Når jeg startet kjøring igjen for 10 år siden, var jeg sikker på at Intruder 1400 var sykkelen jeg skulle ha. Jeg liker sykler med diger, synlig motor , med en potte/rør på hver side , jeg liker krom .. Rundt år 2000 var 1400 digert..og sylinderene på Intruderen dominerer synet av den!
Intruderen har et kraftig dreiemoment, samtidig er den også ganske rask til å være cruiser, den er skuddsikker når det gjelder det meste .
Man kan også forme den ganske mye som man vil.........
Alt dette var på papiret så langt, men jeg kom så langt at jeg prøvde et par også
Dreimomentet var absolutt der, jeg liker hvordan den sparker..utseende likeså,,,,men...
den var litt for kort når jeg og madammen satte oss på. Det ble litt trangt..
Skulle jeg kjøre det meste single, så ja, da hadde jeg valgt den, men da planen var mye 2 på,,,så måtte jeg svelge den sure pillen og finne noe annet...
DrGreve skrev:
Men hadde jeg hatt valget mellom 10 Stelvioer og denne, finnes det ikke fnugg av tvil om hva jeg hadde valgt :)
Så, så... ingen grunn til å overdrive. Det holder da lenge med én Stelvio
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
DrGreve skrev:Jeg har aldri ønsket meg mer enn det jeg har klart å kjøpe selv. I min mest aktive mc-karriere seilte jeg til sjøss og kjøpte det jeg ønsket meg siden jeg bare dro på hyrekontoret når kontoen begynte å bli tom.
Når jeg ble skilt og tok opp mc-kjøringa igjen på slutten av 90-tallet var dette noe jeg kunne tenkt meg, men ikke så hardt at det var slitsomt å ikke få realisert kjøpet.
Men hadde jeg hatt valget mellom 10 Stelvioer og denne, finnes det ikke fnugg av tvil om hva jeg hadde valgt :)
NR750 er den ultimate drømmesykkel som jeg aldri fikk & aldri kommer til å få , ei heller kjøpe... :-)
DrGreve skrev:Jeg har aldri ønsket meg mer enn det jeg har klart å kjøpe selv. I min mest aktive mc-karriere seilte jeg til sjøss og kjøpte det jeg ønsket meg siden jeg bare dro på hyrekontoret når kontoen begynte å bli tom.
Når jeg ble skilt og tok opp mc-kjøringa igjen på slutten av 90-tallet var dette noe jeg kunne tenkt meg, men ikke så hardt at det var slitsomt å ikke få realisert kjøpet.
Men hadde jeg hatt valget mellom 10 Stelvioer og denne, finnes det ikke fnugg av tvil om hva jeg hadde valgt :)
DrGreve skrev:Jeg har aldri ønsket meg mer enn det jeg har klart å kjøpe selv. I min mest aktive mc-karriere seilte jeg til sjøss og kjøpte det jeg ønsket meg siden jeg bare dro på hyrekontoret når kontoen begynte å bli tom.
Når jeg ble skilt og tok opp mc-kjøringa igjen på slutten av 90-tallet var dette noe jeg kunne tenkt meg, men ikke så hardt at det var slitsomt å ikke få realisert kjøpet.
Men hadde jeg hatt valget mellom 10 Stelvioer og denne, finnes det ikke fnugg av tvil om hva jeg hadde valgt :)
1 mill er ikke innenfor mitt budsjett når jeg har som prinsipp å ikke lånefinansiere mine mc-kjøp :)
Jeg hadde tatt en RC30 også (hvis jeg hadde gryna) :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Når jeg var ung så hadde en kamerat av meg en stor plakat på veggen hjemme.
Det var bilde av en Yamaha OW-01 og jeg var helt forhekset av den.
Nå er den nok utdatert på mange måter men for meg så var det sykkelen som fikk min mc-interesse til og blomstre.
Jeg hadde jo lyst på denne men prisen var veldig stiv!
Ved evnt lotto gevinst så blir jeg muligens nødt til og spore ned et eksemplar og pusse den opp.
Fantastisk sykkel syns jeg.
Her er et bilde
Er jo og svak for Ducati. Mange snakker om 851 som sykkelen som reddet Ducati.
Den første Ducati'en jeg la merke til var Ducati 888.
Så den er og en sykkel jeg ville ha men som det ikke har blitt noe av.
Nærmeste var vel at jeg har sett en del på 900SS men kjøpte en Yamaha TRX850 og hadde den fra 2007-2009.
Jompa skrev:Van Veen OCR 1000.
Får ikke til å legge inn bilde med nettbrettet, så om noen er snill ?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
bikerdude73 skrev:Når jeg var ung så hadde en kamerat av meg en stor plakat på veggen hjemme.
Det var bilde av en Yamaha OW-01 og jeg var helt forhekset av den.
Nå er den nok utdatert på mange måter men for meg så var det sykkelen som fikk min mc-interesse til og blomstre.
Jeg hadde jo lyst på denne men prisen var veldig stiv!
Ved evnt lotto gevinst så blir jeg muligens nødt til og spore ned et eksemplar og pusse den opp.
Fantastisk sykkel syns jeg.
