Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Re: GYLLENE TIDER, høst igjen

Legg inn av Jompa »

I kveld har æ endelig krauma meg til å ordne ny forsikringsavtale på sykkelen, den gamle går ut om 2 uker.
Har hatt Bilsport og Mc hittil, men det er jo som kjent ikke aktuellt lengre.
Ny avtale i Tryg. Kr 2480 for kasko og 5000 km/år i kjøreelngde. Greit nok, æ har kjørt ca 10 000 på tre år, så det burde holde.

For lenge siden, da æ hadde min første sykkel, var det vanlig å si opp forsikringa og levere inn skiltet om høsten.
Da fikk man igjen halve årspremien, forutsatt at skiltet var på mindre enn 6 mnd.
Trur nesten man slapp halve årsavgifta også ?

Neste vår var det å ta en runde til de forskjellige selskapene og sjekke premien. Det var da som nå store summer å spare på en telefonrunde.
Når ny avtale var skrevet under, fikk man med seg et lyserødt forsikringsbevis som måtte leveres Biltilsynet før skiltet ble levert ut.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Jompa skrev:I kveld har æ endelig krauma meg til å ordne ny forsikringsavtale på sykkelen, den gamle går ut om 2 uker.
Har hatt Bilsport og Mc hittil, men det er jo som kjent ikke aktuellt lengre.
Ny avtale i Tryg. Kr 2480 for kasko og 5000 km/år i kjøreelngde. Greit nok, æ har kjørt ca 10 000 på tre år, så det burde holde.

For lenge siden, da æ hadde min første sykkel, var det vanlig å si opp forsikringa og levere inn skiltet om høsten.
Da fikk man igjen halve årspremien, forutsatt at skiltet var på mindre enn 6 mnd.
Trur nesten man slapp halve årsavgifta også ?

Neste vår var det å ta en runde til de forskjellige selskapene og sjekke premien. Det var da som nå store summer å spare på en telefonrunde.
Når ny avtale var skrevet under, fikk man med seg et lyserødt forsikringsbevis som måtte leveres Biltilsynet før skiltet ble levert ut.
Kjørelengde..?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Såvidt jeg husker var det ingen begrensning på kjørelengde og ikke differansiering etter modeller.
Premien økte med motorstørrelsen og sank med økende alder på fører.
Bonus som idag.
Bonusen var avhengig av at skiltet var på året rundt, så da jeg solgte sykkelen etter 6 sesonger hadde jeg fremdeles null bonus.

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Enda et lite jubileum er passert, 50 000 klikk på bloggen min.
Vel, skal vel være så ærlig at jeg inrømmer at en stor del av klikkene er mine egne.......
Nå er det ei stund siden rundt tall, og jeg tenkte egentlig å avslutte der, men skit, fortsetter ei stund til.

100 000 ?
Vet ikke, den som lever får se. Det første innlegget er i fra januar 2011 oIg handlet om gamle dager. Det har etterhvert blitt endel mimring om gamle dager,vet da svarten hvorfor, men jeg er liksom blitt hengende igjen på 80-tallet.
Ikke at det gjør meg noe, men det kan vel være rimelig frustrerende for folk rundt meg med en ektemann, far, kollega osv som begynner å bli håpløst gammeldags.

Forumet har endret seg endel på de tre årene jeg har vært medlem.
Før haglet det med gode kommentarer og sleivspark, både i denne tråden og generellt i forumet.
Det var sånn at jeg måtte kikke innom mc-siden flere ganger om dagen på det verste, for å få med meg siste innlegg.

Vi hadde en tråd for noen måneder siden som het " sistemann slukker lyset" eller noe lignende.
En artig tråd, hvor essensen var at det kom for får ungdommer inn i forumet. Jeg har registrert at det er kommet mange flere ungdommer inn etter den tid. og det er kjempeflott.
Jeg leser flere av bloggene til både gamle og nye medlemmer, men er nok selv dårlig til å kommentere.
Det er ikke like lett å finne på en god kommentar heller, " gratulere med ny lyspære" blir litt tamt og kjedelig.

På mc-fronten er det stille for tida.
Jeg har et par vinterprosjekter hvis man kan kalle å skifte ett speil, sjekke ventiler og noe småpusk for prosjekt da ?

