SuperMorten skrev:Kjørte hjem fra jobb i 8 tiden søndag morgen, og hadde skrens i flere av svingene på småveiene mellom E18 og hjemme.. Bilen sa at det var 2 pluss, men glatt var det jeg. Men det var ikke vanskelig å se, og kikker man på kalenderen bør det ikke komme overraskende ..

Ååh, du skal nok se at mange vil bli
svært overrasket når første skikkelige snøfall kommer, er visse ting som aldri slutter å forbause!
Fikk meg en skikkelig seiletur jeg også i formiddag da jeg var ute på en lengere bil-prøvetur for å forsøke å gjenskape noe DSG girkasse-problemer. Var ikke glatt noe sted, bortsett fra den ene svingen på Hosle som var blank is. Om ikke annet fikk jeg testet ESP og antispinn da... Syns forsåvidt det er helt ok at sykkelen er satt vekk, kjørte mange vintre da jeg hadde sykkel mer egnet for det, men syns føret som i disse dager hvor det er 99% helt fint og 1% stålis, er litt skummelt, og det frister lite. Alt til sin tid.
Epylypzon skrev:
I går tok jeg en tur til OSL for å se på fly. Hadde fått med meg at det var en antonov 124 der jeg hadde lyst til å se. Men denne hadde såklart dratt når jeg kom.
Det var jo litt synd, er vel ikke hverdagskost på Gardermoen det. Og hvis man lider av et ørlite snev av nerdete tendenser, så er jo spesielt vollen ved rullebane 19R på Gardermoen et helt supert sted å se eller fotografere fly. (Profilbildet mitt er faktisk derfra, kan skimte et SAS-fly inn for landing i bakgrunnen, hvis man har sterke briller

)
Til slutt, her er en liten forklaring på det Rune nevnte om is i plussgrader. "YR.no; Is på ruten i plussgrader?"
http://www.yr.no/nyheter/1.7885987