Autobahn kan få veitoll
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Autobahn kan få veitoll
http://www.bike.se/nyheter/autobahn-kan ... r-turister" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39747
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Autobahn kan få veitoll
Enda en grunn til å styre unna kjedelige motorveier.
I hvert fall for oss som ikke kjører ræcersykler...

I hvert fall for oss som ikke kjører ræcersykler...



_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 30 okt 2011, 17:36
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: Autobahn kan få veitoll
Er helt ok, sålenge det er tilsvarende nivå som i Østerrike. Å betale 8-10€ for å kjøre på hele veinettet er lite i forhold hvor det kreves det samme for noen meter i Norge. I tillegg så må vi betale for hver passering, mens i Østerrike betaler du for x antall dager.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Autobahn kan få veitoll
Kjempeforslag som kommer til å presse mye avt tungtransporten over på bundesstrasse og gjøre livet i enhver tysk småby til et lite helvete mht. trafikk. Så kan vi som vil kjøre gris med mc på autobahn fryde oss over fri fart og moderat trafikk.
Se bare på motorveinettet i Frankrike Spania og Italia som er nærmest fritt for kø grunnet kostnadene ved å kjøre tungtransport på motorvei.
Se bare på motorveinettet i Frankrike Spania og Italia som er nærmest fritt for kø grunnet kostnadene ved å kjøre tungtransport på motorvei.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 30 okt 2011, 17:36
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: Autobahn kan få veitoll
Kan ikke se at det har presset vogntogene over på mindre veier i Italia. Kjører hovedsakelig på sideveiene når vi er på tur og min erfaring er generelt lite trafikk.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Autobahn kan få veitoll
[video]http://www.youtube.com/watch?v=JetbQwl8eVY[/video]
[TaSK]
Det er fordi veinettet i Italia, utenom Autostrada, ikke er noe særlig å snakke om.Dykkeren skrev:Kan ikke se at det har presset vogntogene over på mindre veier i Italia. Kjører hovedsakelig på sideveiene når vi er på tur og min erfaring er generelt lite trafikk.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 30 okt 2011, 17:36
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GS LC/Husqvarna 701 E
Re: Autobahn kan få veitoll
Du liker deg jo bedre der enn på autostradaen etter dine innlegg å dømme. Synes mange av sideveiene er helt topp, har vært mest i nord og der er de bra (litt mye svinger).
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Autobahn kan få veitoll
Jeg liker meg OGSÅ på Autostrada, dét er noe annet.Dykkeren skrev:Du liker deg jo bedre der enn på autostradaen etter dine innlegg å dømme. Synes mange av sideveiene er helt topp, har vært mest i nord og der er de bra (litt mye svinger).
Mitt poeng var imidlertid at veistandarden i Tyskland er mye bedre enn i Italia.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Autobahn kan få veitoll
Vel nå er det allerede veiavgifter på tunge biler i Tyskland og har vært det en stund også.Kom i 2005, veldig forsinket, du ser avleserere hengende over autobahn mange steder. Så det vil nok ikke tvinge tungtransporten over på småveiene. Det kalles ofte for LKW maut- Maut er et gammelt ord for toll på tysk. Det er distansebasert og gjelder for kjøretøyer over 12 tonn eller andre kjøretøyer som er laget for transport av gods.
Ganske avansert system der antal aksler også er med på beregningen. Selvom det er mye utenlandske kjøretøyer i Tyskland så er det under 6 % som er utenlandske på motorveiene.
Slik at innføring av en avgift er følsomt for tyskere. Vignetten sees på som antisosial, usosial og økologisk nonsens når du snakker med tyskere. Og de er ekstremt følsomme for all form for overvåking og siden strekningsbasert avgift uten dataspor ikke er mulig er det derfor ikke populært. Derimot kan det se ut til at fri fart blir en saga blott
Derimot så er det heller ingen andre som er flinkere en tyskerne til å bruke tilgjengelig teknologi for å produsere grønn energi. Du ser vindmøller overalt, og du ser kyr som beiter under store solcellepaneler mange steder.
Kjørte seinest i år langs den gamle grensen mellom øst og vest, mye langs Elben på kryss og tvers, og ikke mye lastebiler der, men derimot veldig morsomt, overraskende morsomme veier og hyggelige tyske landsbyer og relativt mye politi :)
Tyskland er for meg et av de fineste og mest underkjente ferieland i hele Europa. Ta gjerne en stopp i Dredsen, Leipzig og Berlin. Det er perler av byer i hjertet av Europa hvis du liker innslag av historie, kultur og literatur og ikke minst god mat og godt øl
Ganske avansert system der antal aksler også er med på beregningen. Selvom det er mye utenlandske kjøretøyer i Tyskland så er det under 6 % som er utenlandske på motorveiene.
Slik at innføring av en avgift er følsomt for tyskere. Vignetten sees på som antisosial, usosial og økologisk nonsens når du snakker med tyskere. Og de er ekstremt følsomme for all form for overvåking og siden strekningsbasert avgift uten dataspor ikke er mulig er det derfor ikke populært. Derimot kan det se ut til at fri fart blir en saga blott
Derimot så er det heller ingen andre som er flinkere en tyskerne til å bruke tilgjengelig teknologi for å produsere grønn energi. Du ser vindmøller overalt, og du ser kyr som beiter under store solcellepaneler mange steder.
Kjørte seinest i år langs den gamle grensen mellom øst og vest, mye langs Elben på kryss og tvers, og ikke mye lastebiler der, men derimot veldig morsomt, overraskende morsomme veier og hyggelige tyske landsbyer og relativt mye politi :)
Tyskland er for meg et av de fineste og mest underkjente ferieland i hele Europa. Ta gjerne en stopp i Dredsen, Leipzig og Berlin. Det er perler av byer i hjertet av Europa hvis du liker innslag av historie, kultur og literatur og ikke minst god mat og godt øl
Memento mori
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Autobahn kan få veitoll
At det blir innført hastighetsbegrensning er jo ingen bombe. Med dagens trafikkmengde og med kjøretøy som klarer 220km/h+++ blir det rett og slett for farlig pga. hastighetsforskjellene som oppstår.
Synes dog det regulerer seg greit og de fleste Tyskere har en fornuftig tilpasning til friheten mht. fart. Det er oss "innvandrere" som ofte er problemet da vi ikke klarer å takle friheten
Synes dog det regulerer seg greit og de fleste Tyskere har en fornuftig tilpasning til friheten mht. fart. Det er oss "innvandrere" som ofte er problemet da vi ikke klarer å takle friheten

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
Re: Autobahn kan få veitoll
Tar helst AZ istedet for den ufattelig kjedelige AB, eller tildels gørrkjedelige tyske landsbygda.
Re: Autobahn kan få veitoll
ABnrd til Regensburg og derfra til Østerrike synes jeg var en flott tur. Når jeg var der var det lite trafikk og den bukter seggjennom flott natur. Langt fra kjedelig.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Autobahn kan få veitoll
..det fins vel noen "perler" på den tyske landsbygda også..skulle bare mangle, men mine "GPS-ruter", har ikke vært noe annet enn kjedelig bundesstrasse.
Re: Autobahn kan få veitoll
Autobahn 93 og 3 går gjennom flere naturparker. Hvis du skal sørover i en fart så kan den turen anbefales.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Autobahn kan få veitoll
JohnnyTh skrev:Autobahn 93 og 3 går gjennom flere naturparker. Hvis du skal sørover i en fart så kan den turen anbefales.
