Da har jeg fastslått i dag at Super Tenere 1200 må være noe av det bedre å kjøre på langtur med.
Har i dag gjort unna 82,5 mil på 11 timer !!! Kjørt Aurskog-Gjøvik-Dombås-Hjerkinn-Folldal-Rondane-Rendalen-Elverum-Kongsvinger-Charlottenberg-Aurskog :-)å , og er kun litt øm bak (man ikke verre enn at jeg glatt kunne tatt 20mil til). Merker ingen ting i rygg-armer-skuldre-hofter. På min forrige sykkel var maksgrensen 40-45 mil og da verka det i alle de nevnte kroppsdeler .
Maglil
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Hva har jeg lært, jo jeg hadde alt for mye med meg...
Å ? Sykkelen ser ut til å være bare moderat lasta, ingen bagasje oppå toppboksen og ledig baksete.
Æ traff en sveitser med nebbdyr på Nordkapp i går.
Sykkelen hans kunne godt konkurrert med AJ,s om å ha det høyeste tårnet.
Vet da faen om sveitsern fikk plass på setet, eller om han hadde stått og kjørt hele veien.
Og det var ikke det at han mangla koffertplass, to svære containere og diger toppboks.
Hva har jeg lært, jo jeg hadde alt for mye med meg...
Å ? Sykkelen ser ut til å være bare moderat lasta, ingen bagasje oppå toppboksen og ledig baksete.
Æ traff en sveitser med nebbdyr på Nordkapp i går.
Sykkelen hans kunne godt konkurrert med AJ,s om å ha det høyeste tårnet.
Vet da faen om sveitsern fikk plass på setet, eller om han hadde stått og kjørt hele veien.
Og det var ikke det at han mangla koffertplass, to svære containere og diger toppboks.
Hehe , det er fordelen med slike sykler. Vi kan være på tur svært lenge uten alt for mye penger
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Er det noen her inne eller som kjenner noen, som har prøvekjørt den nye BMW F800GS Adventure ?
Jeg kunne tenke meg å vite hvor godt det nye setet er i forhold til den vanlige 800GS.
Kunne også tenke meg å vite hvor mye bedre vindbeskyttelsen er på grunn av den nye vindskjermen og sidekåpene.
Bensinforbruket er øket på grunn av litt høyere vekt og bedre vindbeskyttelse. Hvordan er rekkevidden med den nye og større tanken på tross av dette ?
Til slutt kunne jeg tenke meg å vite litt om hvordan ESA fungerer siden det på 800GS "bare" fungerer på bakdemperen. TC har jeg hørt fungerer meget bra , samme med ABS som jeg har i dag.
Jeg har ennå ikke fått testet denne sykkelen, så om noen vet mer om dette så er jeg interessert.
På forhånd takk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
GoldWing 1000, faktisk :-) Det begynner å bli lenge siden...
GoldWing 1000, faktisk :-) Det begynner å bli lenge siden...
Ved første øyekast trodde jeg det var en 1150 GS. Og når man ser suksessen til BMW er det rart ikke Honda fulgte etter.
Mange har vel forsøkt og noen forsøker ennå. Jeg synes det er en god ting, da blir også originalen bedre.
Jeg tror mye av suksessen ligger i god markedsføring og tørre å være tidlig ute med innovative løsninger.
På disse punktene har BMW gjort det godt, til tydelig ergelse for noen og til glede for andre