Her er et bilde
Er jo og svak for Ducati. Mange snakker om 851 som sykkelen som reddet Ducati.
Den første Ducati'en jeg la merke til var Ducati 888.
Så den er og en sykkel jeg ville ha men som det ikke har blitt noe av.
Nærmeste var vel at jeg har sett en del på 900SS men kjøpte en Yamaha TRX850 og hadde den fra 2007-2009.
Her er et bilde av en fin Ducati 888
Denne drømte jeg også om, men måtte nøye meg med en ny 750 SS istedenfor. Dette var vel de glade år 1993 tror jeg?
Litt vanskelige tråd. Jeg har sett igjennom den , mange flotte drømmer fra svunnen tid.
For min del så finner jeg ikke bidrag , jeg føler faktisk at jeg har realisert mine drømmesykler oppgjennom tiden.
Om dette har vært fornuftig økonomisk tror jeg neppe, men gode minner og fornuftig rekreasjon har det blitt.
Det sies jo at glede ikke kan måles i penger, så kanskje det er noe i det. Noen sjanser må man ta, og livet er jo stappfull av forskjellige sjanser.
Ser at noen snakker om villighet til lånefinansiering eller ei, og dette er jo et individuelt viktig poeng å ta stilling til. Jeg er ikke glad i å skylde penger, men jeg har jo lært av tidens tann, at noen drømmer nesten er umulig å spare til. Kanskje kan man spare lenge nok, men da kan det også hende at drømmen svinner hen og blir nettopp den drømmen man aldri fikk.
Derfor realiserer i alle fall jeg en del av drømmene mine med lånefinansiert kapital. Men jeg lånefinansierer aldri mer enn at jeg har minimum 35% egenkapital. På denne måten skal det alltid være mulig å kvitte seg med gjelden raskt selv om man kan tape en del penger. Gjelden blir man uansett kvitt relativt lett.
Det er likevel viktig at betalingsevnen er god slik at det ikke går ut over familiebudsjettet. Dette bør jo være romslig og det er faktisk lettere å lage et grundig familiebudsjett i Excel og i de fleste nettbanker.
Man kan diskutere om pengene til renter er bortkastet og et irriterende tap, og det er jeg nok til dels enig i at det er. Men sett fra et annet synspunkt, så får man realisert drømmene mens man har dem og er med på å holde en balanse i samfunnet. Dette er et ømt tema, og er definitivt et hett tema å diskutere.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Bringisen skrev:
Ser at noen snakker om villighet til lånefinansiering eller ei, og dette er jo et individuelt viktig poeng å ta stilling til. Jeg er ikke glad i å skylde penger, men jeg har jo lært av tidens tann, at noen drømmer nesten er umulig å spare til. Kanskje kan man spare lenge nok, men da kan det også hende at drømmen svinner hen og blir nettopp den drømmen man aldri fikk.
Derfor realiserer i alle fall jeg en del av drømmene mine med lånefinansiert kapital.
Jeg også låner, med kjerringa som medlånetaker Da er vi enige, renta blir kanskje litt lavere, og alle er fornøyde. En annen sak som mange ikke tenker på når det kjøper ny sykkel (gjelder også bil m.m) er jo at en sykkel til f.eks 250.000 koster deg jo ikke 250.000. De aller fleste selger jo etter en stund, og da er det tapet som er kostnaden. Min forrige, 2004 V-Strom, hadde en prislapp på 50.000 ved kjøp, og fikk 40.000 tilbake når jeg solgte den. Den kostet meg 10.000.
Jeg har ingen motforestillinger om det å låne for å realisere drømmer, så lenge man holder seg innenfor sin egen handlingsregel. Jeg har selv deltatt i denne galoppen med hus, hage, campingvogn, bil 1, bil 2, snøscooter og motorsykkel, men etter skillsmissen, hvor jeg overførte villaen til min eks fordi jeg anså det som viktigst at barna har en trygg hverdag, har jeg fått et annet syn på saken. Nå vil jeg ikke være med på dansen og har kun en gammel bil og en gammel motorsykkel og bor forholdsvis spartansk og trives veldig med det. Jeg kunne selvfølgelig lånt penger for å finne meg en nyere sykkel, men tviler på at trivselen vil øke noe. Grunnen til det er at for meg er det ikke bare kjøring som følger med det å være motorsyklist, men også gleden av å skru, oppgradere og fikse på den jeg har. Kall det gjerne en mani, men jeg finner stoor glede av å tråle ebay, finn, bike-teile, cmsnl og David Silver på jakt etter deler jeg trenger for å gjøre sykkelen bedre, eller penere. Jeg setter av en viss sum hver lønning gjennom vinteren og kjøper "den" delen jeg trenger når den oppsparte kapitalen er nok til å finansiere denne spesielle delen. Og når våren kommer er jeg ikke ruinert og kan nyte hver eneste dag det er såpass vær at jeg kan kjøre. Enten bare en dagstur, helgetur eller en lengre ukestur. Med en ny sykkel ville jeg være bundet av lån og gud forby, en garanti som forhindrer meg å nyte sykkelen, også på vinteren :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)