Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av simpson »

Storm skrev:Simpson, dere kjører ikke v-twin, men L-twin. Nemlig :lol
Helt riktig, beklager :thumleft

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av Crinos »

Jeg har vert litt stille i denne saken, men lest hver post (skummlest i det minste).

Jeg vet at de aller fleste her ikke deler mitt syn, men jeg mener det hele angående aksjonen mot HA stinker råtne egg.

Jeg er i mot organisert krimminalitet, men jeg er også i mot det at man blir frarøvet alle rettigheter bare fordi man er stemplet som kriminell.

Hadde Oslo Politiet hatt alt klar og juridisk før aksjonen, er jeg helt enig i at det hadde vert en bra aksjon. Men når det i etterkant kommer frem at dem ikke hadde juridisk hold.. Da er det bare trakasering. Joda, fremdeles trakasering mot et "samfunds onde", men.. Hvor kort er grensen for at det kanskje en legal bedrift der det er mistanke om korrupsjon eller lignende.

Kanskje jeg er innhabil, som tidligere medlem av den slags "1% klubb". Men mener fremdeles at loves håndhevere burde holde seg til loven.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av simpson »

Jeg er ikke uenig med deg Crinos.
Husker fra ungdomen når det som i dag er HA oslo holdt til i Lillestrøm og het Customizers.
Var på en del fester der og hadde mye gøy.
Lagde litt custom deler til noen av gutta og var en del innom de.
At Customizers president føsrt skøyt en kar på Fornebu og senere dømt for Drammenbomben gjør ikke alle i klubben til drittsekker.
Kjenner også noen i det som idag er Devil Choice, familiemenn med unger osv. mange fine folk.
At noen er kriminelle og at moderklubben er mafia? Mulig. Men de fleste oppfører seg og har vanlig jobb og vi "vanlige" folk har absolutt ingenting å frykte, tvert i mot da bla HA har som politikk å være meget høflig og ikke gjøre noe som tiltrekker uønsket oppmerkomhet.
De om banker utlendinger ovs på byen vil ha oppmerksomhet.

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av sotOle »

Det er et gammelt ordtak som sier "Si meg hvem du omgås, og jeg kan si deg hvem du er".
Dette er ikke nødvendigvis myntet på de som kan ha en perifer kontakt, men mer klubbmedlemmer.

Nå må vel begrepet organisert kriminalitet oppfylle visse juridiske definisjoner, og så langt har kanskje HA og andre sluppet unna i Norge.

Men jeg mener dog at det er forholdsvist naivt å tro at i disse klubbene med flere fremtredende medlemmer dømt for tildels grov kriminalitet, så sitter resten av medlemmene å drikker te og spiser småkaker mens de diskuterer de siste politiske utspill og dagens oppslag i dagspressen.

Jeg har mine tvil, sa grisen, han så slakteren.

Man bør også kanskje spørre seg, hva er det som trekker folk mot disse miljøene? Så vidt jeg vet teller de noen hundre totalt, mens for eks NMCU medlemmer og "vanelige" motorsykkelister telles i flere tusen. Og det er ikke bare valget av sykkel. Jeg eier selv en HD, men vil ikke på noen måte identifisere meg med disse folka av den grunn.

Så hvis denne Olsgård kan hevde at han representerer MC- miljøet, hvorfor er vi ikke alle medlemmer?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av simpson »

Vel, jeg har ikke mye til felles med de gutta, men noen er barndomskompiser.
De aksepterer at jeg kjører Ducati og jeg aksepterer at de kjører Harley.
At jeg er naiv pga jeg kjenner ett par i HA? Nei, jeg vet hva de står for.
Men hva de gjør på sine treff vet jeg ikke noe om siden det er "lukket "selskap.
Jeg er ikke dummere enn at jeg vet at driver med ting som ikke tåler dagens lys.
Men at det er ok folk i HA, DC osv JA helt klart.
Mye av de "jobbene" supportklubber gjør er å kjøre og hente medlemmer og gi de husrom og transport.
De hjelper HA med småting og blir dermed supportklubb, men ikke automatisk en kriminell klubb.

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av sotOle »

Jeg sikter ikke til deg spesifikt simpson, så du må ikke ta innlegget mitt personlig.

Men, på generellt grunnlag er jeg jo interessert i å vite hva det er som trekker folk mot disse klubbene. En generell interesse for motorsykkelkjøring kan det jo ikke være, selv ikke om motorsykkelen er en HD.

Slik jeg har forstått det så er mye av poenget til disse 1% klubbene at de har meldt seg ut av samfunnet og står på utsiden. Men, hvordan kan en melde seg ut av samfunnet hvis en jobber og betaler skatt, eller mottar ytelser fra NAV. Da er man jo i høyeste grad med i samfunnet om man vil eller ikke. Å påstå noe annet fremstår mest som barnslig trass. Og hvis en skal ta dette helt ut, stå utenfor samfunnet realistisk sett, uten jobb eller stønader, hva skal man livnære seg av da? For meg blir det eneste svaret kriminalitet.

