Sidevesker

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Svar
JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Sidevesker

Legg inn av JK95 »

Hei folkens :vs Nå som sesongen går mot slutten, og PMSen nærmer seg, starter jo søket etter diverse snacks til biken :knegg :mk Neste år blir det en Suzuki GSX-R 600 2009, og selv om et bagasjenett funket på min noe shabby Hyosung, så synes jeg ikke dette passer seg på en blank og fin Gixxer :redface
Derfor lurer jeg på om dere der ute på MCsiden.no har noen erfaring med dette http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =117982002" onclick="window.open(this.href);return false; eller har andre sett å anbefale?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Sidevesker

Legg inn av AJ »

JK95 skrev:Hei folkens :vs Nå som sesongen går mot slutten, og PMSen nærmer seg, starter jo søket etter diverse snacks til biken :knegg :mk Neste år blir det en Suzuki GSX-R 600 2009, og selv om et bagasjenett funket på min noe shabby Hyosung, så synes jeg ikke dette passer seg på en blank og fin Gixxer :redface
Derfor lurer jeg på om dere der ute på MCsiden.no har noen erfaring med dette http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =117982002" onclick="window.open(this.href);return false; eller har andre sett å anbefale?
Har ingen erfaringer med SW-Motech sine sidevesker. Men tank- og tailbag'ene deres er jeg storfornøyd med.

Vurderer å gå til anskaffelse av myke sidevesker selv og har kikket nærmere på de som tilbys av Nelson-Rigg.
Ser snygge ut disse også :-) .

JK95

Legg inn av JK95 »

Så slettes ikke verst ut de :prf

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Lamoi her på forumet har de veskene fra Sw-motech. Av den lille demonstrasjonen jeg fikk, så så det ganske greit ut, med quicklock avstandsbøyler, så sykkelen slipper å se ut som et monster når veskene ikke er på.
21l totalt i hver er ikke ille heller.

Får noe større summer på konto i Desember, så tenkte å handle inn litt reise-utstyr, blant annet endel snacks fra Sw motech (sidebagger, tailbag, drybag)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Hvis du ikke skal ha med deg "hele huset" og kjører uten passasjer kan en bag som denne være et godt alternativ:

http://www.jofama.se/motorcycle_wear/se ... needle=bag" onclick="window.open(this.href);return false;

Med en sånn og tankveske får du med deg mye.
Og bagen er omtrent 100 % vanntett. Æ har sjøl testa den i 50 mil med pissregn i fjor.

Eller så kan du bruke Rema-varianten, det enkle er ofte det beste.
Svært fleksibelt system, på alle måter, og så kan det bygges ut etter behov.....
Logo%20og%20div%20032.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Givi har mye fint også, dessuten er det god kvalitet. Både soft og hardcases..
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Bringisen skrev:Givi har mye fint også, dessuten er det god kvalitet. Både soft og hardcases..
Problemet med mye av Giviutsyret er at det er plassert veldig høyt og stikker alt for langt ut på sidene.
Ellers er nok kvaliteten god, jeg har bare kjørt en tur med Givikofferter før hele greia ble demontert og kjørt på søpla.
Dette var utslitte kofferter og fester som ikke skulle være på min sykkel uansett.

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Jompa skrev:
Bringisen skrev:Givi har mye fint også, dessuten er det god kvalitet. Både soft og hardcases..
Problemet med mye av Giviutsyret er at det er plassert veldig høyt og stikker alt for langt ut på sidene.
Ellers er nok kvaliteten god, jeg har bare kjørt en tur med Givikofferter før hele greia ble demontert og kjørt på søpla.
Dette var utslitte kofferter og fester som ikke skulle være på min sykkel uansett.
Ok, det har jeg ikke tenkt på. Har ikke hatt Givi selv, har bare hørt brukere skryte av det. Selv vurderer jeg å bestille disse

Bilde

http://www.givi.co.uk/side-hardbags/Mon ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;

I stedet for variokoffertene til BMW, men nå handlet vel denne tråden om softbags :redface
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

JK95

Legg inn av JK95 »

Mange gode forslag her, gleder meg mest til du får testet bestillingen din Snikendeugle
Målet for meg er helt klart lave og ikke for breie sidevesker, da noe annet ser forferdelig ut på Rævva-i-været-sykler :redface Men som nevnt høres ikke tankveske så dumt ut heller :scratch Noen som har tips der også? Ser for meg at magnetfeste er best eller?

JK95

Legg inn av JK95 »

Jompa skrev:
Eller så kan du bruke Rema-varianten, det enkle er ofte det beste.
Svært fleksibelt system, på alle måter, og så kan det bygges ut etter behov.....
Logo%20og%20div%20032.jpg
Rema-metoden er mye brukt på Hyosungen ja, funker knirkefritt :knegg

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Bringisen skrev:
Jompa skrev:
Ok, det har jeg ikke tenkt på. Har ikke hatt Givi selv, har bare hørt brukere skryte av det. Selv vurderer jeg å bestille disse

Bilde

http://www.givi.co.uk/side-hardbags/Mon ... rettyPhoto" onclick="window.open(this.href);return false;

I stedet for variokoffertene til BMW, men nå handlet vel denne tråden om softbags :redface
Tja, jo. Han viste jo til softbags i første innlegget.
De koffertene på bildet ser veldig ADV ut, og legg merke til dette : jeg mener ikke noe negativt med å skrive komentaren.
Koffertene har akkurat rette stilen til in sykkel.
De som var på min sykkel da jeg kjøpte den, var noen runde boller som var plassert altfor langt bak og høyt oppe.
Mulig det var "universale" fester til dem, dvs fester som ikke passer ordentlig på noen sykler.

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Ville gått for tank trekk og tilhørende veske på sånn type sykkel.Skal du ha mye med deg så er det bare å gå videre med å skaffe topp boks og side vesker.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar