DrGreve skrev:Det kommer ann på hvordan du ser for deg turen oppover Norge, om du har tenkt å ta deg god tid eller gjøre som D.D.E, ta strakeste veien? E-6 er gørrkjedelig :)Gielas skrev:Kún 147 dager...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Om noen har en rute videre (utenomGielas skrev:Jeg har satt av tre uker om det skulle være nødvendig. Så direkte travelt har jeg det ikke.DrGreve skrev:Det kommer ann på hvordan du ser for deg turen oppover Norge, om du har tenkt å ta deg god tid eller gjøre som D.D.E, ta strakeste veien? E-6 er gørrkjedelig :)Gielas skrev:Kún 147 dager...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kjørte bil til Alta i 2011 via E6, så den vegen kan jeg gjerne unngå!
Foreløpig har jeg sånn løst satt opp første del av turen som på siste del av etappen bringer meg over Valdresflya og ned til Vågå.
Gielas skrev:...........se forklaring over her,så blir du enda mer forvirret...Intruder skrev:Vil eventuelt føre til "utan førerkort" for de fartsglade av oss ?DrGreve skrev:Det kommer ann på hvordan du ser for deg turen oppover Norge, om du har tenkt å ta deg god tid eller gjøre som D.D.E, ta strakeste veien? E-6 er gørrkjedelig :)Gielas skrev:Kún 147 dager...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
..intruders komm.
...........mente noe a la strakaste veien,og i DDEs tilfelle gjaldt det jo barnefødsek,noe ala det mente jeg altså...
enig i at det ble litt uklart
hævv de gått , Kompis !!![]()
Er ikke heelt med på hva du mener, Intruder?