Og ja, det er synd at flere av de "gamle gutta" har valgt å forlate dette forumet.
Skal ikke gnage om årsaker her, men bare si at jeg savner virkelig noen av dem. Nå kan jeg selvfølgelig åpne en brukerkonto i "det andre forumet",
men trives så godt her jeg er, og bruker allerede alt for mye tid på dette og det andre forumet jeg er medlem i, KZRriders, at det ikke er aktuelt nå.

Har vel nevnt en gang før at Arctic Tiger var på besøk i høst.
Han kom på valgdagen, vi spiste middag og hadde ei kort valgvake på kvelden. Nederlaget var et faktum allerede før kl 23, derfor blei den kort.
Valgresultatet har mindre betydning i denne sammenhengen. Vi pratet om alt mellom himmel og jord, lite om mc-siden.no.
Det som betyr noe er at vi hadde en kjempetrivelig kveld, og en trivelig frokost før AT kjørte videre på sin rundtur i Norge, Sverige, Finland.

Og her kommer endelig poenget.
Jeg hadde et (egoistisk) håp om at AT skulle skrive om turen sin, og særlig om min fortreffelige gjestfrihet og at han fikk sove i min datters seng,
for AT bruker å skrive veldig levende og bra, gjerne illustrert med bilder.
Nå må jeg vel nevne at begge døtrene mine er flyttet hjemmefra, så det ikke er grunnlag for misforståelser.

Vel, det ble ikke sånn. Og synd er det :sorry

Arctic Tigers besøk hadde aldri blitt aktuelt hadde det ikke vært for mc-siden.no.
Jeg har hatt, og har fremdeles stor glede av å være "forumist". Jeg har lest mange gode historier, fått hjelp mere enn en gang og ikke minst blitt kjent med utrolig mange på bare tre år. Og da regner jeg enda bare de jeg har truffet "live" som kjentfolk.

Et godt eksempel på hjelp er den gangen jeg nesten holdt på å kjøpe en "strøken" CBX Prolink.
AJ ordnet kontakt med en kar som har peiling på CBX.
Han dro hjem til selger og tok sykkelen i øyesyn, prøvekjørte den og rådet meg til å la være å kjøpe.
Ikke akkurat det jeg ønsket å høre.... men allikevel.

Så om det stormer innimellom på forumet, kommer jeg uansett til å fortsette å spre mine mere eller mindre velfunderte oppgulp, både i denne tråden og i andre tråder.
Og om noen skulle finne på å gulpe tilbake, er jeg glad for det :mk

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

..og at du fortsetter oppgulpe ditt er jeg vel en av de som setter stor pris på :-) . Jeg må nok inrømme at jeg er vel en av de som er med på å gjøre dette forumet litt kjedelg. En halv gammel sirompa landsens gutt som berre liker å kjøre MC. Dritt kasting og sleivete kommetarer har jeg i massevis, ....men litt lat som eg er.....kansje litt sån "flåklypa" type . Så lar jeg heller saken, eller komentaren ligge så slipper jeg mer mas.....blir ikke noe fres av sånt......men.men. Jompa sine kommentare har nå gitt meg grunn til å dra på smilebåndet rett som det er.....og det er jeg glad for......sån går no dagan :-) :mk

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Gulpe har jeg ikke gjort siden jeg var baby tror jeg... men vil bare si at jeg setter veldig pris på at du fortsatt vil være aktiv her inne. Uten dere proffe gutta som med stor tålmodighet har lært meg mye hadde jeg vært helt uvitende om det meste hva angår MC og MC livet :thumleft Flere jenter burde funnet veien inn hit og innsett hvor lærerikt det kan være å tilbringe litt kvalitetstid med dere gutta :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

guzziman
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.