Hele ideen om brorskap og lojalitet er også bygd på falskt grunnlag, feigt stjålet og brukt fra de som startet for eks HA for å rettferdiggjøre sin eksistens. Det var krigsveteraner med en helt spesiell erfaring, og som bare folk som har vært i krig eller opplevd ting og situasjoner som binder gruppen tett sammen kan ha. Ikke at alle nødvendigvis må være gode kompiser, men de har opplevd ting sammen som gruppen er alene om, er gjenkjennelig for alle i gruppen, og derved føler de et samhold.
Sammen med krigsveteraner er for eksempel Nordsjødykkere en slik gruppe folk.

Og som både norske FN og krigsveteraner, og Nordsjødykkerne kan føle seg sveket av stat og samfunn så melder de seg da ikke ut av den grunn. Vi har jo også diverse MC klubber for FN veteraner, men jeg har enda ikke opplevd at de oppfører seg som disse 1% klubbene.

Og hvem i all verden av voksne myndige folk vil opptre som slaver (supportere) til en annen mc- organisasjon. Det overgår min fatteevne, så om noen kan gi meg en logisk fornuftig forklaring på fenomenet er jeg takknemmlig for det.

Til slutt. Selvfølgelig går det an å prate med disse folkene en og en. Veldig ofte kan det være stor forskjell på et individ alene og det samme individet i en gruppe hvis gruppens påvirkning er dårlig. Og dess uten er som regel ikke folk, og kanskje spesiellt kriminelle interessert i å vise sin værste side om de ikke har noe igjen for det i situasjonen.
Det blir litt det samme som når naboene gjennom nyhetene finner ut at naboen har begått drap eller blitt tatt for kriminell virksomhet. De kunne ikke i sin villeste fantasi skjønne at naboen var i stand til noe slikt, for han var jo så koselig.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av simpson »

Ser at det er flere som ikke har en trangsynt oppfatning av HA.
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10152928" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror at de som aldri har snakket/kjent noen i HA og hører kun på politiet og media er litt mer dømmende i sine oppfatninger.
Sier ikke at HA ikke er en kriminell klubb men at de faktisk er mennesker og forskjellige individer som i alle andre samfunnslag.
Som Mia sier "overaskende mange har jobb og plettfri vandel"

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av Storm »

Og hvem er Mia gift med da Simpson? :lol

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av sotOle »

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_ve ... g_1096.pdf

Med 75% av medlemmene dømt for tildels grov kriminalitet er det kanskje en drøy påstand at det er de resterende 25% som skal være representative for gjengen. Men her står jo kampen om media og publikums gunst.
Om Mia Gundersen har noen vekt som sannhetsvitne for HA, tja, ikke her i heimen i hvert fall.

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av erik m »

-og det betyr jo ikke at de resterende 25% ikke er kriminelle - bare at de ikke er dømt... Og nei, jeg kjenner ingen fullverdige medlemmer. Men noen prospects har jeg da kjent, prima folk de, og de har alle greid seg bra etter at de kom seg ut. Men det er ikke poenget; HA er en kriminell organisasjon. Og det er viktig at folk forstår at det går en klar grense mellom 1%'erne og oss 99%!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av simpson »

Storm skrev:Og hvem er Mia gift med da Simpson? :lol
Ikke det at jeg er noen stor Mia fan, men hu er vel gift med en fotograf eller noe sånt som ikke er bad ass HA mann :knegg

https://www.politi.no/vedlegg/lokale_ve ... g_1096.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette er selvfølgelig propaganda på høyt nivå.
Dette er jo absolutt noe Politiet gjør for å overbevise deg om at det de sier og mener er det riktige bildet.
Nå er ikke jeg så naiv og stoler blindt hverken på politiet eller staten for den saksskyld.
HA eller andre 1% klubber utgjør ingen trussel for deg eller meg eller samfunnet for øvrig, men det er det mange andre som gjør.
En asylsøker drepte fler personer på en gang for ett par dager siden enn noen 1% klubber i Norge har gjort til sammen, så jeg vet hvem jeg bør frykte og ikke.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av SuperMorten »

simpson skrev:
Storm skrev:Og hvem er Mia gift med da Simpson? :lol
Ikke det at jeg er noen stor Mia fan, men hu er vel gift med en fotograf eller noe sånt som ikke er bad ass HA mann :knegg
Gubben har vel fulgt HA en periode.. Dagbladet fortalte det for en tid tilbake
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av simpson »

SuperMorten skrev:
simpson skrev:
Storm skrev:Og hvem er Mia gift med da Simpson? :lol
Ikke det at jeg er noen stor Mia fan, men hu er vel gift med en fotograf eller noe sånt som ikke er bad ass HA mann :knegg
Gubben har vel fulgt HA en periode.. Dagbladet fortalte det for en tid tilbake
Vel, der kan du se hva jeg vet om Mia og gubben....
Men jeg er enig i det han mener og folkene som er med i HA.
Det er mer nyansert enn det Politiet skal ha det til.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av Carpa »

Han brukte 3 år på å få innpass... og han er vel ingen HA mann selv, men en fotograf som ville ta bilder av de.
Ikke benekter han at de ikke er kriminelle heller, selv om han sier flåsete ting som at vi alle har gjort noen tabber her i livet.....

Nei, jeg er skeptisk til denne gjengen altså :scratch
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hells Angels utkastet fra lokalene i Oslo..og inn igjen

Legg inn av Intruder »

Nå blæs det MC-vind frå æille kæinter----DET æ fali det,Reodor !! :-#
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar