Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
lars_helgek
Innlegg: 234
Registrert: 02 aug 2013, 15:24
Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999

Re: Hvem er vi?

Legg inn av lars_helgek »

Får slenge meg på :)

Mann, 29 år gammel. Lærer/spesialpedagog, med 3 barn og frøken hjemme.. Så som noen så pent sa litt tidligere, ta livet tilbake :thumleft tok lappen i år, og kjøpte meg en gammel Yamaha FJ1100, og den virker helt fin som begynnersykkel :)

Hatt masse venner og kjente i MC miljøer i mange mange år, men først nå etter 12 års tenking at jeg tok lappen.

Poster en del spørsmål om reperasjon og andre ting jeg ikke har peiling på, men kan selvsagt argumentere med at vi pedagoger er veldig TEORETISK dyktige.. I teorien.
Ikke praktisk ;)

Sender ballen videre :)
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)

Brukeravatar
Thruxton Hot Rod
Innlegg: 5
Registrert: 15 okt 2013, 17:11
Motorsykkelen din: Triumph Thruxton 900
Sted: Bergen
Kontakt:

Triumph Thruxton 900 Hot Rod og Medlem nummer 2500

Legg inn av Thruxton Hot Rod »

Hei.
Dette var en veldig hyggelig overraskelse. Jeg fikk "nesten" klaff som 10000 besøkende på Z-Museum i Treungen da jeg var på motorsykkeltur der for tre uker siden. Da ble jeg nummer 9993. Men nå, 2500. Fantastisk.
Jeg er en mann i fra Bergen som har holdt på med og kjørt motorsykkel siden 1900 tallet. Det vil si 1991. Min første sykkel var en Honda CBX550F, en utrolig flott og velholdt sykkel. Litt modifiseringer ble det gjort men ikke noe dramatisk. Det samme ble gjort med sykkelen etter, en Honda Shadow 600 C i en sjelden kremgul og brun utgave. Den ble en trofast venn i mange år. Med et lite opphold på grunn av uhell som førte til beinbrudd med mer, så var jeg klar for ny sykkel. Da hadde vel egentlig Harley syken kommet over meg og jeg var klar for å kjøpe meg en som jeg hadde blinket meg ut. Da dagen kom og jeg skulle slå til.....da var den solgt. Men Finn.no hadde da bilde av en Triumph Thruxton 900 retro cafe racer i sidefeltet som jeg tente på. Og den ble det. Hentet den i Grimstad og så var det rett hjem til Bergen. I tiden etterpå har den fått en total make over og jeg har satt mitt personlige preg på den. Det har blitt et mer hot rod stuk på sykkelen nå mener jeg. Jeg har bygget sykkelen tilbake i tid og slanket bort nærmere 20-25 kilo. Kan nevne noe som er gjort: Bakskjermen er fjernet, luftfilterboksen er fjernet, felgene er skiftet til bredere alufelger, speedometer er bygget inn i hoved lykten, svingarmen er byttet til aluminium, eksosanlegget er skiftet (originalt er det 16kg,nå er det 2kg) Tanken er lakkert i en Gift Gul Metallikk farge, for gaffelen er bygget inn.....pluss mye mer...Det har også blitt 2 priser for ombyggingen i år. Den første var på Vårmønstringen 2013 i Bergen og på Lucas Rally 2013. Dette har jo inspirert til videre arbeid for jeg er fortsatt ikke i mål...men når er man det??? :D ellers så var det mer med en tilfeldighet da jeg søkte etter informasjon og andres erfaring med Honda CB400 N at siden deres dukket opp og jeg valgte å melde meg inn. Og det skulle jeg jo ikke angre på. :D

Flott Triumph Blogg http://triumphivest.blogspot.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette var litt om meg.

Vennlig hilsen Henning
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det er bedre med en motorsykkel på veien enn 10 i deler i garasjen. :)

Myst
Innlegg: 141
Registrert: 14 okt 2013, 12:41
Motorsykkelen din: Honda CB125F-H
Sted: Grimstad

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Myst »

Helt ny grønnskolling på vei inn i garasjen!

Er kanskje lurt og hyggelig med introduksjon før man begynner med seriøse tråder. :)

Mann 28 (29 i desember) fra innflyttings-Oslo (er egentlig mossing) som plutselig ble bitt av MC-basillen kort tid siden. Når man først blir bitt, blir man hekta må jeg si. Særdeles dårlig timing nå som sesongen er over, men likevel kanskje ikke. Passer utmerket som 30-årsgave til meg selv neste år.

