Ta seg bra ut på Youtube...?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Ta seg bra ut på Youtube...?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg prøver for første gang i mitt liv å rydde opp litt på Youtube kontoen min og ønsker fra nå av og vise en litt mer proff måte og vise videoene mine på uten at det blir overdådig.
Her linken til min Youtube side: http://www.youtube.com/ovebjerknes" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg tenker egentlig mest på og lage en stilren og tidløs intro og avslutning på videoene mine, da jeg ikke synes noe sårlig om at det blir bråstopp etc. Joda, jeg har prøvd meg litt frem med enkel fading til sort med tekst etc. men vet ikke helt hva jeg synes.

Noen videoer har jeg en slik GoPro flash som dukker opp og selv om det var kult i starten, så har ikke dette egentlig noe med mine videoer å gjøre. Ikke får jeg noe penger fra GoPro for dette heller. Planen er å lage een veldig enkel og proff avslutning som er tidløs og som man ikke går lei.

Jeg tar gjerne i mot andre generelle tips også for å få youtube siden til å fremstå litt mer ryddig og seriøs, selv om mange av videoene bare er rask :)

Brukeravatar
Erman
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt

Re: Ta seg bra ut på Youtube...?

Legg inn av Erman »

Kan fade ut til en egen logo, kanskje med logo til produkter/tjenester. Youtube/Google betaler deg hvis videoene overgår en viss mengde likes/views. Da kan man også få med produsenter til å sponse.
Hvordan tror du rosabloggere tjener mer penger enn oss? :lol
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Erman skrev:Kan fade ut til en egen logo, kanskje med logo til produkter/tjenester. Youtube/Google betaler deg hvis videoene overgår en viss mengde likes/views. Da kan man også få med produsenter til å sponse.
Hvordan tror du rosabloggere tjener mer penger enn oss? :lol
Jeg har nok absolutt ingen intensjoner om å gjøre dette til noe levebrød eller noen inntektskilde i det hele tatt. mest mulgi reklamefritt og Youtube siden ska se best mulig ut uten at det blir for mye. Har brent meg på "kule" effekter før og om noen mnd/år så er det bare fjortis.

Logo blir også feil da det er meg som privatperson som skal legge ut video. Tenkte kanskje mer på et stillbilde som bakgrunn som passer til temaet videoen inneholder med en tittel etc. Altså et classisk bilde som illustrerer innholdet og ikke et fargefoto rett fra albumet :)

Jeg tar gjerne i mot linker til videoer med introer dere liker også. Men husk, jeg har ikke planer om å lage noe "fancy" flashanimasjoner etc. Keep it simple :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Sålenge det ikke er evt into/outtro over 6-10 sekunder så fungerer det meste, men intro er ganske unødvendig i de fleste situasjoner med mindre det er snakk om en "compilation" eller f.eks en samlevideo hvor jeg klipper sammen alle fine motorsykkelklipp fra 2013 i en typ montage. Da tar det seg bedre ut med en kort tittel, passende musikk og matchende overganger.

Blurret intro med tekst som videotittel som fader ut funker fint ellers for min del. Nå har jeg ikke giddet å redigere så mye mc filmer, da kun én vinkels perspektiv blir utrolig kjedelig i lengden. Mye jobb å lage fine mc filmer.

Schaaf på Youtube er utrolig flink på videografi og redigering så det blir fornøyelig å se på.
https://www.youtube.com/user/Schaaf" onclick="window.open(this.href);return false;
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Sålenge det ikke er evt into/outtro over 6-10 sekunder så fungerer det meste, men intro er ganske unødvendig i de fleste situasjoner med mindre det er snakk om en "compilation" eller f.eks en samlevideo hvor jeg klipper sammen alle fine motorsykkelklipp fra 2013 i en typ montage. Da tar det seg bedre ut med en kort tittel, passende musikk og matchende overganger.

Blurret intro med tekst som videotittel som fader ut funker fint ellers for min del. Nå har jeg ikke giddet å redigere så mye mc filmer, da kun én vinkels perspektiv blir utrolig kjedelig i lengden. Mye jobb å lage fine mc filmer.

Schaaf på Youtube er utrolig flink på videografi og redigering så det blir fornøyelig å se på.
https://www.youtube.com/user/Schaaf" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg likte godt introen du hadde hadde på den "frost" turen din med litt blurring og tittel som du sier. Er noe slikt jeg sikter til tror jeg. Jeg vet jo åssen jeg gjør det, det er bare det at jeg må finen hva som passer...

Så jeg tror jeg tenker noe i den banen der ja. Ikke superflott, men funksjonelt og pent uten at det blir for glorete.
Blir liksom litt kjedelig med en hei dundrandes flash intro med masse effekter som plutselig går over i en statisk motorsykkelvideo, hehe.

Så du er så absolutt inne på noe med den blurringen altså. kanskje med en veldig forsiktig animert tekst/tittel...

EDIT:
Jeg har sett litt på videoene til han du linket til nå og det er AKKURAT noe sklikt jeg er ute etter. genialt enkelt! :)

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Jupp, det var fra filmene til Schaaf jeg fikk idéen om å prøve det ut i den ene videoen. ^^
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Jupp, det var fra filmene til Schaaf jeg fikk idéen om å prøve det ut i den ene videoen. ^^
Det ser vertfall veldig bra ut, og samtidig enkelt.

Jeg har driti meg ut mer enn en gang når dte gjelder overdrevne effekter. I ung alder så lekte jeg med "bevel" effekter og skygge samr animerte ting og tang og selv om jeg var svært så stolt den gangen av hva jeg klarte og få til, så klarer ikke ti ville hester og få meg til å vise dette til noen i dag. For det er jo meningen at videoene skal ligge på Youtube en stund.

Prøvde forresten ut Vimeo i Pro utgave i går og ble ikke veldig imponert. Mye som gikk galt med opplastingen der da den stoppet opp hel tiden og når filen endelig ble lastet opp så ble den aldri "prosessert" ferdig og måtte slettes. Joda, man har noen "fancy" muligheter med Vimeo angående å lage mer egenartet design på sidene etc. men vil jeg servere videoer på sølvfat så gjør jeg dette via egen hjemmeside ved å linke youtube videoen dit. Så absolutt ikke verdt 1.200,- pr år!

Dog kunne jeg ønsket at Youtube hadde en "premium" mulighet mot betaling hvor man kunne laste opp videoer uten at dem ble komprimert av google, samt at all reklame forsvant. Jeg er ganske sikker på at det hadde blitt et suksess for mange...

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Har nå begynt prosessen med å bytte ut alle videoene mine på Youtube med nye versjoner. Videoene forblir de samme, men intro og avslutning blir enklere og penere (i mine øyne) med denne blur effekten.
Her er første video etter andringen:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=kFMhmesQ ... BoK9HEB7Rw[/video]

Svar