Legg inn av guzziman »

Carpa skrev:Gulpe har jeg ikke gjort siden jeg var baby tror jeg... men vil bare si at jeg setter veldig pris på at du fortsatt vil være aktiv her inne. Uten dere proffe gutta som med stor tålmodighet har lært meg mye hadde jeg vært helt uvitende om det meste hva angår MC og MC livet :thumleft Flere jenter burde funnet veien inn hit og innsett hvor lærerikt det kan være å tilbringe litt kvalitetstid med dere gutta :knegg
Kan vel egentlig ikke være mer enig i det carpa...... slike små tingen som ikke å bruke høytrykkspyler på mcen... :[-o<
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

guzziman skrev:
Carpa skrev:Gulpe har jeg ikke gjort siden jeg var baby tror jeg... men vil bare si at jeg setter veldig pris på at du fortsatt vil være aktiv her inne. Uten dere proffe gutta som med stor tålmodighet har lært meg mye hadde jeg vært helt uvitende om det meste hva angår MC og MC livet :thumleft Flere jenter burde funnet veien inn hit og innsett hvor lærerikt det kan være å tilbringe litt kvalitetstid med dere gutta :knegg
Kan vel egentlig ikke være mer enig i det carpa...... slike små tingen som ikke å bruke høytrykkspyler på mcen... :[-o<
Mohahaha..... noen ganger trenger man å gjøre litt egne erfaringer også :redface
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

L-NA skrev:Jompa sine kommentare har nå gitt meg grunn til å dra på smilebåndet rett som det er.....og det er jeg glad for......sån går no dagan :-) :mk
+1 :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Legg inn av Olav K »

SuperMorten skrev:
L-NA skrev:Jompa sine kommentare har nå gitt meg grunn til å dra på smilebåndet rett som det er.....og det er jeg glad for......sån går no dagan :-) :mk

+ 1 til :thumleft
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa

Legg inn av Jompa »

Olav K skrev:
SuperMorten skrev:

Aha, trekke på smilebandet, riste på hodet og tenke "stakkars tulling" :eh :eh

Gladmelding i dag.
Regjeringa foreslår og rive den nye bomstasjonen utfor Alta, før den er tatt i bruk :thumleft :thumleft

http://www.altaposten.no/meninger/leder ... 648247.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

Jompa skrev:
Olav K skrev:
SuperMorten skrev:

Det er da ikkeno synd på denna tullingen :-k
Har kost meg mang en gang med lesning på bloggen din Jompa :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
L-NA
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Legg inn av L-NA »

ojda skrev:
Jompa skrev:
Olav K skrev:
SuperMorten skrev:

Det er da ikkeno synd på denna tullingen :-k
Har kost meg mang en gang med lesning på bloggen din Jompa :thumleft
Tulling?? :-k Ja, det er klart, og hvem tror du Jompamann, det er som sitter og les denne bloggen din??
En gjeng med dypt seriøse akademisk utdannede besteborgere?? Tja...kanskje.....men tvilsomt. Kan i grunn bare svare for meg selv, men jeg har sagt det tidligere her på bloggen din, og sier det igjen. Det er neste skremmende hvordan du har beskrevet MIN oppvekst og ungdomstid. Kjenner nesten totakts lukta i rommet når eg les. Og når du i tillegg, og på en fantastisk måte beskriver hvordan jeg skal jobbe meg frempå i Konas domene.....for å senere å ha en god unnskyldning for å enten gå i garasjen for å mekke litt på Stelvio'n, eller ha en unnskyldning for en litt lenger MC tur.....nei vi tenker ikke "stakkars tulling" vi tenker vel heller "stakkars oss tullinger......life is good...." :-)

Gler meg til 100 000 jubilee, :-) :-)

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Jompa skrev:
Olav K skrev:
SuperMorten skrev:

Gladmelding i dag.
Regjeringa foreslår og rive den nye bomstasjonen utfor Alta, før den er tatt i bruk :thumleft :thumleft

http://www.altaposten.no/meninger/leder ... 648247.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Herregud,dere må da betale bompenger,er da inga mening i at vi søringa skal bekoste væger oppi Gokk,der det renner over av sau- og reinsdyrmøkk overalt.
Og multer.Og fæsk fra elv og hav.Og midnattssol så det griner...
Forresten,vi skrives !! :knegg
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Jompa skrev:Aha, trekke på smilebandet, riste på hodet og tenke "stakkars tulling" :eh :eh
Spot on! ;-) :lol

Men fra spøk til alvor. Fornøyelig lesing er det som best kan beskrive hva jeg syns om bloggen din!
Den lune humoren, all gjennkjenningen, men også alvoret ditt, er ting jeg setter stor pris på! :thumleft

Svar