Hadde min aller første MC-kurs på Tempo i går kveld. Blir litt rart å kalle det for teorikurs når det egentlig var en del prat om løst og fast; hva sykling innebærer, risiko, hvilke trinn som inngår i opplæringen og erfaringer. Men er kanskje ikke så mye lære for oss som har hatt B-klassen i lang tid (9 år her). Slipper TGK, førstehjelp og mørke-demoen. Til våren blir det start på det praktiske.

Hadde også en liten morsom samtale med læreren i går, da jeg spurte om kjøreforskjellen mellom tung og lett, da jeg har tenkt å investere i lett som helt fersk nybegynner men kommer til å ta lappen på tung. Stor forskjell sa han men fort å bli vant til, og tvilte sterkt på at jeg ville gå ned til lett etter å ha tatt lappen på tung. Vel, nå har/hadde jeg allerede valgt meg ut YZF-R125 slik at jeg som nykjører kunne starte lett og erfare meg oppover og som ikke er så dyrt heller. Men tiden (og økonomien) får vise. Hvis det heller mot tung, vil jeg gjerne prøvekjøre XJ6. Skal ha noe sport/racing iallfall.

Anywho, ser fram til å oprette bloggen min snart og følge opp med aktiviteter og tanker. Neste blir å ta teoriprøven etterhvert.

Nå vet jeg ikke om man kan ta opp problemstillinger og spørsmål på blogger, men får lese gjennom andres og se der. For andre ting kan det være greit med egne tråder sikkert.

Egentlig prøvde jeg å registrere meg i et annet forum først, men siden registreringssystemet ikke funket, falt veien hit. Ikke at det gjør noe, virker som det er nok av erfarne og kunnskapsrike folk her også. :)

Hilsen N00bie
Kommer og går..

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Hvem er vi?

Legg inn av gbruaset »

Kaffepausen skrev:Hei!
Jeg er 34år å fra Tromsø, bor i Grimstad i Aust-Agder. For tiden driver jeg med omskolering.
Har ikke hatt sykkel siden lett tia, en Kawasaki KH100 og en Kx 500, har begge enda. Første mopeden byttet jeg til meg som 12åring en Suzuki fz 50.
Har prøvekjørt litt tunge sykkler med jevne mellomrom og funnet ut at jeg ikke var voksen nok FØR NÅ.

Kjøpte en Yamaha XJR i begynnelsen av juli, har hatt en Tromsøtur og en del turer her nede, har blitt 10000km til nå.

Drømmer om europatur neste sommer.

Bilde
Hvor går europaturen da? :-)

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Hvem er vi?

Legg inn av jongsanim »

Oi, har visst glemt å skrive meg inn i lista her!

Mann, 33 år, bor i Oslo og pendler fra øst til vest og tilbake hver dag. Tok lappen i 2001, kjørte til ca 2006, solgte sykkelen(CB500 96') , kjøpte ny i 2011 (CBF1000S '10, solgte i våres, har kjøpt en liten Honda MSX 125 ('13) som skal brukes til vinterpendling til/fra jobb og har forhåndsbestilt en Yamaha Bolt ('14) til våren som blir sommersykkelen :)

Driver bokhandel og leketøysbutikk med bror og far, på godt og vondt, og på hjemmebane finnes det kone og et barn som akkurat fylte 1 år ;)

Har aldri gjort noe eget med service av verken bil eller sykkel, men har startet nå med oljeskift og ettermontering av litt småpjatt på Hondaen. Syntes det er veldig moro å få til litt på egenhånd og ikke være 100% avhengig av å ha den inn på service for den minste ting!

Det var vel meg :)

evo16v
Innlegg: 47
Registrert: 29 sep 2013, 11:14
Motorsykkelen din: 2016 Ducati Multistrada 1200S
Sted: Rennebu, Sør-Trøndelag

Re: Hvem er vi?

Legg inn av evo16v »

Hei :vs

Er 33år og bor på et nedlagt småbruk i Rennebu, Sør-Trøndelag.

Er utdannet bilmekaniker, men har i over 11år reist rundt omkring og testet/reparerert offshorkraner.

Tok faktisk teorien tilbake i 2008, men ble aldri til at jeg tok meg tid til å begynne på det praktiske.
Lysten til å ha muligheten til å kjøre MC har jo vært der, så på høsten i år begynte jeg å undersøke muligheten for kjøretimer, og var vel litt heldig som fikk nok timer til å kunne kjøre opp i år, men det gikk jo bra. 27 september var lappen i boks :prf

Noe Mc erfaring fra tidligere har jeg ikke, men kjørte jo moped hele året i 2-3 år til jeg ble gammel nok til å kjøre bil. Og bil har det blitt mye av, for det har vært den store hobbyen og da spesielt Lancia Delta Integrale, har et par av dem og en av dem kjører jeg litt racing med i racingserien Corsa Italiana :prop:

Kjøpte meg en Triumph Tiger 800 første november og kjørte den hjem fra Sarpsborg, en tur som tok 6-7 timer. Tenkte jeg skulle bli kald og sliten, men det gikk over all forventning og kan ikke skjønne annet enn at jeg har kjøpt en god sykkel. Planen er å kjøre en del mc neste sesong og erstatte noe av bilkjøringen med MC og forhåpentligvis noen turer i inn og utland.
I tillegg til Tiger'en hentet jeg fram en Tempo Taifun 175 fra låven på hjemgården, den har vel stått der i snart 40år. Den skal restaureres og demonteringen har begynt, men om den blir klar til neste år er vel ikke sikkert, når den først har stått så lenge, kan den vel stå litt til :D

Vel det var litt om meg, det dukker vel opp noen spørsmål når 2014 sesongen starter, så dere får vel høre mer fra meg etterhvert.
Knut Erik Halgunset

Icetwins
Innlegg: 90
Registrert: 29 aug 2013, 22:12
Motorsykkelen din: Dragstar 650

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Icetwins »

Gutt på 18 år og bor i nord-norge, nermere bestemt på fauske. Driver med fotball, styrketrening, twintip, jakt&fiske og selfølgelig MC. Går fortiden og venter på lærllingeplass som elektriker, og jobber imellomtiden på pizzabakeren....

Ellers så er det vel bare og bynne og vente på sommeren skal komme tilbake. :-)å

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

Dukker stadig opp nye medlemmer her inne på MCsiden.no. Hyggelig :vs !

Flere må gjerne skrive noen ord om seg selv. Ække farlig det, folkens :-)
Derimot veldig trivelig om dere gjør det.
Dog ingen tvang, selvfølgelig :P :p :prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvem er vi?

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 21:15, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38042
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av AJ »

sotOle skrev: Å jammen greide jeg ikke å scanne og legge inn bilde av meg og kona også. Dette mener jeg er fra Ringerikstreffet i -75.

Bilde
Veldig bra!
Og gjerne flere slike flotte bilder fra "gamledager" fra andre her inne også :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvem er vi?

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 21:16, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Carpa »

Kunne jo vært artig med en egen tråd med slike mimrebilder. Veldig gøy å se :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hvem er vi?

Legg inn av sotOle »

...
Sist redigert av sotOle den 29 okt 2015, 21:16, redigert 1 gang totalt.

Codex
Innlegg: 9
Registrert: 13 nov 2013, 23:01
Motorsykkelen din: Honda CB600F Hornet 2002

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Codex »

Hei,

Jeg er 25 år gammel og tok MC-lappen i august i år (rimelig fersk).
Går 2 året på økonomi og ledese i Harstad, noe som skal ende opp med å bli en bachelor.
Utover det så jobber jeg deltid på en Gamestop butikk og jeg er med i innsatsstyreken i HV-16 Claymore.

Fikk kapital av min snille mamma til å kjøpe meg en sykkel :prop:
Og det det endte med at jeg fikk kjøpt av kjørelæreren min, og da ble det en Honda Hornet 600, 2002 modell.
Som sagt veldig fersk innen MC miljøet, men har allerede lagt meg opp en plan på hva som skal gjøres med min Hornet :)

Har vært innom her som gjest i perioder for å finne ut av småting her og der.
Håper på at jeg får mye inspirasjon og ideer til å fikset sykkelen for den er litt sliten kosmetisk :redface

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Hvem er vi?

Legg inn av norse900 »

Hei, Hei.

Jeg nærmer meg 2 x 25 (- fyller 49 på nyåret), og har vært hyppig innom dette forumet (-mest som "gjest"), men synes nå det var på høy tid å komme ut av "garasjen"...

Jeg bor i Stavanger-området, er gift, og har god erfaring med hus fullt av unger... (De eldste er forlengst blitt flyvedyktige :vs )
Hobbyer: Korps, Seiling, Hytte-liv, litt dykking innimellom +++. Til daglig er høydepunktet "show og sirkus" med familien. :prop:

Synes det er mye kjekt å følge med på her på forumet og synes stadig vekk jeg kommer over interessante skriverier, tips og trivelige ytringer fra medlemmer. Ellers er det mye artig lesning om turer som folk har vært på, og som på sitt vis bidrar til å forkorte denne mørke årstiden...

Min største glede når det gjelder vinter, -er fornøyelsen av å se den forsvinne!! :=D>
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Svar